• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • sugarrush

Nu blev det ett fett minus, inte ens minsta lilla spökstreck, så negativt det bara kan bli!

Så jag ger upp för det här månaden och slutar hoppas nu. Förra gången jag blev gravid plussade jag på denna dagen, dessutom hade jag börjat få symptom. Nu har jag inga symptom alls, och jag har börjat få bruna flytningar som alltid inför mens, och tydlig mensvärk.
    Jäkligt tråkigt, men det är bara at ta nya tag nästa månad.

Hoppas ni andra lyckas bättre!

• airamanna
    sugarrush skrev 2010-07-20 08:50:59 följande:

Nu blev det ett fett minus, inte ens minsta lilla spökstreck, så negativt det bara kan bli!

Så jag ger upp för det här månaden och slutar hoppas nu. Förra gången jag blev gravid plussade jag på denna dagen, dessutom hade jag börjat få symptom. Nu har jag inga symptom alls, och jag har börjat få bruna flytningar som alltid inför mens, och tydlig mensvärk.
    Jäkligt tråkigt, men det är bara at ta nya tag nästa månad.

Hoppas ni andra lyckas bättre!

Äsch vad trist.... Strykekramar och heja på igen!
  • sommarbebis 2010
    Tant röd kom som förutspått idag, precis på dagen som alltid.. *suck* Nya tag igen då...

BIM-lista

Sugarrush - BIM 24-25/7
    Muffe 80- BIM ca 25/7 
    bomullshuve - BIM 28/7
    airamanna - BIM 6/8
    beingboring - BIM 13/8
    Sommarbebis2010- BIM ca 17/8

BF-lista
    Anonym (Ledsen) (Trådstartaren) - 23/ 12 2010
    Anonym (ledsen) - 16/3 2011
  • airamanna
    sommarbebis 2010 skrev 2010-07-20 12:14:22 följande:
    Tant röd kom som förutspått idag, precis på dagen som alltid.. *suck* Nya tag igen då...
    Äsch vad trist, igen.... Strykekramar och heja på igen!
  • sommarbebis 2010

Hade verkligen önskat att jag haft ett litet frö i magen på torsdag då flickorna var beräknade, men det kanske är bra att det blir deras dag och inte kommer i skymundan. Ska våga mig till minneslunden för första gången på torsdag tänkte jag.
    Funderar även på att köpa en nya digitalkamera, då varje gång jag ser den kommer lukten från sjukhuset, det absolut starkaste minnet. Är verkligen jobbigt och jag kan inte beskriva det med ord...

• Mamaobabba
    sommarbebis 2010 skrev 2010-07-20 20:24:46 följande:
    Hade verkligen önskat att jag haft ett litet frö i magen på torsdag då flickorna var beräknade, men det kanske är bra att det blir deras dag och inte kommer i skymundan. Ska våga mig till minneslunden för första gången på torsdag tänkte jag. vi får ta
    Funderar även på att köpa en nya digitalkamera, då varje gång jag ser den kommer lukten från sjukhuset, det absolut starkaste minnet. Är verkligen jobbigt och jag kan inte beskriva det med ord...
    Åh, vännen! Många, stora kramar å varma tankar till dig!
  • Mamaobabba

Hej alla!

Låter som vi är många som får ta nya tag..Trist, men vi kan! Mot plus!
    Känner mig så glad att jag hittat hit. Att jag har er att gnälla hos och att jag inte behöver känna mig ensam.
    Här blöder jag vidare, en vecka imorgon sen andra skrapningen och inga blödningsfria dagar än.. suck. Börjar ledsna på det här..
    Men, jag ska hålla ut och hoppas på att det snart, snart ska få vara min tur!
    Tack alla för att ni orkar med mitt gnäll ( ) och massa sommarsvettiga kramar.

• airamanna
    sommarbebis 2010 skrev 2010-07-20 20:24:46 följande:
    Hade verkligen önskat att jag haft ett litet frö i magen på torsdag då flickorna var beräknade, men det kanske är bra att det blir deras dag och inte kommer i skymundan. Ska våga mig till minneslunden för första gången på torsdag tänkte jag.
    Tänker på dig!!! Kram
  • airamanna
    Mamaobabba skrev 2010-07-20 23:29:12 följande:
    Hej alla!

Låter som vi är många som får ta nya tag..Trist, men vi kan! Mot plus!
    Känner mig så glad att jag hittat hit. Att jag har er att gnälla hos och att jag inte behöver känna mig ensam.
    Här blöder jag vidare, en vecka imorgon sen andra skrapningen och inga blödningsfria dagar än.. suck. Börjar ledsna på det här..
    Men, jag ska hålla ut och hoppas på att det snart, snart ska få vara min tur!
    Tack alla för att ni orkar med mitt gnäll ( ) och massa sommarsvettiga kramar.
    Man får gnälla precis hur mycket man vill  

Somriga kramar till dig med! Håller tummarna för att du får bada snart!  

• Muffe80

Mot plus allihopa!

Jag försöker ställa in mig på att det inte blir något denna månad, nu känns det bara så.
    Drömde inatt att jag fick mens och bruna flytningar och vaknade jätteledsen, men mensen ska komma först lördag eller söndag så det är ju några långsamma dagar kvar dit.

Vi kanske ska smygtesta imorgon bitti men vi får se om det visar ngt, sist fick jag útslag på bim +3 först.

Svar på tråden Missed abort