• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • Mamaobabba

Hej och välkomna tillbaka alla semsterfirare!
    Hur har ni haft det då? Jag hoppas att ni haft det så bra ni bara kan!

Nu är det i alla fall ett faktum att jag inte är gravid. Har testat negativt igen och nu är det bara att invänta ÄL.
    Men, det känns okej. Är glad att mensen kommit som den ska iallafall..

Vet inte riktigt hur vi ska göra nu, jag å maken.. Vi har ju försökt få barn länge nu. Sen november 2008, men nu lyckades vi ju bli prego, även om det blev ett MA..
    Vi pratade ju just innan vi blev gravida om att göra en utredning, och det kanske vore bra att komma igång med den..
    Men, det känns som att vi kanske ska ge det några försök till på "vanlig" väg.
    Får se hur det känns nu, efter nästa ÄL.
    Har inte haft så stor framgång sist vi ville bli remmiterade för att göra en utredning.
    Det var fullt på "vanliga" stället och de tyckte att vi skulle vönda oss till en privat klinik.
    Men.. sånt är väl ganska dyrt? Någon som vet?

Ta hand om er alla! Nu ska jag ut på en kvällspromenad.
    Kramar.

• beingboring

Och här har mensen kommit också! 5 dagar sen.

Undrar hur jag nu ska göra med ÄL-beräkning. Funderar på att testa stickor för första gången..

• Isabellee

Hej Alla!

Nuhar det gått 2,5 vecka sedan jag tog tabletterna. Idag ska jag tillbaka på kontroll då jag fortfarande får färgade flytningar. Hoppas verkligen jag slipper skrapa.

Hör av mig senare om hur det går.

• AAE
    Isabellee skrev 2010-08-18 09:50:17 följande:
    Hej Alla!

Nuhar det gått 2,5 vecka sedan jag tog tabletterna. Idag ska jag tillbaka på kontroll då jag fortfarande får färgade flytningar. Hoppas verkligen jag slipper skrapa.

Hör av mig senare om hur det går.
    Hoppas det går bra och att du slipper skrapas!

Nu är det sju veckor sedan jag skrapade mig, inget mens inget plus. Men känner mig lite mindre stressad över det nu, det får ta den tid det tar. Forsätter att testa mig lite då och då till mens eller plus infinner sig. Vet inte riktigt hur länge det ska gå innan man kollar upp det, men än känns det ok....

Anonym blomman: Jag har också hört olika om badning och sex efter skrapning. En läkare sa en vecka, en annan två de var dock eniga om att om jag fortfarande blödde skulle jag avvakta längre. Jag gjorde en kompromiss och väntade 10 dagar, sedan kunde vi inte hålla oss längre... ;) Blödde bara två tre dagar efter skrapningen, hade sedan liiite färgade flytningar ytterligare några dagar.

HCG kan stanna i kroppen upp till åtta veckor tror jag det var. Jag testade själv positivt efter missfallet i 2-3 veckor innan det blev negativt. Men om ni ska försöka bli gravida direkt är det bra att ha litekoll och se att det blir negativt först så att du vet att när du väl plussar är det "på riktigt".
  • airamanna
    bomullshuve skrev 2010-08-16 19:33:11 följande:
    Vad är svårt med testen? Jag har testat med cb tror jag, jag fick av en vän som inte behövde det längre om man säger så... och de var lätta i alla fall....
    inget som är egentligen svårt rent praktiskt, förutom på grund av att min mens varit oregelbunden så det är lite klurigt när jag ska testa. Däremot har jag hört att det inte är alltid man får utslag på dem även om man borde få det. Just nu så skiter jag dock i test, orkar inte med det för tillfället. Kör enbart på taktiken sexa regelbundet och hålla tummarna...
  • Isabellee

Läkaren såg ingen mer blödning och allt hade kommit ut :)
    Så det är bara att försöka igen :)

• Mamaobabba
    Isabellee skrev 2010-08-18 14:55:43 följande:
    Vad skönt!
    Mot plus!
  • airamanna
    Isabellee skrev 2010-08-18 14:55:43 följande:
    skönt för er! håller tummarna!
  • Anonym (blomman)

Tack alla för era svar!
    Det bm sa till mig var att vänta med bad och sex tills jag slutat blöda, men blödde bara samma dag. Vet ju att man ska vänta så man inte åker på en infektion men just nu vill man bara återgå till det normala livet... bada med sonen och sexa med sambon :)
    Ja, ja det kommer väl det med, men jag vill att det ska vara nu ha ha... vadå otålig!

Vi vill gärna ha ett syskon till sonen så vi startar väl verkstan så snart vi bara kan ;)

Kram

• Evve81

Jag har fått tillbaka min mens nu på pricken 4 veckor efter mitt missfall. Det känns riktigt skönt trodde aldrig att jag skulle längta efter mensen så nu hoppas jag på ett snabbt +...........

Svar på tråden Missed abort