• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • Evve81

Har varit här och läst och även jag råkat ut för ett MA för 1,5 veckor sedan. Hoppas det är OK att jag skriverÅkte på skrapning och tappade MASSOR med blod men nu börjar jag hämta mig igen. Kul att läsa att flera är gravida jag har några frågor. Jag har 2 barn sedan tidigare och trodde liksom att när det gått helt smärtfritt så råkar man inte utför något sånt här men det var tydligen fel.

Hur lång tid tog det att få tillbaka mensen och var den förändrad?

Hur lång tid tog det för er att bli gravid igen?

• bomullshuve
    Anonym (Ledsen) skrev 2010-07-28 09:17:55 följande:
    Nu har jag varit på RUL och fått ändrat datum till 26 dec :)
    Yeah!! Härligt!
  • bomullshuve
    Anonym (Ledsen) skrev 2010-07-28 09:17:55 följande:
    Nu har jag varit på RUL och fått ändrat datum till 26 dec :)
    Nyfiken... tog ni reda på vad det blir?
  • bomullshuve
    Evve81 skrev 2010-07-28 12:39:44 följande:
    Har varit här och läst och även jag råkat ut för ett MA för 1,5 veckor sedan. Hoppas det är OK att jag skriverÅkte på skrapning och tappade MASSOR med blod men nu börjar jag hämta mig igen. Kul att läsa att flera är gravida jag har några frågor. Jag har 2 barn sedan tidigare och trodde liksom att när det gått helt smärtfritt så råkar man inte utför något sånt här men det var tydligen fel.

Hej!
    Svaren på dina frågor är ju väldigt indivudella men så här har det varit för mig..

För mig konstaterades ofosterlig graviditet och MA sent i vecka 13. Det var i februari. Det tog ganska exakt 4 veckor innan jag fick min riktiga mens efter sytotecen (pillrena jag fick av läkaren). Hade en vanlig mens emellan och blev sedan gravid igen, men fick ett tidigt MF i maj. Idag har jag BIM igen och vågar nästan inte andas... ska man våga hoppas nu?
  • Evve81

Ja jag förstår att det är individuellt.

bomullshuve skrev 2010-07-28 16:34:03 följande:
    Hej!
    Svaren på dina frågor är ju väldigt indivudella men så här har det varit för mig..

För mig konstaterades ofosterlig graviditet och MA sent i vecka 13. Det var i februari. Det tog ganska exakt 4 veckor innan jag fick min riktiga mens efter sytotecen (pillrena jag fick av läkaren). Hade en vanlig mens emellan och blev sedan gravid igen, men fick ett tidigt MF i maj. Idag har jag BIM igen och vågar nästan inte andas... ska man våga hoppas nu?
    Tack för svaret jag håller mina tummar för dig!
  • Anonym (Ledsen)
    bomullshuve skrev 2010-07-28 16:30:33 följande:
    Nyfiken... tog ni reda på vad det blir?
    Ja... hon var nästan 100% säker på att det var en flicka. Det var vad jag hade hoppats på innerst inne men inte sagt till någon, så jag är så lycklig nu, men fortfarande är jag rädd för att vara "för lycklig" för då kommer ngt gå fel igen känns det som. Köpt lite kläder, de e väl för tidigt fortfarande men kunde inte hålla mig ...
  • Mamaobabba
    Anonym (Ledsen) skrev 2010-07-28 20:51:44 följande:
    Ja... hon var nästan 100% säker på att det var en flicka. Det var vad jag hade hoppats på innerst inne men inte sagt till någon, så jag är så lycklig nu, men fortfarande är jag rädd för att vara "för lycklig" för då kommer ngt gå fel igen känns det som. Köpt lite kläder, de e väl för tidigt fortfarande men kunde inte hålla mig ...
    Åh, man måste ju ändå få vara glad när det finns anledning till det! Passa på att njut! <3
  • sommarbebis 2010

Självklart blir det fullt ös på bröllopsnatten Vi kommer nog tjuvstarta redan på fredagen då vi ska bo på hotell fredag till söndag Sen får det fortsätta under semestern

På möhippan blev jag hämtad av en fräämmande karl på HD och fick snällt packa en väska och följa med. Jag hamnade i Haga parken där mina vänner stod och väntade, de bjöd på en mysig brunch och mousserande. Sen bar det av till odenplan för poledance. Efter det åkte vi hem till en kompis där det väntade spabehandlingar mm. Sen blev det utgång på en kanon härlig thairestaurang på skånegatan och sen blev det Medis som gällde. Alldeles lagom och helt i min smak

TS, vad glad jag blir över att du ska få en liten tös. Har du känna av henne i magen nåt då?

• Anonym (ledsen)
    Evve81 skrev 2010-07-28 12:39:44 följande:

det tog oss 5månader ungefär. Hade ma den 13/2 och såg ett starkt plus den 16/7....
    min första mens kom den 24/3, men det är jätte olika för alla tror jag, beroende på kropp.

GRATTIS TS till den kommande lilla tösen <3 !
  • AAE
    Mamaobabba skrev 2010-07-28 00:20:10 följande:
    Beklagar ditt MA! Gråter
    Välkommen till tråden.. Trist att du behövt söka upp oss men trevligt att ha dig här.! 

Kan ju vara så att din mencykel rubbats lite av att den gått igenom MA.
    Det är inte säkert att man får en likadan cykel som innan, och även om det vanligaste är 28 dagarscykel så har inte alla det så..
    Har du några ÄL-stickor så du kan testa nu framöver? Kan vara skönt att få lite mer koll.. Inte alltid så lätt att lyssna på kroppen.

Vet inget om ÄL men höga halter av HCG, men om läkaren säger så är det säkert rätt och riktigt..

Men, det kan vara värt att kolla upp, om du nu inte riktigt litar på kroppen.
    Får jag fråga hur länge sedan det var du skrapades?
    Vill inte måla fan på väggen men när jag fick ännu en blödning efter skrapning så visade det sig att skrapningen inte var lyckad och jag fick göra en till. Det är iofs väldigt ovanligt, så vi får väl "hoppas" på att det är mens!
    Vet inte riktigt vad som händer med kroppen... började blöda i förrgår kom bara lite grann och tänkte att "nu kommer mensen" men sedan hade jag bara lite färgade flytningar fram tills igår kväll, nu verkar det ha slutat? Fattar nada... Skrapades för nu fyra veckor sedan, undrar om blödningarna är något med det... men om skrapningen inte var lyckad, borde inte gravtestet fortfarande visa postivit? Läkaren bad mig nämligen ha koll på att det blev negativt för då hade allt kommit ut ordentligt...hur mycket blödde du för att behöva åka in igen? 
    Har verkligen ingen lust med det, det var en hemsk upplevelse, jag hade mer ont än när jag födde dottern... :/
Svar på tråden Missed abort