• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • airamanna
    beingboring skrev 2010-08-15 17:57:01 följande:
    Sådär då var man hemma i fina Stockholm igen så nu är alla Ån, Än och Ön tillbaka också. Yay!

Har fortfarande inte fått någon mens men testat med typ tre femkronors test och alla har visat negativt. Suck. Jag som blev så imponerad över att jag fick mensen exakt 28 dagar (vilket är en normal menscykel för mig) efter skrapningen trots allt strul innan med de medicinska behandlingarna. Hade hoppats att allt skulle flyta på regelbundet nu.. Men som sagt, antar att det inte är särksilt ovanligt att menscykeln blir oregelbunden efter ett MA och så kan ju resandet påverka också. Visst är det fler som fick lite oregelbunden mens direkt efter? Blir lite irriterad på mig själv bara även fast jag testat tre gånger och inte känner mig ett dugg gravid så hoppas jag fortfarande lite. Haha. Kunde inte låta bli att köpa ett test när jag var på apoteket nyss...
    Välkommen hem!

Min mens var väldigt i tid precis efter MA:t men sen har den varit både sen och alldeles för tidig. störigt men säkert inte så konstigt. Man får hoppas lite, hoppet är ju det sista som försvinner, jag hoppas lite åt dig oxå!
  • Mamaobabba
    beingboring skrev 2010-08-15 17:57:01 följande:
    Sådär då var man hemma i fina Stockholm igen så nu är alla Ån, Än och Ön tillbaka också. Yay!

Har fortfarande inte fått någon mens men testat med typ tre femkronors test och alla har visat negativt. Suck. Jag som blev så imponerad över att jag fick mensen exakt 28 dagar (vilket är en normal menscykel för mig) efter skrapningen trots allt strul innan med de medicinska behandlingarna. Hade hoppats att allt skulle flyta på regelbundet nu.. Men som sagt, antar att det inte är särksilt ovanligt att menscykeln blir oregelbunden efter ett MA och så kan ju resandet påverka också. Visst är det fler som fick lite oregelbunden mens direkt efter? Blir lite irriterad på mig själv bara även fast jag testat tre gånger och inte känner mig ett dugg gravid så hoppas jag fortfarande lite. Haha. Kunde inte låta bli att köpa ett test när jag var på apoteket nyss...
    Åh, men vad skönt av vi är fler som inte kan låta bli att hoppas.. Känner mig supertöntig som inte kan släppa tanken på att jag kanske, kanske skulle kunna vara prego. :-S
    Jag har ju en blödning nu, men en är inte alls som min vanliga mens så jag har testat mig två gånger nu.. Bara för att jag vill vara säker.
    Blödde ju vid menstid under förra graviditeten så, jag vet ju inte riktigt vad jag ska tro..
    Det är ju säkert mens.. Men..
    Ska kissa på en billig sticka imorgon bitti, sen får jag ge mig.
    Är det negativt då så är det ÄL-beräkning nästa.
    Men, som sagt.. Åker ju till NYC med syrran över den helgen då nästa ÄL borde vara, men.. man kan ju hoppas på seglivade spermier och en Äppelbebbe!

Tack för att ni finns!
  • beingboring

Nä, nu får även jag ge upp det sista hoppet denna månad. Tog ett test nu på morgonen som även det visade negativt. Tålamodet är likamed noll nu så nu vill jag ju bara att den där skitmensen ska dyka upp så man kan börja vänta på nästa månad. Funderar över om ÄL varit "oregelbunden" också i och med att mensen är sen.. Kanske borde testa med stickor den här gången för att se att allt ÄL kommer då jag tror att den kommer.

Nu blir det tillbaka till jobbet och fullt ös med massor av saker att göra hela veckan och det kanske är bra..
    Hoppas att ni alla får en fin måndag! Någon som fortfarande har semester?

• beingboring

Ja just det, tänkte att jag skulle haka på den här nyttighetstrenden ju! Ikväll ska jag dock vräka i mig chips och dip och sen kör jag igång imorgon! Då blir det äta nyttigare (och kanske framförallt, äta mindre) och så börja träna igen. Ska bli så skönt!

• Anonym (ledsen)

Min mens har vart rysligt oregelbunden efter ma:t i februari. Fick första mensen den 24/3 sedan ingen alls i april, sedan en den 1/5 och den sista kom nu den 4/6. Kontaktade min bm, som har dem även denna vecka ang ett tidigt ul för att fastställa gravvecka. Kram till alla er som kämpar på med bebistillverkningen, heja er! Hur går det för er andra med små frön i magen? Har ni gjort ul än? TS du har väll tillochmed avklarat rutin ul?

• sommarbebis 2010
    beingboring skrev 2010-08-16 08:10:40 följande:
    Ja just det, tänkte att jag skulle haka på den här nyttighetstrenden ju! Ikväll ska jag dock vräka i mig chips och dip och sen kör jag igång imorgon! Då blir det äta nyttigare (och kanske framförallt, äta mindre) och så börja träna igen. Ska bli så skönt!
    Trevligt, jag behöver verkligen komma igång, har iaf ätit nyttigt sedan i Onsdags förra veckan och gått ner 3.3kg hittills. Körde ju tre dagar med nutrilett men nu är det Viktklubb som gäller. Ska ner och kolla in gymmet där vi bor idag...
  • muppmamman
    Anonym (ledsen) skrev 2010-08-16 10:34:29 följande:
    Min mens har vart rysligt oregelbunden efter ma:t i februari. Fick första mensen den 24/3 sedan ingen alls i april, sedan en den 1/5 och den sista kom nu den 4/6. Kontaktade min bm, som har dem även denna vecka ang ett tidigt ul för att fastställa gravvecka. Kram till alla er som kämpar på med bebistillverkningen, heja er! Hur går det för er andra med små frön i magen? Har ni gjort ul än? TS du har väll tillochmed avklarat rutin ul?
    Min mens har också varit väldigt oregelbunden sedan ma. Om jag räknar enligt den sita riktiga mensen så är jag i vecka 12 nu, men det känns ju jätteskummt att inte veta!! Har fått tid för ultraljud 6/9 för att fastställa grav-vecka och göra kubb-test. Känns inte som om jag är gravid på riktigt förrän ul är gjort. Förstår dig bomullhuve, jag har inte heller några direkta gravsymptom och visst blir man orolig. Har du fått tid för ul?
  • bomullshuve

Här är det bra, men idag har jag mått kymigt som tusan. Jag vet inte hur jag ska förklara det. Inte illamående, men så där på gränsen... och lite snurrig. Har dock suttit på konferens hela dagen och då blir man ju lätt lite seg i kolan om man säger så..
    På tisdag nästa vecka ska jag till MVC för första gången, men bara för hälsosamtal. Men min förhoppning är ju att de ska kunna boka in en tid för ett UL då också.... och inskrivning så klart.

• airamanna

jag har fortfarande semester, en vecka till, väldigt skönt

Hoppas det går bra för alla, här händer inget, på sistone har jag tom börjat undra om jag ens har nån ägglossning sen ma:t, har inte lyckats få några utslag på äl-test, men hoppas det är för att det kan va svårt och inte för att det inte är någon äl... Det har känts som äl i kroppen vid tidpunkter som äl borde va så jag hoppas att det är så.

• bomullshuve
    airamanna skrev 2010-08-16 19:13:16 följande:
    jag har fortfarande semester, en vecka till, väldigt skönt

Hoppas det går bra för alla, här händer inget, på sistone har jag tom börjat undra om jag ens har nån ägglossning sen ma:t, har inte lyckats få några utslag på äl-test, men hoppas det är för att det kan va svårt och inte för att det inte är någon äl... Det har känts som äl i kroppen vid tidpunkter som äl borde va så jag hoppas att det är så.
    Vad är svårt med testen? Jag har testat med cb tror jag, jag fick av en vän som inte behövde det längre om man säger så... och de var lätta i alla fall....
Svar på tråden Missed abort