• melina80

BF Oktober 2010 efter IVF

JAG HAR ÄNTLIGEN FÅTT ETT PLUS!!!
    Har BF 19 Oktober - 10
    Någon mer Oktober??

Det här är min första graviditet och det hade varit kul att ha någon att prata med under resans gång..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-18 20:31
    BF

natta80gbg 19/10
    jelina068 25/10
    Gulapilen 25/10
    Mikafikaa 27/10
    trifolium -----

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 10:50
    Glittran 10-15/10
    Ewa 16/10
    trifolium 25/10

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-12 18:18
    ny lista :)

BF 16/10, Ewa 32 år, nästan Göteborg, första barnet
    BF 17/10, Glittran 38 år, Göteborg, andra barnet
    BF 20/10, natta80gbg 29år onsala, första barnet
    BF 25/10, Trifolium 31år Uppsala, första barnet
    BF 25/10, Jelina 34år Göteborg, tredje barnet
    BF 25/10, Mrs Sara 29 år Luleå, första barnet
    BF 27/10, Mikafikaa 28år Stockholm, första barnet
    BF 28/10, Lena 74 35 år Norrköping, andra barnet
    BF 4/11, ElsaT 38år Norrtälje, första barnet
  • Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF
  • Mrs Sara

Jelina: Vad bra att det är okej för dig att föda vaginalt!

Varje litet steg tar mig närmare målet
  • Jelina068

Ja visst är det Mrs Sara och Lena Det ända som grämer mig lite är att jag tål inte smärta så bra och det kan hända att jag inte får någon EDA så man inte missar OM nåt skulle hända.

• IdaVi

Jag fick EDA, men det hjälpte knappt mot trycket/smärtan jag hade mot ändtarmen (!!) hela tiden. Plus att det gjorde att värkarbetet avtog, så jag fick värkstimulerande dropp. Så den här gången vet jag inte om jag törs ta EDA?!
    Ska diskutera med BM när jag ska dit nästa gång

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • IdaVi

Tror jag har fått svampinfektion. Shit vad det kliar och gör ont där nere! Bläk!

• Mrs Sara

Lena: Jag har nyss haft svamp, kan säga att det inte var roligt... jag ville ta en rotborste.... Min bm sa att nästan alla gravida drabbas av det. Hon rekomenderade Canesten. Så nu är jag färdigbehandlad och det känns så skönt

• IdaVi

Sara: En rotborste skulle sitta fint! Har inhandlat vagitorer och salva, dock inte Canesten. Hoppas det hjälper ändå

• Mrs Sara

Lena: Det kommer nog att fungerar lika bra ska du se. Min bm sa att jag skulle använda upp hela tuben och inte bara under några dagar för då kunde visst svampen fortsätta att leva och sen komma tillbaka...

• Ewa

Var det svårt att få HP beviljat??
    Jag jobbar ju på fabrik där det är ganska tungt, men nu har jag fått ett lite lättare jobb fram till semestern. Skulle nog vilja jobba lite efter semestern också om det funkar bra, och söka HP från ca 1 september. Är ju beräknad till 15 oktober.  Vad tror ni om det?  Jag har skrivit ut en HP-blankett på nätet och det verkar ju vara svårt att fylla i den rätt med kilo hit å dit. Jag har hört att FK är jättenoga med hur  man fyller i och att dom lätt ger avslag.

PS. Nu känner jag massor av sparkar varje dag..........mysigt...

• IdaVi

Sara: Tack för tipset! Då ska jag fortsätta smörja tills tuben är tom. Det är bättre nu, men inte bra. Kliar en del och känns ömt och svullet

Ewa: Visst är det härligt?! Häromdagen låg jag och kollade in min navel som liksom åkte ut och in. Häftigt!

• Mrs Sara

Ewa: Igår kände jag av lite sparkar, men de är inte så starka än. Gubben fick sig en rejäl spark när han kände på magen.
    För mig gick det jätte fort att få hp beviljat, skickade in papprerna en fredag och på torsdag fick jag hem ett papper där det stod att jag hade fått det beviljat.
    Jag fyllde i kg mellan 60-150 kg. För man vet aldrig då det är människor det handlar om i mitt fall.

Lena: Så skönt att det börjar bli bättre

Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF