• melina80

BF Oktober 2010 efter IVF

JAG HAR ÄNTLIGEN FÅTT ETT PLUS!!!
    Har BF 19 Oktober - 10
    Någon mer Oktober??

Det här är min första graviditet och det hade varit kul att ha någon att prata med under resans gång..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-18 20:31
    BF

natta80gbg 19/10
    jelina068 25/10
    Gulapilen 25/10
    Mikafikaa 27/10
    trifolium -----

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 10:50
    Glittran 10-15/10
    Ewa 16/10
    trifolium 25/10

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-12 18:18
    ny lista :)

BF 16/10, Ewa 32 år, nästan Göteborg, första barnet
    BF 17/10, Glittran 38 år, Göteborg, andra barnet
    BF 20/10, natta80gbg 29år onsala, första barnet
    BF 25/10, Trifolium 31år Uppsala, första barnet
    BF 25/10, Jelina 34år Göteborg, tredje barnet
    BF 25/10, Mrs Sara 29 år Luleå, första barnet
    BF 27/10, Mikafikaa 28år Stockholm, första barnet
    BF 28/10, Lena 74 35 år Norrköping, andra barnet
    BF 4/11, ElsaT 38år Norrtälje, första barnet
  • Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF
  • Mrs Sara

Ewa: Jag har haft 3 tidigare mf så därför har jag fått göra extra koller.

Jag har också gått in i andra trimestern idag

Varje litet steg tar mig närmare målet
  • Ewa

Jag var hos bm i fredags och nu hade mitt järnvärde gått upp till 117, så det kändes ju gott att det ökat. Men tyvärr så mår jag inte så bra ändå.  Så bm tyckte jag skulle vila till helgen och om jag inte känner mig bättre på måndag så tyckte hon att jag skulle ringa vårdcentralen och få träffa en läkare som ev kan sjukskriva mig tills jag blir piggare. 
    Så nu går jag här och tänker fram å tillbaka...jobba imorgon och försöka kämpa på....eller ringa läkaren...     Jag vill ju bara må bra ju!

• Mrs Sara

Ewa: Jobbigt at inte må bra, förstår hur du tänker. Men det kanske är smartast att gå till läkaren och kanske bli sjukskriven en period så att du sen orkar mer.

Har nån av er börjat att känna av fogarna? Har börjat att få ont skinkorna och smärtan strålar ut mot benen. Känner av mest på högersida. Min kollega sa att precis så var det för henne och hon hade foglossning. Har ett jobb där vi kör mycke bil och går ut och in i bilen över 60 gånger på en gång så det är klart att det blir lite mer belastning.
    Har nån av er nåt tips på vad man kan göra för att underlätta det?

Varje litet steg tar mig närmare målet
  • IdaVi

Ewa: Vad jobbigt det låter! Hoppas läkaren kan hjälpa dig. Jag är bara "normalt" trött. Värre än förra gången för nu är det svårt att hinna vila när man har en vilding att ta hand om

Mrs Sara: Besvärligt med foglossning! Jag hade lite ont i slutet, men inte så farligt. Jag gick på vattengympa för gravida med rygg- och bäckenproblem. Vet att det var skönt för många med fogproblem. Jag har en krånglande rygg, har ryggskott 5-6 ggr/år. Men konstigt nog blir det bättre när jag är gravid

Jag undrar också om mitt blodvärde börjar bli lite sämre. Har ont i huvudet nästan varje dag. Men det kan vara hormonerna också har jag läst.. Annars mår jag bra. Börjar få en fin kula på magen som inte går att missta sig för bebis (förut var det mest fettmage ).

Ha det bra tjejer!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 101029 ~
  • Ewa

Ja jag ringde vårdcentralen och fick en tid lite senare idag. Så hoppas att läkaren förstår mig.

Lena74: Jag har också ont i huvudet ofta och känner mig lite yr i bollen.

Mrs Sara: Jag känner igen det du skriver om smärta i typ skinkorna, men jag har även ont i mitten av ryggen vid svanken ungefär.

Tur att vi har nåt bra att se framemot fastän man mår som man gör!

• Jelina068

Hallå tjejer.

Jag har oxå haft en del huvudvärk. Jag blev yr när jag arbetade för två veckor sen, var nog pga stress.

Annars känner jag mig inte gravid alls, och då mår jag ändå lite illa efter jag ätit nåt, magen är där, haft växtvärk (mensvärk) i tre dagar nu.

• IdaVi

Ewa: Hoppas det gick bra hos läkaren! Jag ringde MVC ang. huvudvärken. Men de tror inte att mitt blodvärde blivit dåligt så fort. Det var ju bra för en månad sen. Förmodligen hänger det ihop med min pollenallergi. Jag kan ju inte ta några mediciner mot den nu..

Jelina: Här är en till som känner sig ogravid, förutom lite växtvärk ibland. Iofs har magen börjat puta ut nu och brösten är ömma. Men annars mår jag (förutom huvudvärken). Gud vad jag klagar!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 101029 ~
  • Pemberly

Mitt illamående har nästan gått över nu. Jag slutade äta postafen i förrgår och har klarat mig bra utan dem. Det är en så stor lättnad!

Däremot har jag börjat känna av foglossning (tror jag att det är i alla fall). Jag har ont nere i ryggen vid svanskotan och liksom på insidan av höftbenen. Det varierar olika dagar hur ont det gör, men det är värst om jag har promenerat långt och ibland då jag reser mig upp efter att ha suttit länge. Jag ska på ett informationsmöte med en sjukgymnast på mitt mvc nästa vecka då vi tydligen ska få lära oss några övningar som ska motverka foglossning. Jag hoppas att de hjälper.
Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF