Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

Perssonlund skrev 2010-08-13 07:05:09 följande:
    Känner mig så fruktansvärt korkad, ont i kroppen och har en massa blandande känslor från igår... Så sjukt jobbigt... Jag vet inte riktigt hur man ska beskriva... Bröt ihop igår kväll så sambon låg och tröstade mig ganska länge och det hjälpte väl lite... Vet inte ens riktigt varför jag känner så här.... Aja nu ska jag iallafall sluta att gnälla.
    nog alla hormoner och all uppståndelse från gårdagen som gjorde att du mådde sådär.
    helt förståeligt
    många kramar till dig och hoppas du mår bättre nu
    Vår dotter är beräknad att födas i augusti 2010
  • elinnnnn

Jag gick ju och la mig igen efter att jag var härinne vid 3. Men somnade gjorde jag inte, lillan tryckte på nedåt med extrem kraft och magen krampade och ryggen värkte. och ja det gjorde faktiskt ont, men det var liksom inte såna värkar som jag hade förra veckan... värkarna förra veckan började precis under bröstet och gick liksom nedåt.... det gjorde inte dem imorse, det bara värkte i hela magen på samma gång....

jaja, varje steg framåt blir jag glad över även om det går sakta :D jag känner ju att lillan ligger om möjligt ÄNNU lägre ner nu än för 5 timmar sen =)

nu blir det frukost: oboy, frukostknäcke med ost på.
    mums :D

• elinnnnn
    Perssonlund skrev 2010-08-13 08:49:32 följande:
    Ja det är det säkert... Vad ska jag igentligen förvänta mig? Jag har två veckor kvar till BF och känner mig jättedum att vi ens kunde tro att det var vattnet....Nja inte så mycket bättre men ska åka till Ikea en runda och handla till min lille prins så då kanske humöret lättar lite =)
    Tack {#emotions_dlg.flower}
    elinnnnn skrev 2010-08-13 08:20:02 följande:
    Jag gick ju och la mig igen efter att jag var härinne vid 3. Men somnade gjorde jag inte, lillan tryckte på nedåt med extrem kraft och magen krampade och ryggen värkte. och ja det gjorde faktiskt ont, men det var liksom inte såna värkar som jag hade förra veckan... värkarna förra veckan började precis under bröstet och gick liksom nedåt.... det gjorde inte dem imorse, det bara värkte i hela magen på samma gång....

jaja, varje steg framåt blir jag glad över även om det går sakta :D jag känner ju att lillan ligger om möjligt ÄNNU lägre ner nu än för 5 timmar sen =)

nu blir det frukost: oboy, frukostknäcke med ost på.
    mums :D
    Så typiskt att inte kunna sova... Jag vaknade varannan timme av åskan. Ååå jag hoppas verkligen att det sätts igång för sig... Det blir nog fart i det hela snart =) Så gott!!! Hoppas allt är bra med dig. Hur långt har du gått nu? Kramar till dig också.
    Jag hängde upp mig jättemycket på BF och var helt säker på att föda 1 dag innan eller iallafall på BF. Det var nästan den jobbigaste tiden, nu är jag på BF+4 och det hela känns lugnare. Hon kommer ju när hon kommer liksom, nu finns det heller inget att räkna ner till utan det gäller att ta en  minut  i taget.

Ha nu det så mysigt på IKEA!

Jag vaknade också inatt av åskan, klockan var väl strax efter 1 då helt plötsligt vaknade jag av dunder , trodde ju det blivit krig i fredliga sverige helt plötsligt. jag blev halvt ihjälskrämd av åskan och jag i min tur skrämde halvt ihjäl min make, hahah stackarn trodde nog att jag fick världens VÄRK och att det var dags att föda eller nåt hahahhahahahha
    allt är bra med mig annars, tackar som frågar {#emotions_dlg.flower}
    carohl skrev 2010-08-13 08:51:05 följande:
    Hej gumman!
    Vilken envis liten rackare du har därinne! Men jag vet hur det är, Michelle var likadan... Jag hoppas att denna inte är lika haha...
    Som jag sagt förut gumman så hoppas jag för er skull att hon kommer nu!
    Perssonlund skrev 2010-08-13 07:05:09 följande:
    Känner mig så fruktansvärt korkad, ont i kroppen och har en massa blandande känslor från igår... Så sjukt jobbigt... Jag vet inte riktigt hur man ska beskriva... Bröt ihop igår kväll så sambon låg och tröstade mig ganska länge och det hjälpte väl lite... Vet inte ens riktigt varför jag känner så här.... Aja nu ska jag iallafall sluta att gnälla.
    Usch då... Du är ju gravid och man får sina småutbrott på olika sätt. Hoppas att du mår bättre idag {#emotions_dlg.flower}
    ja både hennes mamma och pappa är envisa så , förstår inte hur jag kunde förvänta mig nåt annat :P
    tack fina du {#emotions_dlg.flower}, jag hoppas också hon kommer typ NU! eller ja inte nu, vill helst hinna in till förlossningen först hihi
  • elinnnnn
    carohl skrev 2010-08-13 08:53:25 följande:
    Min tjej känns också väldigt långt ner... Jag får riktigt ont när jag går/står/sitter ofta. Som några har sagt här förut så känns det som att få upp knivar som skär mig inifrån... Hemsk beskrivning men men... det är inte värkar, det kan jag ta men vad är det där? Antar att det är för att hon är så långt nere...
    ilningarna tror jag beror på förändringar i tappen. när barnmorskan utförde hinnsvepning så kändes det ju på samma ställe som ilningarna brukar göra...
    jag får fortfarande ilningar ibland, mest när lillan trycker med sitt huvud
    Perssonlund skrev 2010-08-13 08:53:12 följande:
    Jag tror att du har lite värkar även om du inte känner dom, eller det kan man iallafall ha. När jag låg inne och hade den där ctg:n på mig eller vad det var så hade jag en massa små värkar som jag inte kände... och eftersom värkar är positivt så tror jag att du har det Skrattande
    ja, ang värkar så måste jag ju ha fler än vad jag känner av... jag är ju redan öppen och tappen är supermjuk och livmoderhalsen är ju mindre än hälften kvar ju, fast inget av det har jag känt av så jag vet inte hur det gick till :P
    men som sagt, jag kände knappt hinnsvepningen så jag tror att jag är rättså "okänslig" :P

min mamma "kopplade" bort sin kropp när hon skulle föda och helt plötsligt var det dags att krysta, men hon hade inte känt någonting. kanske har jag fått lite av den mentaliteten jag också
  • elinnnnn

mandy: lycka till! hoppas du får hinnsvepning , eller ja egentligen hoppas jag på att du får bebis innan ;)
    min hinnsvepning gjorde nytta tror jag, idag vaknade jag vid 2-3 tiden och hade sammandragningar/förvärkar och massa tryck nedåt, ryggvärk...
    så har det fortsatt hela dagen

jag trodde mitt vatten gick innan idag men det var bara lite slemmis (fast barnmorskan sa i tisdags att den var helt borta haha) och den var rosa. kan ju bero på att barnmorskan pilla där i tisdags, hon sa jag kunde få blod i trosan, men det har jag inte fått bara flytningarna som blivit lite bruna. men idag var det ljus rosa slemmig flytning

snart är det dags iallafall. snart snart snart

Det känns faktiskt inte likadant att vara på andra sidan av BF. Nu tar man ju dag för dag, innan när man var innan BF så var det ju "mer spännande" då man kände man kunde föda närsom =) ja, lite svårt att förklara men jag är grymt glad över att jag inte känner mig lika stressad. fast kanske beror det på att jag haft en så bra dag idag, med mycket smärta hahhaha

• elinnnnn

KARIN86: stort grattis!!!!!

puchelina: men Gud så fin er lilla Viktor är, jag håller med den som påpekade dem pussvänliga kinderna, hihihi

• elinnnnn

här är min lilla krigarprinsessa igång och sparkar och trycker sig nedåt. hujedamig vad hon varit igång idag.
    ska inte bebisar vila innan förlossningen??
    jag som hade planerat att föda inatt :P:P:P

• elinnnnn
    Pregga skrev 2010-08-13 20:16:40 följande:
    haha det e väldigt olika det där, vissa vilar ju upp sig, å andra e sjövilda, hahaha såå nu vet du vad som komma ska :)
    hm.... haha ja men då kanske hon går med på att komma ut inatt iallafall :D
    lillabambi skrev 2010-08-13 20:21:57 följande:
    jag börjar må jätte konstigt har förvärkar, konstigt tryck neråt, sprungiot på toa flera ggr o gjort nr två vilket händer typ max en gång om dan annars,känner mej kissnödig i stort sätt hela tiden utan att jag egentligen är de.Mår jätte illa och svettas som en tok känner mej jätte konstig plus jätte trött. Undra om jag börjar bli sjuk eller vad som händer...Rynkar på näsan
    samma här! känner mig också kissnödig hela tiden och gör nummer 2 ca två gånger dagligen, brukar annars gå varannan dag.....illamående hade jag en släng av förut också men kom på att det nog berodde på att jag inte ätit något på länge.
    kanske är det på gång för dig?
    kram
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-08-13 20:25:01 följande:
    Lilla bacon, nu tittar tant sammie bestämt åt ditt håll-PRESSA!!!!! hahahaaha
    hihi
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-08-13 20:27:03 följande:
    Jo men absolut, aså när jag fick lillan så hade jag INGA tecken alls å hon var som vanligt så man ska nog inte leta för mkt efter tecken, har jag börjat förstå iallafall...för min egen del...jag kissar åxå var 20de min ca ibland 30 min, men det e ju för att han ligger med huvudet så djupt ner, läkaren igår kände hans huvud direkt vid vaginal undersökning å det är när dom sjunker så djupt som man kan må illa...
    jo det förstås. mitt är på G det känner jag ju. men tidsramen kan jag ju inte säga haha om det är inom 24 timmar, det kan ju lika gärna vara om 4 dagar.
    men på G är det iallafall... har haft känningar ända sen 2-3 inatt och känner fortfarande av det

känns skönt eftersom jag inte haft så mycket känningar förut.
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10