Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

Pregga skrev 2010-08-13 20:34:39 följande:
    Jo men nu e jag säker på att du är på G, aså det är ju tid för dig nu :) ang nr 2 så gör jag åxå den 2 gng om dagen å det kan vara kroppen som förbereder sig så slipper man kanske å skita ner sig på fl, hahahahaah
    NEJ, skakar bestämt på huvudet det gjorde jag inte med lillan, haha tack å lov.
    förstår att det känns skönt, man väntar ju så nu...ska ta en promenix till om en stund här..hihihi
    ja på G är det ju, känner fortfarande av det, lite värkar här och där och jag har grymt ont i ländryggen, kan knappt gå :S
    men tidsramen är som sagt lite svårare att kunna säga såhär i förtid haha
    men som jag sa till mannen så kommer jag bli väldigt förvånad om inte jag har fött inom 24 timmar.

ja om det nu inte avstannar förstås... men innan har det hållt på max i 2 timmar och det var ju i tisdags....
    nu har det ju snart hållt på ett helt dygn... eller ja om 5 timmar ungefär så är det ett dygn sen
    jag skulle också vilja ta en promenix men nä det får vi strunta i ikväll... vi var och promenerade lite vid stranden förut, det var blåsigt och rättså kallt, inte enligt mig jag gick i kjol och tshirt men maken hade jacka på sig hahaha
    Pregga skrev 2010-08-13 20:37:32 följande:
    jo men exakt, allt har varit såååå annorlunda, hahahaa
    min dotter som ni vet kläcker ju en del roliga kommentarer, å jag hör ju hur hon snappar upp....sitter på dass å gör nr 2 å utbrister, jag känner hur hela magen går sönder??!!
    hahahahaha
    haha, hon e för skojig
    Vår dotter är beräknad att födas i augusti 2010
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-08-13 21:16:17 följande:
    Du milde tid....DET skulle inte förvåna mig alls...hahahahaha skitungen aså...
    så när jag asg så tittar hon nöjd på mig å ler å säjer-mamma, visst måste det vara roligt att ha en sådan rolig dotter som mig?! hahaha
    JAAAA det e det Skrattande
    hahhahahha att hon vet att hon är så rolig gör ju henne ännu roligare haha
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-08-13 21:33:15 följande:
    ojoj, nu du gumman så e det nära, ååhh va spännande {#emotions_dlg.flower} hoppas nu då, hihihi ja nu ska jag ta en promenix, å se om det händer ngt....fick ringa upp mitt x å säja att jag skojjade om färdknäppen, hahahaha
    jo min dotter e jätterolig, å man kan prata på ett annat sätt nu när hon e så stor :)
    elinnnn, jag hoppas du har rätt å får din lille nu i helgen :)kram
    ja herregud jag fattar inte hur du kunde nämna färdknäppen ens till ditt x. tur han inte nappade på det :P

ja håll relationen med din dotter blommande, ni behöver varandra :)

tack, jo jag hoppas också jag har rätt hahaha, fast jag har ju haft fel förut, inte bara vad gäller förlossningen men men ;) kram tillbaks, ha det mysigt på promenixen {#emotions_dlg.flower}
  • elinnnnn

nä dags att stänga ner datorn och låta den vila lite :D
    och dags för mig att lägga mig ner och låta ryggen vila. värker grymt mycket :S

ha en fin kväll och godnatt alla!

{#emotions_dlg.flower}Hjärta

• elinnnnn

alltså vad tusan är det här för bebis jag har i magen? hahaha
    ett helt dygn höll hon på men nu lyser värkarna med sin frånvaro :(
    jag klockade tom värkarna inatt och dem började först 1 var 20 minut sen var det helt plötsligt nere på en var 11e minut, det var då jag tänkte ringa till förlossningen men bestämde mig för att vänta lite till och se så att dem fortsatte komma.
    ja då somnar jag i utmattning och nu 2 timmar senare känner jag bara av massa ilningar så fort jag rör mig men inga värkar och lillan har äntligen somnat.

hon brukar vara igång vid 21.30 och fram till midnatt... igår började hon redan vid halv 7 tiden och höll på ända till 1-2 tiden! jag började faktiskt bli orolig, al´ltså hur länge kan en bebis hålla igång egentligen? haha

idag ska vi ut och promenixa i mataffären hahha och handla lite för min familj kommer hit på besök. alltså mina syskon och föräldrar... ska bli mysigt, fast hade varit ännu mysigare att vara på förlossningen!!!!

MALINSKI: tack för din önskan hahaha, men smärtan höll inte i sig :( men 24 timmar är rättså länge ändå, måste ha hänt grymt mycket med tappen ju... nästan så jag skulle åkt in till förlossningen bara för att få bli undersökt och veta hur mkt mer jag öppnat mig ;) men nej det ska jag inte, inte om jag inte har några värkar iallafall

• elinnnnn

CATSA: men ååååh vilken sötnos! Lilla Nellie..... Nalle

• elinnnnn

kikar bara in lite , läste att ni trodde att kanske jag fått bebis nu.
    ledsen att göra er besvikna, men ingen bebis här heller.
    hon trivs alltför väl ;)

men vi var på förlossningen idag, jag hade ju värkar i 23 timmar, inte några onda men dock var dem närvarande och lillan sparkade non stop i 8 timmar (det gjorde mig orolig) jag tänkte att hon kanske var stressad eller nåt...
    men vi fick komma in på FL, ctg gjordes 2 ggr, ultraljud gjordes för att kolla att livmoderkakan förser bebisen fortfarande med näring osv. allt såg bra ut och läkaren vi träffade var helt underbar! skulle faktiskt kunna tänka mig att ha honom i rummet när jag föder, fastän han är en man haha, (hatar annars att ha män närvarande i såna situationer,)

dem ändrade min inbokade tid som jag fått till MVC så nästa gång kommer jag alltså åka upp till förlossningen igen. Dem tyckte det skulle kännas bättre i och med jag är så långt gången då (41+ några dagar)
    får se om jag kanske blir igångsatt då eller så får jag vänta ett par dagar till. hoppas dock att det börjar "av sig självt" då igångsättning kan dra ut på tiden och brukar dessutom vara smärtsammare.

tappen var precis som när barnmorskan på MVC kände på den i tisdags då hon också gjorde hinnsvepning! så hinnsvepningen gjorde ABSOLUT INGEN SKILLNAD. tyvärr ;)

• elinnnnn
    carohl skrev 2010-08-15 08:46:35 följande:
    Hello brudar!

Synd Elinnn att det inte blev någon bebis!
    Jag har inte riktigt tid att läsa bakåt men jag tänkte bara säga att jag tror att det är dags för mig idag, jag kan ha fel men jag kan ha rätt Flört Jag har värkar jämna och täta men jag vet inte jag det som får mig att tveka är att när jag fick michelle var de så intensiva att jag kunde inte ens stå upp men de sa att det var skillnad på vattenavgång och när värkarbetet börjar som det ska. Jag har hela tiden väntat mig värkar som tar mig till en annan planet. Men jag kanske får äta upp mina ord, haha!
    Skulle det vara nå riktigt på G så meddelar Pregga det.

Kramen
    hej!
    lycka till, hoppas verkligen det är på gång =)
    kramar
  • elinnnnn

hej alla!

grattis till sssssssssssssssssssss8!! hoppas allt gick bra och att både du och din lille prins mår bra. jättefin vikt och längd! Nalle

carohl: lycka till, hoppas verkligen BM har rätt och att du får bebis ikväll/inatt

• elinnnnn
    Oväntad skrev 2010-08-15 19:04:53 följande:
    mm.. planering från magens sida.. när jag sovit kanske 3 timmar DÅ drar vi igång med lite mer onda sd/v.. lol Får jag vänligt men bestämt be magen ta en paus? =)
    vi kan byta!!! Jag tar gärna onda sd/v...
    snälla byta med mig *asg*
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10