Anonym (blomman) skrev 2010-08-17 18:11:05 följande:
Hej på er!
Hoppas att det är ok att jag skriver till er... har läst er tråd och hoppas att ni kan hjälpa mig med några frågor.
Fick reda på att det var något fel i vecka 10ca (fostret dött i vecka 6ca) upptäcktes i samband med KUB. Därefter fick jag vänta en vecka för att få det bekräftat av en läkare. Fick sedan en tid för skrapning. Skrapningen gjorde jag för precis en vecka sedan. Nu till mina funderingar:
Jag blödde bara samma dag och sedan inget mer än rikliga flytningar... är det ok att bada och mysa lite nu en vecka senare?
Gjorde ett gravtest idag också och det kom upp ett svagt svagt streck... är det normalt efter en skrapning att det finns hcg kvar?
Är lite öm coh väldigt svullen om magen... kan det tyda på att allt inte har kommit ut (vill inte skrapas igen), eller kan man ha äl redan?
Är så förvirrad och orolig... ingen info stämmer med det jag upplever :(
Blev lite långt inlägg men hoppas att det är ok!
Klart, som sagt att du är välkommen till oss. Beklagar att du behövt hitta oss bara..
Jag fick olika bud vid mina båda skrapningar, vid den första sa de att jag skulle vänta med sex och bad tills jag slutat blöda eller minst 14 dagar.
Vid den andra skrapningen sa de att vi kunde bara och sexa så fort jag slutat blöda..
Men, jag tror det är bra att vänta fulla två veckor. För vid min första skrapning så slutade jag blöda ett par dagar, nästan en vecka och sen satte det igång igen och så slutade det inte..
Det var ju då man konstaterade att första skrapningen varit misslyckad.
Men, de är ju väldigt ovanligt att de inte lyckas vid första skrapningen, så förhoppningsvis är det ingen fara.
Det kan ta ett tag för hormonerna(HCG) att gå ur kroppen efter ett MA och min läkare rekommenderade i alla fall att man inte har oskyddat sex förrän man testat negativt och fått igång ÄL/ fått mens.
Så att man inte får ett falskt plus sen.
Hoppas nu att du får läka bra! Varma kramar.