Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

Pregga skrev 2010-08-11 07:21:16 följande:
    haha busunge ju :) undrar vem hon brås på där....hahahaOskyldig
    ja jag sparkade ju i sönder moderkakan när mamma väntade mig, och min make är ju fotbolls spelare, dock "pensionerad" men ja, så hon brås nog på oss båda ;)

japp, vi "ses" senare. kollar in innan vi beger oss hemifrån och sen såklart när jag kommit hem efter bm besöket, och berättar hur det gick
    Vår dotter är beräknad att födas i augusti 2010
  • elinnnnn

oj *****såklart somnade jag om och sov som en ängel och vaknade nyss..... vi har tid om en halvtimme hos barnmorskan så jag hinner inte kolla... men tack för lyckönskningarna, vi "hörs" senare

kraaaaaaaam

• elinnnnn

nu har jag inte hunnit läsa allt vad ni skrivit.

men såhär gick det hos BM:

hon var supertrevlig denna gången (andra gången jag träffar henne)

blodtryck: 120/80
    järnvärde: 135!! för 3 veckor sen var det 124 så Fexim brustabletten funkar superbra, tom bättre än Niferex. för mig iallafall denna gången ;)

SF mått var i stort sett detsamma som förra gången den 2e augusti, men det beror på att hon sjunkit ännu lägre i bäckenet och är nu fixerad, jippi :D

hon gjorde en vaginal undersökning, jag var beredd på att jag inte skulle vara öppen nånting alls då ingen mer slemmis kommit nu på ett tag. men hon sa att man faktiskt kan gå utan slemmis i slutet....

tappen var väldigt väldigt mjuk och öppen ca 2 cm, men livmoderhalsen var inte helt utplånad men kanske 1-2 cm. var ju ca 5 cm lång förut.

hinnsvepning gjorde hon kl.12 och jag har haft molande värk ända sen dess. för ca 1 timme sen fick jag en förvärk när vi var på väg hem och inom den senaste timmen har det kommit 4 stycken till.
    molvärken sitter i hela vägen bak i ryggen.
    men jag tycker om det vore på G så måste det göra mera ont än såhär

fast Barnmorskan sa i och för sig att bara jag får några förvärkar så förkortas livmoderhalsen och sen kommer det nog gå rättså fort, i och med tappen var så pass mjuk och börjat öppna sig.

ja vi får se helt enkelt. inte säkert hinnsvepningen fungerar hela vägen. men nånting händer iallafall eftersom jag fått 5 förvärkar på bara senaste timmen. sen om det tar en vecka tills bebis bestämmer sig för att komma, känns helt okej faktiskt för nu känner jag mig så positiv särskilt efter att hon sa att jag var öppen och livmoder halsen var kortare än annars. =)

BM sa att det nog inte dröjer länge nu, ett par dagar kanske, men vi bokade iallafall in en tid till ifall ifall. nästa onsdag ska jag dit igen isåfall.

oj detta blev långt och säkert lite rörigt också hahaha, snart ska jag orka läsa igenom allt ni skrivit... jag har värk ända ner i benen nu!? typ som mensvärk fast i benen, haha jaja bara det händer nånting så är det helt okej =)

• elinnnnn
    Perssonlund skrev 2010-08-11 17:13:46 följande:
    Men gud vad roligt!!! Skönt att hon var trevlig =) Hoppas att den lill* vill komma ut snart då =) Håller fortfarande tummarna för dig =)
    tack fina du {#emotions_dlg.flower}

sen jag skrev sist har jag fått 2 förvärkar till..... ska nog börja klocka dem fastän dem inte gör så fasligt ont. men jag brukar inte vara så känslig... inte förräns jag är öppen 8-9 cm och jag vill ju helst vara inne på förlossningen redan när jag är så pass öppen...

kanske skulle man gå och lägga sig istället för att läsa här?
    nä, jag är nyfiken på allt ni skrivit hihihi

TACK SÅ JÄTTEMYCKET ALLA SOM SKRIVIT TILL MIG OCH ALLA SOM HÅLLER TUMMARNA OCH ALLA LYCKÖNSKNINGAR! NI ÄR VERKLIGEN FÖR SÖTA! Hjärta
  • elinnnnn
    Mandy86 skrev 2010-08-11 17:16:55 följande:
    Elinnnnn vilken tur att du fick tid hos din barnmorska så du fick hinnsvepning!! Själv är det ett tag sedan jag var där eftersom det är så lång väntetid nu.....suck!!

Gissar att du åker in till förlossningen sent ikväll Skrattande
    Mitt bm besök var ett rutin besök, men jag mejlade henne för ett par dagar sen och frågade om jag kunde få hinnsvepning då jag redan är på övertid, och hon sa att ja det kunde jag få ifall tappen var mogen och öppen vilket den ju var :=)

ja jag har fått nu typ 7 förvärkar på 1½ timme. men tycker inte dem gör så jätteont.... fast det är ju inte säkert dem kommer göra det än.

hoppas bara att jag inte behöver åka in vid 9 tiden ikväll haha, fastemånaden har ju börjat idag så det är första dagen min man fastar och kl.9 är då han ska bryta fastan, stackarn ;)

CAROHL: ja vi får se om det blir värre, eller det kanske stannar av... fast om jag fick hinnsvepning kl.12 och molvärk sen dess men inga värkar förräns nu kl.16 kanske det är på G, eller bara effekten från hinnsvepningen som kanske iallafall inte leder till förlossning. .men vi får se =) jag hoppas ju såklart på FL :D
  • elinnnnn

carohl: usch för att ha sån allvarlig allergi, tur det gick bra ändå. ja bebis drama vill vi ha, inget geting drama hahaha

lillabambi: tack gumman du med! har du fortfarande ont?

pregga: ja, jag hoppas på det. men konstigt jag öppnat mig och livmoderhalsen förkortats utan att jag känt av det så mycket. jag trodde ju tom att lillan hade hoppas ur bäckenet haha, men det hade hon inte utan hon har ju sjunkit ännu lägre...

malinski: ja nu tusan måste vi skåla igen snart =) hoppas för mig denna gången hahaha

mandy: ja det är väldigt lång tid tycker jag! mitt bm besök som jag hade idag var ju 9 dagar efter mitt senaste, och det tycker jag är långt emellan... det nästa inbokades till om en vecka

• elinnnnn
    Familjen Mu skrev 2010-08-11 17:35:03 följande:
    Heja heja elinnnnn...håller verkligen tummen för er!

Vart det bf den 8.e annars för er del?

tack! håll den andra också hahaha

den 9e enligt ultraljud som jag gjort utomlands... den 7e enligt Barnmorskan... idag om man räknar med en mens cykel på 32 dagar (min har varit mellan 28-32 dagar, lite olika från månad till månad)

som sagt, hon får gärna gärna komma inatt

• elinnnnn
    Pregga skrev 2010-08-11 17:42:00 följande:
    Håller tummarna så tårna krullar sig här, hahaha
    haha söte!
    tack detsamma ;);)
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-08-11 17:44:38 följande:
    Dåå blir man lycklig å få höra raka motsatsen, nu du gumman så har ni sbart er bebis :)
    ja precis. känner mig helt positiv och taggad haha, fast det kan ju lika gärna stanna av.
    men snart så är hon här även om det kanske inte blir idag :D
  • elinnnnn

9 värkar på nästan 2 timmar.... ser bra ut ;)
    känns ju mer nu än dem första. men det gör fortfarande inte ont?

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10