Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

Nallepuhmamma skrev 2010-08-12 11:14:43 följande:

elinn

Hur fick du hinnsvepning?

Var det du som mailat din bm om det? har du hennes mail elelr hur kan man kontakta sin bm så?

här var det visst en som inte läser alla sidor ;);) har länkat till det förut...

först av allt måste du ha en e-legitimation... sen går du till
    http://www.minavardkontakter.se/C125755F00329208/p/startpage
    och skapar ett konto, sen loggar du in och lägger till din mödravårdcentral sen är det klart för att mejla.

ja jag mejla bara henne genom "mina vårdkontakter" och frågade om det var något dem gjorde överhuvudtaget och isåfall om jag kunde få det vid nästa besök eftersom jag då ändå var på övertid
    Vår dotter är beräknad att födas i augusti 2010
  • elinnnnn

här var det tomt!

vi har fått in massa såna småkryp som jag kallar för "streck" såna svarta, vet ni vilka jag menar?
    maken sprayar med sån raid radar eller vad det heter, vi är inte överens om det alls, känns som om jag förgiftar min bebis i magen och jag vill helst inte andas för det luktar så :(

som tur är gick han iallafall med på att inte spraya i dem rum vi är i just nu

• elinnnnn
    Nallepuhmamma skrev 2010-08-12 12:55:58 följande:
    Åh jag har ju e-legg men fattar fasen nada om hur jag skall hitta deras mail...letar som en tok
    har du gått in på länken jag skrev i inlägget ovan???
    du måste registrera ett konto på sidan. sen loggar du in där med hjälp av din e-legitimation
    du kommer inte hitta någon mejl adress till dem utan du kommer hitta mödravårdcentralen som du går till...
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-08-12 13:02:25 följande:
    Nu e jag hemma, helt matt..haha Tusen tack alla underbara för omtanken.
    Jag var ju på en extra koll, INGEN vattenavgång-MEN,mina värkar gör susen, hihi fr förra veckan då min livmodertapp var 4 cm ca å hård så e den nu bara 1.5 cm å mjuk :)
    Hans huvud e så långt ner så det kände hon direkt vid en vaginal undersökning.
    han väger nu ca 3685, haha en liten tjockis ju Glad
    att sf måttet sjunkit så mkt är pga hans läge, då huvudet e så långt ner det bara kan nu...hihi läkaren sa-jag vill inte lova ngt, men men snaaaart så...å så log hon :)
    åååh spännande :)
    mitt sf mått har inte blivit mindre men följer inte alls kurvan längre och det sa BM till mig också att det ju beror på att huvudet är lägre ner nu.

vad bra att  det mjuknat mer och kortats, jag antar du menar livmoderhalsen som var 4 cm förut och nu 1.5cm ;)
    jag behöver också värkar, men har knappt några :(

hoppas det är dags för dig snart!
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-08-12 13:03:34 följande:
    Hon kunde åxå konstatera att min slemmis gått :) jag svarar såhär ist för varje enskilt inlägg, men tackar alla ödmjukast för inlägg å omtanke :)
    jag e heeeelt matt nu , hahahaha
    hihi samma här, ingen slemmis kvar överhuvudtaget :D
  • elinnnnn
    Nallepuhmamma skrev 2010-08-12 13:07:26 följande:
    Har nog hittat det nu tror jag hehe. Mne vad skriver man da? Måste man skriva vilken BM man har och sen ärendet? Hur skrev du ang hinnsvepningen?
    jag tryckte på rådgivning. skrev in min barnmorskas namn (du kan även lämna det blankt så får du svar av vem som på din MVC)
    sen skrev jag kort och lätt:

Hinnsvepning, är det något ni gör? Isåfall skulle jag kunna få det vid nästa besök då jag ju kommer vara på BF+3?

Bara sådär, och jag hade väl lite tur också med att min BM gick med på det, jag har ju hört att vissa är tveksamma till att göra det överhuvudtaget och enbart kör på attityden att "bebisen kommer när den är redo"
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-08-12 13:09:21 följande:
    hihi jo jag e helt till mig i trasorna, hon log lite lurigt å sa bara snart så....hm?! jag har ju följt kurvan hela tiden men nu e han såå långt ner att hon kunde känna hans huvud direkt vid vaginal undersökning :) därav har sf måttet sjunkit lite.
    japp det var livmoderhalsen/tappen som minskat fr 4 cm hård till 1,5 cm å¨nu mjuk så värkarna gör sitt.
    ja nu är man i v 40 så jag hoppas det e dags för oss båda snart {#emotions_dlg.flower}
    har haft lite värkar nu på fm...hihi
    hehe, ja jag har följt min kurva hela tiden tills för ca 2 veckor sen då den började plana ut i samband med att lillan sjunkit längre och längre ner i bäckenet. men som sagt så är det ju som det ska vara =)

vad häftigt att hon kunde känna huvudet vid vaginal undersökning, undrans om min också kunde göra det igår haha jag frågade inte, maken var i rummet och han är lite känslig ;)

ja just det ny vecka för dig idag, grattis som sagt, hoppas värkarna håller i sig och blir värre och värre ;)
    {#emotions_dlg.flower}
  • elinnnnn
    Nallepuhmamma skrev 2010-08-12 13:15:50 följande:
    Jo jag vet många är ju sånna att dom vägrar just pga den orsaken
    Tack för tipset men fr man svar inne på vårdkontakterna sen? Hur/vart ser man svaren???

Nej nu måste jag strax logga ut för att försöka ut och gå.
    Åter kommmer nog in här troligtvis på Måndag så vill önska er en jätte bra helg och håll tummarna för mig imorgon att tösen ligger rätt och inte som nu som jag känner tvärsöver.
    Se nu till att klämma ut era små bebbar nu
    Krysta,krysta,krysta,,andas,andas,andas,krysta igen och plopp så har ni dom
    ange om du vill ha ett sms eller ett mejl till din email som säger att du har fått svar på mina vårdkontakter(jag har både och för säkerhets skull ;). därefter loggar du in och finner svaret på "ärenden" tror jag det är. du klickar på datumet...

håller tummarna för dig imorrn!
    haha krysta krysta andas andas..... ja om det varit så lätt ;) måste ju tyvärr ha några värkar också ;););)

ha en supertrevlig helg!
    många kramar
  • elinnnnn
    Malinski79 skrev 2010-08-12 13:59:04 följande:
    Nu är jag oxå tillbaka från bm besöket Detta besök gav inte mycket det inte..   Tycker hon va lite nonchalant idag..Men men! Vi lyssnade iaf på bebisen å allt lät bara bra, å nu ligger jag på den övre kurvan inte över den längre så bebisen har sjunkit..

Frågade om den ligger långt ner eftersom vikarien förra veckan sa det då fick jag bara till svar att - jo då den ligger en bit ner...suck!

Men fick en ny tid den 26/8 å det är ju 5 dagar innan bf så nu ska jag ställa in mig på att få gå på den iaf (även om jag hoppas jag slipper)

Haha, är det bara jag som har min slemmis kvar eller?? tycker ni alla skriver om att den går hit och dit flytningar har jag å det kan ju iofs va delar av den..men HUR märker ni skillnad på en flytning å del av slemmis?? bara nyfiken!!!
    min slemmis har jag märkt av som slemmigare flytningar, ibland typ som ägglossningsflytningar som är lite trådiga
  • elinnnnn

hej alla!

igår var vi ute och promenerade lite i hopp om att få igång det hela. inte ens en förvärk fick jag hahaha, som vanligt.
    men jag börjar fundera nu på att jag kanske har lite småvärkar iallafall utan att jag känner dem? alltså jag känner ju att magen krampar och blir stenhård, men det gör inte ont. fast desto mer känns det ju i ryggen i och för sig..

det knakar från svanskotan typ när jag går :S lillan måste ligga väldigt lågt redan, hon sjönk ner en del igår kändes det som, eller sjönk är kanske inte rätt ord, snarare så att hon tryckte/sparkade sig ner haha

senare på kvällen kändes hennes sparkar inte i revbenen som dem brukar göra utan liksom mer mitt på magen, rumpan verkar också ha flyttat sig och var mer i mitten än på vänster sida som förut. kanske hon roterat därnere i bäckenet?

nu sitter jag med ryggvärk och konstig magont, men inga värkar.
    men nog går det framåt iallafall!

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10