Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

tetta skrev 2010-08-10 13:08:24 följande:
    Tack Pregga!!!

Fick en väggöjusstake som jag ska montera upp här. Har förvärkar som tusan men ingen bebis i sikte.
    Barnen håller på att tjata på den....
    Kom ut nu!!!!

KRAMAR TILL ER!!!
    åh det har jag missat!

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN !!!!

Hoppas du får en underbar dag!
    många kramar till dig{#emotions_dlg.flower}
    Vår dotter är beräknad att födas i augusti 2010
  • elinnnnn
    Perssonlund skrev 2010-08-10 12:59:10 följande:
    Nää jag mår fan inte bra idag....Mår illa som jag vet inte vad... Måste nog hoppa i säng igen...HÖRS, kramar
    stackare.... hoppas du mår bättre snart och att du får lite sömn.
    många kramar tillbaks
  • elinnnnn
    Perssonlund skrev 2010-08-10 13:16:16 följande:
    Jag sätter mig här en stund till... Spydde precis och jag vet inte varför men jag känner mig alltid så ensam och värdelös när jag har spytt... Blir så himla ledsen....Gråter
    usch, tycker verkligen synd om dig som mår så illa att du spyr!
    jag hatar det, att spy alltså....
    men hoppas du mår bättre snart

många kramar till dig, inte är du ensam inte {#emotions_dlg.flower}Hjärta
  • elinnnnn
    tetta skrev 2010-08-10 13:16:44 följande:
    Tack!!!

Solen skiner kan ju inte begära mer!!!
    Jo, bebisen!
    hihi, jo de e klart. men håller tummarna för bebis på din dag också!
    fast det är många som inte vill att bebis ska dela födelsedag med en själv, så isåfall hoppas jag du får bebis imorrn :P
    Pregga skrev 2010-08-10 13:18:33 följande:
    Ngn mer som har invasion av typ banan flugor??
    har bara i köket, men det e massor? har ingen disk, frukt eller dyl....pratade just med bolaget, å det e visst fler som har detta problemet nu?! Asså jag ger det ett par dagar sen blir det anticimex!! men bara i köket å ngn i badrummet....
    nä inga bananflugor....fyll ett glas med vatten, blanda i honung och lite diskmedel
    låt stå och finn förhoppningsvis massvis med döda bananflugor däri imorrn :D
  • elinnnnn

nä nu ska jag logga ut....

hoppas ni alla får en fin dag och ni som mår dåligt, hoppas ni mår bättre snart!

massvis med kramar till er allihopa!!!!!!!!!!!!

• elinnnnn

tjodelooooo alla tjejer!

har ni sovit gott?! kanske sover ni än.
    jag har varit uppe i 2 timmar redan men ska snart gå och lägga mig igen.
    hoppas på att få sova mellan 8 och 10 iallafall.
    klockan 10 ska jag gå upp och äta min andra frukost hehe
    sen 11.45 ska vi ju vara på MVC.
    Vanlig rutinkontroll+ vaginal undersökning.
    ja hon ska kolla hur tappen är och om jag öppnat mig så ska hon även göra hinnsvepning.

jag tror INTE jag öppnat mig så det blir nog ingen hinnsvepning, men lite ivrig inför besöket är jag ändå ;)

igår hade jag molvärk mest hela dagen och det blev nog 3-5 förvärkar faktiskt, men inget regelbundet.vet ej om det berodde på en liten färdknäpp eller om det bara var ett sammanträffande Oskyldig

min lilla prinsessa vaknar 21.30 på kvällen och sparkar så min puls blir skyhög och hon får ofta in rejäla fullträffar: AJ!!!!
    hon höll på ända tills midnatt..... 2 ½ timme med hårda sparkar och buffningar, EJ okej!!!

• elinnnnn
    elinnnnn skrev 2010-08-11 06:55:30 följande:
    tjodelooooo alla tjejer!

har ni sovit gott?! kanske sover ni än.
    jag har varit uppe i 2 timmar redan men ska snart gå och lägga mig igen.
    hoppas på att få sova mellan 8 och 10 iallafall.
    klockan 10 ska jag gå upp och äta min andra frukost hehe
    sen 11.45 ska vi ju vara på MVC.
    Vanlig rutinkontroll+ vaginal undersökning.
    ja hon ska kolla hur tappen är och om jag öppnat mig så ska hon även göra hinnsvepning.

jag tror INTE jag öppnat mig så det blir nog ingen hinnsvepning, men lite ivrig inför besöket är jag ändå ;)

igår hade jag molvärk mest hela dagen och det blev nog 3-5 förvärkar faktiskt, men inget regelbundet.vet ej om det berodde på en liten färdknäpp eller om det bara var ett sammanträffande Oskyldig

min lilla prinsessa vaknar 21.30 på kvällen och sparkar så min puls blir skyhög och hon får ofta in rejäla fullträffar: AJ!!!!
    hon höll på ända tills midnatt..... 2 ½ timme med hårda sparkar och buffningar, EJ okej!!!
    förresten, alla rosa och lila "flick kläder" vi köpt till vår dotter får nog bytas ut. Hon är ingen "sån" prinsessa. Snarare en krigsprinsessa a la Xena eller vad hon nu heter...........

nä, tillbaks till sängen. hoppas på ett par tre timmars sömn =)
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-08-11 07:07:42 följande:
    Godmorgon....
    vaknade här av jordens värkar...har ONT! får se om det barkar hän ngn stans..var just på toa å det var som vattenfall ur arslet på en...mår lite illa med..vet inte vad jag ska tro.
    har haft värkar hela natten IGEN men som sagt, nu gör det ont....
    PNC skrev 2010-08-11 04:30:06 följande:
    Men fy Pregga, vilken hemsk tråd du hittat! Verkar som om ni alla sover... Gott. Här är det sammandragningar som hållt på i ca 3 timmar nu. Runt 1 min långa och återkommer ca var 4-5 min, men känns inte som om de är tillräckligt starka för att de egentligen ska göra någon nytta. Suck! Låter underbart med ansiktsbehandling malinski! Avundas dig allt! Själv har jag gjort naglarna och fransförlängning, tycker att bebis kan komma nu. ;) Någon pratade om att åka till Ullared som gravid alt med bebis. Jag skulle råda och åka som gravid om man inte har alltör mycket ont. Jag var själv där för ca 2 veckor sedan och är man lugn så går det fint. Finns bänkar utplacerade överallt å man kan fika mitt i shoppingen. Jag hade nog aldrig haft med mig barn dit dock... Så känner jag! Hoppas att ni alla mår gott och får dova någorlunda bra. Jag kikar in senare idag. Gonatt!
    jo jag vet, tycker den e fruktansvärd....jag brukar inte anmäla, men gjorde det i oro för barnen...får se..
    jasså du är inne haha. jag har inte gått och lagt mig igen, skulle precis stänga ner allting, men måste ju tvunget uppdatera sidan först och då såg jag att du skrivit.

spännande ändå med värkar hela natten... fast hoppas då det leder till förlossning denna gång. sjukt jobbigt med falska alarm

kram
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-08-11 07:09:09 följande:
    haha e hon helt vild eller?
    ja.... på ett jobbigt och smärtsamt sätt, annars uppmuntrar jag faktiskt barn till att vara lite vilda då och då ;)
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-08-11 07:20:19 följande:
    haha jaa mirakels tid är inte förbi å jag e klarvaken....snackade just med förlossningen då jag har en hemsk mensvärk....å ja e det falsk larm så blir jag TRÖTT aså....men som sagt, nu gör det ont å jag e såå lös i magen...ajaj
    kram
    riktigt spännande =)
    håller tummarna för att det ska vara på riktigt denna gången!

själv har jag hjärtklappningar, antagligen blodtrycksfall på gång såhär efter frukosten (som vanligt) så jag ska gå och lägga mig ner, brukar hjälpa, och så kanske jag somnar till en stund också. skulle vara extremt skönt

önska mig lycka till på barnmorskebesöket idag. ska kolla tappen och ev hinnsvepning ju

tittar in senare vid 10 innan vi beger oss till BM, och hoppas då på uppdatering =)

kram och lycka till
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10