• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • muppmamman

Hej allihopa!

Grattis till TS och anonym (ledsen), håller tummarna för er=)

Det var ett tag sedan jag var här inne och skrev, var tvungen att ta en paus från allt ett tag...Fick reda på att jag är gravid idag, jag är såååååååå glad så jag vet inte vart jag ska ta vägen!!!! Har ingen aning om i vilken vecka jag är i eftersom mensen har varit minst sagt oreglebunden efter MA...

Enligt gravtestet så är jag i alla fall i vecka 5 +. Känns helt otroligt kul samtidigt som jag är så nervös för att något ska gå galet igen!

• Anonym (Ledsen)

Tack, de blir den bästa julklappen man kan önska sig!! Jag har inte känt henne nåt ännu, men jag hade tydligen tjock moderkaka så min bm sa att det troligen skulle dröja ytterligare 1-2 veckor innan jag kände ngt.  Är i vecka 18+ 3 idag.
    Tyckte dock det var konstigt att tösen rörde sig så lite. De 2 första gångerna på VUL har hon rört sig väldigt mycker, nu var hon helt stilla på RUL trots att bm försökte knuffa "igång" henne flera ggr. Men hjärtat tickade och allt såg bra ut så.

Jag blev gravid på första försöket efter mitt MA. Då hade jag gått igenom ett misslyckat försök med cytotec, 2 skrapningar, förlorat för mycket blod och en infektion...  trodde aldrig jag skulle bli gravid så fort igen efter detta.

• airamanna

jag har fått en stor finne på bröstet och däckade i soffan alldeles för tidigt igår.... ett litet, litet hopp tändes inför BIM i nästa vecka....

• bomullshuve

Guuuuud va roligt det var att läsa i den här tråden idag! Grattis till alla plus. Jag hade BIM igår och än har jag inte sett av tanten.... ska man våga hoppas?? Varje gång jag varit sen tidigare har jag varit gravid. I alla fall... jag tänkte försöka hålla mig över helgen innan jag testar då jag verkar vara en låghormonare som får vääldigt svaga plus så här tidigt. Jag har ett CB hemma, men är lite sugen på ett digitalt test... men de är ju så satans dyra...

• Mamaobabba
    muppmamman skrev 2010-07-29 11:20:41 följande:
    Hej allihopa!

Grattis till TS och anonym (ledsen), håller tummarna för er=)

Det var ett tag sedan jag var här inne och skrev, var tvungen att ta en paus från allt ett tag...Fick reda på att jag är gravid idag, jag är såååååååå glad så jag vet inte vart jag ska ta vägen!!!! Har ingen aning om i vilken vecka jag är i eftersom mensen har varit minst sagt oreglebunden efter MA...

Enligt gravtestet så är jag i alla fall i vecka 5 +. Känns helt otroligt kul samtidigt som jag är så nervös för att något ska gå galet igen!
    Åh, Grattis, grattis, grattis! Vad roligt!!
  • Mamaobabba
    AAE skrev 2010-07-29 11:13:11 följande:
    Vet inte riktigt vad som händer med kroppen... började blöda i förrgår kom bara lite grann och tänkte att "nu kommer mensen" men sedan hade jag bara lite färgade flytningar fram tills igår kväll, nu verkar det ha slutat? Fattar nada... Skrapades för nu fyra veckor sedan, undrar om blödningarna är något med det... men om skrapningen inte var lyckad, borde inte gravtestet fortfarande visa postivit? Läkaren bad mig nämligen ha koll på att det blev negativt för då hade allt kommit ut ordentligt...hur mycket blödde du för att behöva åka in igen? 
    Har verkligen ingen lust med det, det var en hemsk upplevelse, jag hade mer ont än när jag födde dottern... :/
    Då jag började blöda igen efter skrapningen var det först färgade flytningar och sedan tilltog det till att nästan vara som mens.
    Hade testat negativt för HCG-hormon, men det var ändå inte helt utskrapat.
    Så.. Man kanske inte riktigt kan veta.
    I mitt fall ringde jag sjukvårdsupplysningen som i sin tur rekommenderade mig att ta kontakt med en gynekolog för att kolla upp det.
    Så, jag skulle ju föreslå att du iaf kontaktar antingen sjukvårdsupplysningen eller din gynekolog.
    Better safe than sorry, liksom!
    Hoppas nu att det iaf är mens eller bara någon slags mellanblödning så att du slipper gå igenom det en gång till.
    Mig erbjöd de Zytotec, men jag avböjde eftersom jag legat i krystvärkar under första delen av MA:t och inte ville behöva göra det igen. Ville bara att allt skulle vara klart!
    Håller tummarna för att allt ska gå bra!
  • Mamaobabba
    sommarbebis 2010 skrev 2010-07-29 10:30:38 följande:

Självklart blir det fullt ös på bröllopsnatten Vi kommer nog tjuvstarta redan på fredagen då vi ska bo på hotell fredag till söndag Sen får det fortsätta under semestern

På möhippan blev jag hämtad av en fräämmande karl på HD och fick snällt packa en väska och följa med. Jag hamnade i Haga parken där mina vänner stod och väntade, de bjöd på en mysig brunch och mousserande. Sen bar det av till odenplan för poledance. Efter det åkte vi hem till en kompis där det väntade spabehandlingar mm. Sen blev det utgång på en kanon härlig thairestaurang på skånegatan och sen blev det Medis som gällde. Alldeles lagom och helt i min smak

Åh, vilken rolig möhippa! Låter verkligen som en toppendag!
    Hoppas du får ett underbart bröllop och massamassa babymaking!
    Har ni semester direkt efter bröllopet? Låter skönt!
    Nu ska jag gå till sängs med maken, måste ju ta tillvara på ÄL! Drömmer Tjo!
  • bomullshuve

Flickor...Tjejer.... Brudar....

Jag fick precis ett PLUS. Jag hade BIM i onsdags. Jag hade egentligen tänkt testa efter helgen men kunde bara inte hålla mig. Tredje gången gillt hoppas vi på nu!

BIM-lista
    Sugarrush - BIM 24-25/7
    Muffe 80- BIM ca 25/7 
    airamanna - BIM 6/8
    beingboring - BIM 13/8
    Sommarbebis2010- BIM ca 17/8

BF-lista
    Anonym (Ledsen) (Trådstartaren) - 23/ 12 2010
    Anonym (ledsen) - 16/3 2011
    Bomullshuve - 6/4 2011

Hur har det gått för Sugarrush och Muffe 80?

• Muffe80

Grattis!!!

när hade du missfallet? Tog det sig på första försöket.

För mig och sugarrush gick det åt helvete denna månad

Svar på tråden Missed abort