• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • Mamaobabba

Som sagt, vad händer? Hur går det för er alla?

Själv går jag runt och kissar på ÄL-stickor.. Bara negativt än så länge. Pust. Phu.
    Har slutat blöda nu, men maken är så nervös för att något ska gå fel så inte har jag fått något sex ännu..Obestämd
    Han vill vänta fulla två veckor efter skrapning, men jag tycker vi kan köra på!!
    Läkaren sa denna gång att det gick bra bara man slutat blöda, och nu har jag vart blödningsfri i TRE(!) dagar. Oh.. så jobbigt det är med det där tålamodet.
    Men kanske man kan få till'et ikväll, hoppas får man ju alltid! Annars är det "bara" två dagar kvar till fulla 14 dagar.. Drömmer

Å sommarbebis; Åh, kul med möhippa! Vad fick du hitta på mer än poledancing? (å hur var det?)

Kram till er alla hoppas ni har det bra!

• Anonym (ledsen)

vad jag vet så är jag fortfaande gravid. Har dock ingen aning om i vilken vecka, då jag pratade med min mamma (som är BM) om det och hon sa att jag skulle få ett tidigt ul för att fastställa gravvecka, men jag vill att det ska gå lite mer tid. Tänkte kontakta min BM (från förra gången) efter vi vart på öland i 2veckor....

Men illamåendet har hunnit i kapp och tröttheten lika så...
    men det är bara possetivt...

Hur går det för er andra ? TS?

• airamanna
    Anonym (ledsen) skrev 2010-07-27 12:25:55 följande:
    vad jag vet så är jag fortfaande gravid. Har dock ingen aning om i vilken vecka, då jag pratade med min mamma (som är BM) om det och hon sa att jag skulle få ett tidigt ul för att fastställa gravvecka, men jag vill att det ska gå lite mer tid. Tänkte kontakta min BM (från förra gången) efter vi vart på öland i 2veckor....

Härligt att höra!! Han en härligt semester! 

Själv håller jag tummarna för kommande BIM i början av augusti...  

• AAE

Någon som har koll på ÄL och mens?

Jag fick MA v. 10... idag kom mensen... alltså jag fattar inte, visst har man mens ca två veckor innan mens? för två veckor sedan visade gravtestetn fortfarnade starka utslag från MA-et (skrapades). Kan man få ÄL fast man har höga hcg i kroppen? Min läkare sa att man inte kunde det... fattar ingenting, för enligt mig så hadr jag ÄL för en vecka sedan ungefär (flytningar och ömma bröstvårtor), kan mensen komma så tätt inpå?
  • Mamaobabba

Hej hallå..

Idag känner jag mig gladare! Ett svagt ÄLutslag på stickan och flytningar.. Så här har barnfabriken satt igång! Drömmer

Tjo!

• Mamaobabba
    Anonym (ledsen) skrev 2010-07-27 12:25:55 följande:

Skönt att du fortfarande är gravid! Glad blir man!
    Kan förstå att du vill vänta lite med UL, har du någon liten gissning på vilken vecka det kan vara då?
    Låter ju bra att kontakta BM efter semstern!
    Hoppas du får det toppenbra!
  • Mamaobabba
    AAE skrev 2010-07-27 20:55:49 följande:
    Någon som har koll på ÄL och mens?
    Jag fick MA v. 10... idag kom mensen... alltså jag fattar inte, visst har man mens ca två veckor innan mens? för två veckor sedan visade gravtestetn fortfarnade starka utslag från MA-et (skrapades). Kan man få ÄL fast man har höga hcg i kroppen? Min läkare sa att man inte kunde det... fattar ingenting, för enligt mig så hadr jag ÄL för en vecka sedan ungefär (flytningar och ömma bröstvårtor), kan mensen komma så tätt inpå?
    Beklagar ditt MA! Gråter
    Välkommen till tråden.. Trist att du behövt söka upp oss men trevligt att ha dig här.! 

Kan ju vara så att din mencykel rubbats lite av att den gått igenom MA.
    Det är inte säkert att man får en likadan cykel som innan, och även om det vanligaste är 28 dagarscykel så har inte alla det så..
    Har du några ÄL-stickor så du kan testa nu framöver? Kan vara skönt att få lite mer koll.. Inte alltid så lätt att lyssna på kroppen.

Vet inget om ÄL men höga halter av HCG, men om läkaren säger så är det säkert rätt och riktigt..

Men, det kan vara värt att kolla upp, om du nu inte riktigt litar på kroppen.
    Får jag fråga hur länge sedan det var du skrapades?
    Vill inte måla fan på väggen men när jag fick ännu en blödning efter skrapning så visade det sig att skrapningen inte var lyckad och jag fick göra en till. Det är iofs väldigt ovanligt, så vi får väl "hoppas" på att det är mens!
  • Anonym (Ledsen)

Nu har jag varit på RUL och fått ändrat datum till 26 dec :)

• Anonym (ledsen)
    Mamaobabba skrev 2010-07-28 00:13:38 följande:
    Skönt att du fortfarande är gravid! Glad blir man!
    Kan förstå att du vill vänta lite med UL, har du någon liten gissning på vilken vecka det kan vara då?
    Låter ju bra att kontakta BM efter semstern!
    Hoppas du får det toppenbra!
    tack!
    v är oklart då det diffar på 3-4veckor men bf bör vara i mars någon gång så det är ju välldans nytt....hoppas bara att det stannar kvar denna gång....
  • Anonym (ledsen)
    Anonym (Ledsen) skrev 2010-07-28 09:17:55 följande:
    Nu har jag varit på RUL och fått ändrat datum till 26 dec :)
    wäjh! en lite försenda julklapp då! Härligt.
    KRAM!!!
Svar på tråden Missed abort