Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

Perssonlund skrev 2010-08-10 05:48:54 följande:
    Ååå nä!! Det hade varit ett under. Jag vaknade av värkar och att jag var hungrig =) ... Men värkarna är borta igen och magen kurrar....suck. Vad gör du själv uppe?
    aha.... synd ;)
    jo men här är det pga samma anledning, dock minus värkarna ;)
    Jag var bara hungrig haha

alltså min slempropp har gått en liten bit i taget under flera veckor, men nu: ingenting!
    knäppt!
    imorgon ska jag till barnmorskan och hon ska göra en vaginal undersökning, om det går så ska hon även göra hinnsvepning för att försöka få igång det hela.
    men nu tvivlar jag på att det ens kommer vara möjligt.
    det måste ju ha hänt lite grejer med tappen för att det ska funka. den måste ju vara öppen lite redan annars kommer hon ju inte in med fingret...
    usch vad det låter illa, och det kommer säkert göra ont också... men jag vill ha ut vår prinsessa!!
    Vår dotter är beräknad att födas i augusti 2010
  • elinnnnn
    Perssonlund skrev 2010-08-10 05:58:49 följande:
    Jag vet inte ens vad hinnsvepning är... Kanske som det låter?.... Äsch det kommer gå så bra så!! Ont gör det säkert, eller det vet jag ju inte men jag som är så öm hade  nog tuppat av XD... Håller tummarna!
    jo det kan nog göra ont.... typ som mensvärks ont eller kanske som när tappen öppnar sig... beror nog på hur hårdhänt personen som gör det är och hur känslig man själv är såklart.
    tack =)
    Perssonlund skrev 2010-08-10 06:03:08 följande:
    Efter dessa dryga timmar framför datorn måste jag nu gå och handla...Äntligen har affärerna öppnat och jag har ätit upp allt gott... Dags att handla mer verkar det som. SÅ ont i magen!!!  Måste bara berätta att när jag vaknade till så knakade till rejält i bäckenet när jag skulle sätta mig upp. Jag la mig ner igen. Helt plötslig fick jag en tom känsla ikroppen. Trodde det värsta och var tvungen att putta på den lille och se så att han verkligen fanns där och att han levde......HÄMSKT...
    haha öppnar affärerna redan kl.6 där du bor?!??!?! skönt hehe
    nä, nu ska jag nog hoppa ner i sängen och sova ett par timmar till =)
    har ju varit uppe sen 4 nånting

usch stackars, men din prins mår säkert bra, FÖR bra kanske därinne i magen, därför han inte vill komma ut :P
    kram på dig och ha en finfin dag
  • elinnnnn
    Perssonlund skrev 2010-08-10 06:38:43 följande:
    Ja det beror nog på,men hoppas att du inte är sååå känslig då och att du får en person med respekt. Då gör det nog inte så ont =)...

Aaa eller denna lilla ica butiken som ligger på gården gör det,har en mack på andra sida vägen som också öppnar då =) ... Ja jag ska nog också hoppa ner i sängen ett tag. Har varit uppe några gånger och nu sist gick jag ju upp vid 4.... Ja alla våra bebisar mår nog FÖR bra i magarna.... Det är inte konstigt om inte min kommer,har ju inte ens bf än...Men du din stackare borde ju få ut din snart =) Tack detsamma! Kram på dig också.
    ja, jag hoppas på det också haha

skönt med butiker som öppnar tidigt :D

jag gick och la mig, men kunde inte somna. såhär sitter jag och äter riktig frukost istället. åt bara lite nötter och choklad och sånt förut haha.
    får se om jag hinner sova lite sen innan maken också vaknar.
    lite drygt ju att vara vaken från 4 tills ikväll när vi går och lägger oss

ja än är det ju bara en dag över BF. så såååå hemskt är det inte. bara jag slipper gå över mer än en vecka. för dååå kommer det vara sååå hemskt ;);)
  • elinnnnn
    Perssonlund skrev 2010-08-10 07:07:23 följande:
    Haha, jag själv har inte ens provat att sova....Får väl prova snart... Så gott det lät, undra vaför jag inte tänkte på det när jag var i affären? =) Nää men gud inte ska du väl behöva gå över en vecka! Då får du också skriva ett hot brev =)
    mm har redan skrivit ett hot brev, vräknings brev. kopierade vem det nu var som la in det och publicerade det :D

nu har jag ätit 3 frukostknäcke med ost på och halsat i mig lite o'boy

man kan aldrig bli för gammal för o'boy! mums :D

tror dem tillåter att man går över 2-3 veckor faktiskt :S
  • elinnnnn
    Perssonlund skrev 2010-08-10 07:18:14 följande:
    jaha okej =) ... Ååå så gott! Nä är det mycket man kan bli för gammal för? o´boy är såååå gott =)

Ja dom gör nog det. Här får vi nog gå över 2 veckor max. Jag är inte säker men jag tror att under dess 2 veckor så blir man nog igång satt. Skulle verkligen vara en envis bebis om du går över så länge..
    skönt med max 2 veckor. tror det är såhär här: kollar hur bebisen mår, fostervatten osv BF+14 nånting och om allt ser bra ut kan man få gå en hel vecka till...
    dock inte helt säker men så var det iallafall 2002 då jag gick över tiden med mitt första barn... 10 långa dagar :S

men ska fråga imorrn när jag är hos Barnmorskan. vill helst inte bli igångsatt då jag hört det drar ut på tiden
  • elinnnnn
    Perssonlund skrev 2010-08-10 07:03:57 följande:
    Igentligen så borde jag inte vara så ivrig att få ut honom, men jag vill ju så gärna se honom. Visst jag har inte ens bf på ett bra tag, men det ploppar ju ut bebisar här och där.....Om jag bara visste när det är min tur (så här känner nog alla =) ). MEN jag ska inte deppa. Jag ska fixa och dona här hemma och dessutom åka till ikea och shoppa lite när skatten väl kommer.... SEN så har jag en säng som jag kan BÄDDA!! ååå jag längtar såååå,nu är ju vagnen färdig iallafall. MEN FÖRST en tupplur =)

Måste bara fråga finns det några som kanske vill ta kort på sin vagn och sin säng och lägga in så jag får se? Vill ju så gärna få tiden till att gå =)
    jo, jag tror ALLA känner så på något sätt. om vi bara visste exakt när bebisen skulle komma så man kunde räkna ner på riktigt. nu har man ju räknat ner till BF men har fortfarande inte fått någon bebis. blir ju lite att man känner sig lurad. men bebisen kommer ju nångång förr eller senare, senare i mitt fall ;)

vi bor ju här temporärt bara så vi har köpt en billig gammal begagnad vagn som jag klätt om med ett regnskydd faktiskt haha, den står bäddad och bara väntar på bebisen. den ska även fungera som säng. vi ska ju trots allt bara stanna här tills mitten på september sen åker vi hem igen.

ska se om jag kan fota och lägga in på min sida senare under dagen.
    jag tror pregga har foton, och knyzzel. säkert fler men inte säker. gå in på allas profiler och kolla annars :P
  • elinnnnn

pregga: min mamma sov ALLTID på magen när hon väntade mig och mina syskon (vi är 6 syskon) och vi lever :D

jag sover också sjukt dåligt :( i typ 2 veckor så vaknar jag flera gånger om natten och inte bara för att gå upp och kissa utan jag kan verkligen inte somna om igen. om jag lyckas tar det minst en timme.

inatt tex vaknade jag vid 2, gick på toa, tillbaks till sängen somnade, vaknade vid 3 men låg kvar och försökte somna om till kl.4 då gick jag upp sen kunde jag inte somna förräns klockan var 9. sov en timme sen vaknade maken och då kunde jag inte somna om igen.....

jättekul typ 4 timmars sömn :(

• elinnnnn

min lilla har nog hoppat ur bäckenet igen haha, hon hade ju gått från rörlig till ruckbar när vi var där den 2e augusti. men nu kan jag inte känna huvudet längre som jag kunde förut. där nere är det helt mjukt. så hon är nog tillbaks till rörlig igen, nog därför det inte ilar lika ofta/mycket i tappen hellre längre.

jag tror också att det börjar när bebben är färdig, men jag kan ändå inte låta bli att hoppas lite på att man kan förskynda det lite =) fast jag tror inte tillräckligt på det för att prova alla det finns. typ mirakel drycken som låter mega äcklig haha, 100färdknäppar om dagen typ, promenader, trappor osv. jag försöker leva som vanligt och sen kommer hon nä rhon kommer. hoppas dock att jag slipper bli igångsatt då jag hört det kan dra ut på förlossningen

• elinnnnn

angående hur man bäddar vagnen... jag köpte tyg på ikea, typ 3 meter för 49 kronor bara. sydde lakan utav det och även örngott. har ett litet täcke sen innan om det skulle behövas beroende på hur kallt det blir, annars så räcker det ju med tunnare filt eller om jag syr ett påslakan, blir det kallt kan jag ju trycka i en fleecefilt i påslakanet :D

vi köpte våran kudde på babyland, måttet anpassat till vagnar. märket "rätt start" 129 kronor. fanns en billigare, för 99, men denna skulle vara bra för allergiker och så var det bättre stoppning... eller nåt sånt ;) bara 30 kronors skillnad så jag tog den dyrare den kändes heller inte som den plattas till lika mycket som den billigare. den billigare kändes nästan som ikeas billigaste kuddar, helt meningslösa

• elinnnnn
    Pregga skrev 2010-08-10 12:57:02 följande:
    Ok, hihi ja du verkar ju leva å må bra i allra högsta grad, hahaha jaa men Bm sa idag att det är ett tydligt tecken på fl att man inte kan sova, å mina ögon e som 2 råttpickar, jag e klarvaken...var uppe vid 3 inatt å käkade, haha men det e jobbigt ju. jag vaknar var 20demin om jag ens somnar vill säja...

promenader ska visst inte hjälpa ngt sa hon med...suck..jag som gick ca 8 km igår.....
    jo man har ju inte så mycket annat till val ;) går ju inte riktigt att pressa ut bebisen av ren vilja hahaha

ja alla dessa "tydliga tecken" jag vet inte vad jag ska tro.... jag kommer tro på att det är på gång när jag är öppen 10 centimetrar och har krystvärkar, DÅ är det på gång =)

haha, stackare 8 km... men då fick du iallafall lite motion och frisk luft :D

alltså jag har inga värkar alls.... typ 3 sammandragningar om dagen och 1 förvärk varannan dag. men ja som sagt, det kan ju sätta igång bara så där pang bom ju. men känns ändå lite tråkigt hahaha

fast idag kom det iallafall en pytteliten bit av slemmisen igen. det har ju inte varit något sånt på ett tag nu, så det är ju positivt :D
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10