• melina80

BF Oktober 2010 efter IVF

JAG HAR ÄNTLIGEN FÅTT ETT PLUS!!!
    Har BF 19 Oktober - 10
    Någon mer Oktober??

Det här är min första graviditet och det hade varit kul att ha någon att prata med under resans gång..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-18 20:31
    BF

natta80gbg 19/10
    jelina068 25/10
    Gulapilen 25/10
    Mikafikaa 27/10
    trifolium -----

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 10:50
    Glittran 10-15/10
    Ewa 16/10
    trifolium 25/10

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-12 18:18
    ny lista :)

BF 16/10, Ewa 32 år, nästan Göteborg, första barnet
    BF 17/10, Glittran 38 år, Göteborg, andra barnet
    BF 20/10, natta80gbg 29år onsala, första barnet
    BF 25/10, Trifolium 31år Uppsala, första barnet
    BF 25/10, Jelina 34år Göteborg, tredje barnet
    BF 25/10, Mrs Sara 29 år Luleå, första barnet
    BF 27/10, Mikafikaa 28år Stockholm, första barnet
    BF 28/10, Lena 74 35 år Norrköping, andra barnet
    BF 4/11, ElsaT 38år Norrtälje, första barnet
  • Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF
  • Jelina068

Vad skönt Ewa, jag har oxå fått "sittande" tjänst vilket är mer lugnare och funkar mycket bättre för mina fogar. Får lite ont ibland när jag reser mig men jag rör mig inte på fel sätt iallafall.

• IdaVi

Mrs Sara: Ida hade skyhög feber hela helgen så det blev ingen resa för vår del. Men vi ska åka den här helgen istället. Fördelen med att ha en lägenhet man kan låna, att man kan bestämma tidpunkt själv

Vad skönt att era arbetsgivare försöker anpassa arbetsuppgifterna till er. Hur länge har ni tänkt jobba innan BF? Jag räknar med att gå hem minst 2 veckor före. Det gjorde jag sist och Ida föddes exakt på BF så det var ju tur

Imorgon är det RUL! JIppie!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Mrs Sara

Lena: Då hoppas jag att ni får en bra helg den här helgen. Perfekt att ni kan låna en lägenhet!

Min chef kunde inte anpassa mina arbetsuppgifter, så jag är sjukskriven tom måndag, men jag kommer att bli förlängt sjukskriven. Tror tyvärr inte att det blir nåt mer jobb för mig innan bebben kommer...

Varje litet steg tar mig närmare målet
  • IdaVi

Mrs Sara: Vad tråkigt för dig. Hur mår du då? Känns det bättre när du är ledig?

• Mrs Sara

Lena: Jag har riktigt ont i fogarna, svårt att röra mig och så. När ajg är hemma försöker jag ta det lugnt men jag har ändå ont nästan hela tiden tyvärr....

Varje litet steg tar mig närmare målet
  • IdaVi

Sara: Vad jobbigt! Mitt har blivit bättre faktiskt. Vet inte varför jag hade så mycket mer ont förut än vad jag har nu. Men det är skönt att slippa den där smärtan iaf och nu får jag bara ont på kvällarna eller om jag går mycket.

• Pemberly

Mrs Sara: Det låter jobbigt att ha så ont och inte heller kunna anpassa jobbet.

Tack vare att jag även vanligtvis har ett stillasittande jobb så har jag inga problem att jobba trots en del besvär med fogarna. Det har som tur är inte blivit värre utan gör lika ont nu som för två månader sedan, då jag började ha besvär. Om det håller sig så här så räknar jag med att kunna jobba rätt länge. Jag har dessutom möjlighet att kunna jobba hemifrån en del och det kommer jag nog att börja göra någon dag i veckan efter sommaren. Jag tar inte ut all semester i sommar utan sparar ca två veckor som jag kan ta i höst.

• Ewa

Jag vet inte hur länge jag ska jobba. Men min viss-tidsanställning går ut siste september.  Gissar på  att jag inte kommer få förlängt då. Det är väl bara en fast anställning som dom inte kan säga upp om man är föräldraledig??!! Nån som vet nåt om detta?
    Jag tänkte om jag tar ut ledighet innan siste sept och tex alla viss-tidare får förlängt, har jag rätt att få det också då???

• IdaVi

trifolium: Låter som en bra plan med jobbet tycker jag. Skönt när man kan jobba hemifrån också. Så kan jag också göra och det tänkte jag utnyttja imorgon när vi ska besöka Idas dagis där hon ska börja i augusti plus att jag ska sluta tidigare för att åka till Sthlm (om ingen blir sjuk nu då!! ;)).

Ewa: Tyvärr har jag ingen koll alls på de där bitarna Kan du kolla med facket om du är med i något sådant?

Igår var jag på RUL och allt såg bra ut med den lilla krabaten. Skönt!

Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF