• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • Anonym (ledsen)

Igår var jag upp till gynakuten, fick för mig att jag kanske drog på en urin-infetion eller liknande.

Kom därifrån med goda nyheter, fick även se den lilla sprattla runt där inne med ett perfekt litet pickande hjärta, 2 armar, 2 ben och den va hela 3,5 cm stor Lill räkan! Iallafall så trodde doktorn att jag igår va i v10+2, så mitt Bf blir då istället 14/3, kan man få en bättre födelsedagspresent? (Jag fyller den 12/3 )

• Anonym (ledsen)

Ändrar:

BIM-lista
    Sugarrush - BIM 24-25/7
    Muffe 80- BIM ca 25/7
    beingboring - BIM 13/8
    Mammaobabba- BIM ca 14/8
    airamanna - BIM ca 30/8-1/9
    Sommarbebis2010- BIM ca 12/9

BF-lista
    Anonym (Ledsen) (Trådstartaren) - 23/ 12 2010
    Anonym (ledsen) - 14/3 2011 (enligt Ul i v 10+2)
    Bomullshuve - 6/4 2011

• airamanna
    Anonym (ledsen) skrev 2010-08-20 07:57:01 följande:

Igår var jag upp till gynakuten, fick för mig att jag kanske drog på en urin-infetion eller liknande.

Kom därifrån med goda nyheter, fick även se den lilla sprattla runt där inne med ett perfekt litet pickande hjärta, 2 armar, 2 ben och den va hela 3,5 cm stor Lill räkan! Iallafall så trodde doktorn att jag igår va i v10+2, så mitt Bf blir då istället 14/3, kan man få en bättre födelsedagspresent? (Jag fyller den 12/3 )

Härligt! 
  • bomullshuve

Åh så roligt!

Jag krockade med en annan cyklist på väg till jobbet idag. Gubbjävel rent ut sagt. Det gick bra med mig, men jag har varit lite nojig idag. Dock inga tecken på mf, så förhoppningsvis går det vägen denna gången.
  • Evve81

Härligt! Min son är född på min födelsedag. Det bästa med det är att jag slutade fylla år när han föddes jag fyller 27 varje år

om man får tillbaka mensen måste ju allt ha försvunnit och man skulle testa neg med ett grav test? Jag vill ju liksom köra igång NU med att få ett +
  • Anonym (ledsen)
    bomullshuve skrev 2010-08-20 19:37:35 följande:
    Åh så roligt!

Jag krockade med en annan cyklist på väg till jobbet idag. Gubbjävel rent ut sagt. Det gick bra med mig, men jag har varit lite nojig idag. Dock inga tecken på mf, så förhoppningsvis går det vägen denna gången.
    ojoj. hoppas allt gått bra med Er (dig och magen)

KRam
  • bomullshuve

Idag är en bra dag!

Var på hälsosamtal hos Mama Mia idag. Fick en urgullig barnmorska som jag gillar av det lilla jag märkt av henne så att säga. Hon fixade till och med ett UL till oss redan på en gång. Enligt mensen skulle jag vara i vecka 7+5 och en dag för tidigt för att de ska göra UL på magen, men vi gör ett försök sa de....
    Där fanns en bebis!! Den hade ett hjärta, som pickade på!
    och enligt UL mätningen är jag nu i vecka 8+4. Nästan en vecka att plussa på alltså.

Idag känns det bra!Idag är en bra dag!

• sommarbebis 2010
    bomullshuve skrev 2010-08-24 15:49:37 följande:
    Idag är en bra dag!

Var på hälsosamtal hos Mama Mia idag. Fick en urgullig barnmorska som jag gillar av det lilla jag märkt av henne så att säga. Hon fixade till och med ett UL till oss redan på en gång. Enligt mensen skulle jag vara i vecka 7+5 och en dag för tidigt för att de ska göra UL på magen, men vi gör ett försök sa de....
    och enligt UL mätningen är jag nu i vecka 8+4. Nästan en vecka att plussa på alltså.

Åhh, vad roligt, måste vara en enorm lättnad att se det lilla hjärtat picka :-9
    Blir så glad för din skull själv går jag och väntar på äl som borde vara den här veckan. Lever ju sundare nu och jag hoppas att det bidrar till en bebis
  • beingboring

bomullshuve skrev 2010-08-24 15:49:37 följande:
    Idag är en bra dag!

Åh så härligt för er båda! Hjärta
  • beingboring

Det verkar vara lite segt här inne. Många som har lite efter-semestern-tillbaka-på-jobbet koma kanske.. Jag vet att jag har det iaf. Suck. Dessutom har jag varit lite sjuk senaste tiden med dålig mage sen semestern och massa illamående. Jobbigt som bara den. Idag var jag dock på apoteket för att hämta ut medicin och då passade jag på att köpa ÄL-stickor samtidigt. Hur fungerar det här nu eg? Blir lite fundersam eftersom mensen inte kom som den kunde senast utan fem dagar försent.. Svårt att veta när man ska börja testa då..

Hur är det med alla er andra?

Svar på tråden Missed abort