• melina80

BF Oktober 2010 efter IVF

JAG HAR ÄNTLIGEN FÅTT ETT PLUS!!!
    Har BF 19 Oktober - 10
    Någon mer Oktober??

Det här är min första graviditet och det hade varit kul att ha någon att prata med under resans gång..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-18 20:31
    BF

natta80gbg 19/10
    jelina068 25/10
    Gulapilen 25/10
    Mikafikaa 27/10
    trifolium -----

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 10:50
    Glittran 10-15/10
    Ewa 16/10
    trifolium 25/10

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-12 18:18
    ny lista :)

BF 16/10, Ewa 32 år, nästan Göteborg, första barnet
    BF 17/10, Glittran 38 år, Göteborg, andra barnet
    BF 20/10, natta80gbg 29år onsala, första barnet
    BF 25/10, Trifolium 31år Uppsala, första barnet
    BF 25/10, Jelina 34år Göteborg, tredje barnet
    BF 25/10, Mrs Sara 29 år Luleå, första barnet
    BF 27/10, Mikafikaa 28år Stockholm, första barnet
    BF 28/10, Lena 74 35 år Norrköping, andra barnet
    BF 4/11, ElsaT 38år Norrtälje, första barnet
  • Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF
  • ElsaT

Fullt upp, inte varit här på ett tag...
    Var på RUL i Tisdags. Allt såg jättebra ut och han (ja det är en kille) levde rullan därinneKyss. Lååånga ben sa barnmorskan, hihi han har att brås på. Skönt att veta könet, nu kan vi börja fundera på namn mer seriöst och hämta kläder hos kusinerna som lämpligt nog också är killar. Fick med oss fina bilder, roligast är den på ena fotsulan!
    Fogarna började bråka för tre veckor sedan men efter sjukgymnastbesök, där jag köpte ett bälte och fick lite övningar, så känns det bättre. Med bältet på klarar jag av att hålla igång mer med promenader så det känns toppen.
    Grattis alla till era RUL.

• Pemberly

Trevligt med rapport här i tråden om ännu ett ultraljud som såg bra ut, ElsaT. Ett sådant där bälte mot foglossning tycker jag också är bra. Jag köpte ett för ett tag sedan och det går mycket bättre att gå längre stunder, med bältet på. Tyvärr glömmer jag ibland att ta med det i situationer där det vore bra att ha.

• Jelina068

Ja, jag har verkligen haft tur den här gången som ska vikariera på vårt kontor över sommarn och att min chef kunde sätta mig på en annan plats fram till dess. Men sen när sommarvikariatet är över inne på kontoret så finns det nog tyvärr inte så stor chans för mig att hamna där jag är nu för då är det mindre att göra där och vi har en som har läkarintyg på att hon inte kan vara någon annanstans pga hennes handleder. Men jag har sökt Havandeskapspenning så vi får se vad det blir för svar där, första gången fick jag 50% och andra gången 100%, ska bli intressant å se vad det blir den här gången. Men jag kommer inte klara av att arbeta i våra vanliga kassor, klarar jag inte det nu så lär jag inte kunna det om 11 veckor heller.

Kul med RUL, roligt att få höra könet med. Själv vill jag vet samtidigt som jag inte vill - JOBBIGT

Mrs Sara, tråkigt med sjukskrivning. Hoppas du blir bättre när du går hemma så du slipper ha så fruktansvärt ont.

• Mrs Sara

Hoppas att allt är bra med er, mitt internet har tyvärr lagt av så jag vet inte när jag kommer att få igång det igen. Men allt är bara bra med mig och pyret.
    Har fått beviljat havendeskapspenning nu och är sjukskriven tills den börjar gälla

Varje litet steg tar mig närmare målet
  • Ewa

Ville bara berätta att jag var hos bm idag och kollade blodvärde och blodtryck, det var 114 och 100/50, ganska lågt blodtryck så det är kanske därför jag  blir yr och svag ibland. Hon passade på att lyssna på hjärtljudet, det var 148.  Det var härligt att höra att min bebis hjärta slog så fint.  

• Ewa

Mrs Sara: Oj då blir det en lång väntan nu då.
    Jag har fått komma till en lugnare avdelning på jobbet där jag kan sitta mycket, det känns bra. Så jag hoppas att jag kan jobba ett bra tag till.
    Krya på dig! (eller vad man nu säger

• IdaVi

Elsa: Grattis till en liten grabb! Praktiskt att veta vad det blir för kön

Mrs Sara: Skönt ändå att sommaren är på intågande när du får "långledigt"

Ewa: Låter ju som om ditt blodtryck är ganska lågt. Förmodligen är det därför du blir yr ibland. Ska bli intressant att se vad mitt blodtryck ligger på när jag ska på återbesök, men det var inte förrän den 19:e juli såg jag! Blir långt mellan gångerna med andra barnet

I natt var jag på toaletten 4 ggr och kissade. Bebisen verkar trycka emot blåsan ibland så jag får springa på toaletten ofta. Typiskt när dottern för en gång skull sov hela natten

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Jelina068

Hallå tjejer.

Mrs Sara, vad skönt att du fått HP beviljat och att du är sjukskriven fram tills dess.

Själv fick jag iväg skickat min HP-ansökan förra veckan, i torsdags, så vi får se hur lång tid det tar innan jag får svar.
    Idag ska jag iväg på mitt samtal med spec.mödravården på östra för att se mina möjligheter om att få chansen till att föda vaginalt efter två snitt, är lite nervös.

Ha det gött.

• Jelina068

Allt gick jättebra igår, det var inga problem att försöka föda vaginalt efter 2 snitt men skulle det bli tal om igångsättning senare så var man ta upp frågan igen och ta ställning då. Men som det ser ut just nu med moderkakan långt ifrån snitten och om jag startar av mig själv så ser det positivt ut. Att det blir snitt automatisk efter 2 eller fler snitt är gammeltänk sa läkarn

• IdaVi

Jelina: Vad skönt att veta

Själv ser jag inte riktigt fram emot en vaginal förlossning till. Men jag hoppas det går fortare och enklare den här gången

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF