Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

carohl skrev 2010-08-09 07:29:23 följande:
    Idag är det dags!! Skrattande Du finns i mina tankar hela dagen, jag ska hålla tummarna hårt för dig för vem vet hon kanske vill komma just idag? Flört
    godmorgon gumman! ja du, då får du nog hålla dem lite hårdare för här är det minsann ingen bebis på gång
    inte vad jag känner till iallafall ;)

nä, det är lika bra att förvänta sig att gå över tiden.............................

men ja, kanske vill hon komma just idag, men tvivlar på det, det regnar ju ute FlörtDrömmer
    Vår dotter är beräknad att födas i augusti 2010
  • elinnnnn
    Nallepuhmamma skrev 2010-08-09 07:30:46 följande:

Elinnn:

Tänk även på att värkarna kan starta UTAN förvarning också s ge inte upp hoppet ännu.

Mina värkar/vattent gick utan att jag äns känt nått ynka litet i föreväg.

Det bara small till.

jo det är klart. men jag försöker intala mig själv att det inte blir någon bebis idag! hahaha

hoppas inte på att mitt vatten går... jag vill ha en så lik förlossning som dem andra , känns tryggast så, även om jag förstår att varje förlossning är unik. men ändå så har mina senaste två i stort sett varit likadana. vattnet gick inte spontant utan det togs hål på hinnorna inne på förlossningen då var jag redan fullt öppen, krystvärkarna kom rättså direkt och tog ungefär 6 minuter sen var bebisen född =)
    Nallepuhmamma skrev 2010-08-09 07:31:49 följande:
    Hahahaha det var bra sagt hihi. Tack för tipset. Ska genast skylla på min man också då jag går över tiden hihi. Känns ju bäst så hihi
    hehe, jag göööööööööööööör det!!! det får man göra som gravid. då får man skylla på alla andra, det är aldrig ens eget fel.. spelar ingen roll vad det handlar om :P
    hahahahaha
  • elinnnnn
    carohl skrev 2010-08-09 07:35:33 följande:
    God morgon tjejer!

Inatt låg jag och sambon och pratade till kl 2, jag trodde på fullaste allvar att jag skulle få sova längre idag. Men idag så öppnade jag mina bruna kl 6.58, suck! Aja jag låg och försökte sova lite men nä, jag är pigg som en mört!

Elinnnnnnn: Min flicka brukar vara vild men igår var hon vildare än någonsin och i flera timmar. Så vild att jag inte skulle bli förvånad om de sa idag när jag ska till BM att hon vänt sig igen, men men sån otur ska jag inte ha! Glad

Nallepuhmamma: jobbigt att bli ensam Rynkar på näsan Om hans semester är slut nu hur ska han göra när bebisen kommer? Ska han vara hemma de första 10 dagarna eller jobbar han på då?
    närå hon får inte vända sig! för hon har väl legat "rätt" hittills? lycka till hos BM :D
    jag har mejlat min barnmorska och frågat om jag kan få hinnsvepning när jag ska dit den 11e.... enligt BM hade jag ju BF den 7e så jag är ju redan på "övertid".... men tyvärr tror jag inte hon går med på det :( det hade ju kanske kunnat funka =)
  • elinnnnn

nallepuhmamma och carohl:
    tack för morgonstödet och pratet, men nu ska jag nog gå och lägga mig igen...

maken sussar sött, ska nog göra detsamma =)

HA EN FINFIN DAG ALLIHOPA!
    {#emotions_dlg.flower}Hjärta

• elinnnnn
    carohl skrev 2010-08-09 17:35:13 följande:

Hej tjejer!

Jag har varit till BM nyss för kontroll. Min nya sf-mått var 35 så jag ligger liiiiiite över medelkurvan igen men det är normalt så det är ok.
    Hur som helst så vet ni vad? Jag tror att det har hänt lite grejer här idag... jag tror att sessan vill ut snart och som trott att hon vill stanna tiden ut, vi får se. mina värkar har hållt på sen igår men men vi får se.
    Jag säger isåf till...

åh spännande :D
    här är det väääääldigt lugnt, ingen bebis i sikte ;)

mandy: hur går det för dig? bebis än? :P

lillabambi: hoppas det går bra för dig !
  • elinnnnn
    Karin86 skrev 2010-08-09 18:20:00 följande:

Va ett tag sedan jag va här men har följt er alla :)...

Mitt vatten har gått :D... så nu e det på g men har inga värkar alls :S:... va inne idag på kontroll för att se så det va vettnet då dom inte trodde det... mend et va det ;)... ingen skön gyn kontroll dock :S... men men.. så sensat på onsdag kommer våran prins för då blir jag igångsatt om inget händer :)....

önska mig lycka till och hoppas fler bebisar kommer snart !!

åh jag tänkte just på dig igår och letade upp när det var du har BF.
    vad kul att du kikar in igen, det var längesen ;)
    åååh lyckos dig, bebis senast på onsdag!!!
    håller tummarna för dig, allt kommer säkert gå jättebra!
    många kramar
  • elinnnnn

nallepuhmamma: det var du som undrade om hur man mejlar sin Barnmorska om jag inte minns fel.
    först måste du ha en e-legitimation.

sen loggar du in här  och lägger till din mödravårdcentral. sen är det bara att mejla på :P

https://kontakt.vardguiden.se/login

• elinnnnn
    Oväntad skrev 2010-08-09 20:15:02 följande:
    Det där tänker jag med Glad.. Blir så glad när man får höra att en bebis kommit och det gått bra..
    jag med.

fast lite känner jag: fy vad orättvist hahaha
    sorry tjejer!
    men lika glad är jag för er skull iallafall och att allt gått så bra ändå

många kramar till er alla!!!

vems tur är det nästa gång??? :D
  • elinnnnn

pregga: jo den kvällen/natten jag trodde det var på gång så mådde jag illa... fast inte längre :D

perssonlund: hur gick det med värkarna? gick det att sova bort? :P

• elinnnnn
    Perssonlund skrev 2010-08-10 04:36:25 följande:
    Jag har också en lite äldre barnvagn. Men jag tycker inte om dom helt nya modellerna. Visst vissa är fina men långt ifrån alla. Jag har ärvt det mesta =)
    vad gjorde du uppe så sent/tidigt? fortfarande värkar, kan man ju misstänka, kanske är du på förlossningen nu??????
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10