Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

Pregga skrev 2010-08-11 17:48:13 följande:
    Som malinski sa, nu vill vi skåla fram en bebis igen, hahaha å du har ju gått längst, så kom igen som min dotter säjer-PRESSSSA!!!! hahaha {#emotions_dlg.flower}
    haha, din dotter är för rolig
    Vår dotter är beräknad att födas i augusti 2010
  • elinnnnn

familjen Mu: haha tur det var vattnet ändå och inte att du kissat på dig, hade varit lite pinsamt hehe. men här kommer nog inget vatten gå ;) som vanligt =)

Nallepuhmamma skrev 2010-08-11 17:56:00 följande:

PREGGA & ELINN:

HUR går det för er????

Nu är jag bra nyfiken här som satan.

Själv har jag varigt ute och gått bara 2 km och det ska ni tro var ett rent helvette.

Har sånt tryck neråt nu så det slår "härliga" saker åt det.

Kan inte sitta rak i ryggen för det känns som jag sätter mig på ett bowlingsklot.

Varför känns det så???

9 värkar på 2 timmar... känns lugnt hittills, väntar på att dem ska kännas rejält, men det kanske inte händer? har ju varit likadant dem andra gångerna då har det inte börjat göra ont förräns jag varit öppen kanske 8 cm redan.. jag vill helst vara på förlossningen då, annars gå det så snabbt att jag knappt hinner med. OM det nu blir som gångerna förut.
    kan vara din lilla som sjunkit lägre ner.

carohl: jo min smärttröskel är nog rätt hög då jag brukar klara mig med 2 panodil under öppningsarbetet ... hinnsvepningen kändes knappt fastän hon ju "rörde" rundor med fingret inne i tappen, låter ju värre än vad det var.fast det var obekvämare när hon kollade lillans huvud? mysko kropp jag har egentligen haha

har nog gått 20 minuter nu sen senaste värk, men det värker massor i ryggen!

nallepuhmamma: alltså barn nr 2&3 fixerade heller inte sig förräns precis innan förlossning, men nu nummer 4 är ju fixerad, så det är nog lite olika
  • elinnnnn
    carohl skrev 2010-08-11 18:30:43 följande:
    Pregga: Jo jag vet att den sidan finns men tyvärr så kommer inte så många domar in som man skulle vilja se. Alltså jag vill inte ha med peddon eller våldtäcksmän men alla domar publiceras inte!
    Jag är inte heller rasse, haha jag är ju från Chile fast jag måste säga att Michelle kommer inte att få komma hem me nån somalier och där med basta!

Nu tjejer åker vi för att hämta våra pizzor.
    Loggar nog in senare för att se hur det går för elinnn och er andra men nu är elinn den som är mest spännande Flört
    Lycka till gumman om du ser det här!
    åh pizza, vad gott :D

ja, jag ska nog gå och vila en stund. har inte fått nån värk på en stund, men det trycker jättemycket nedåt och värker i hela ryggen och var just tvungen att springa till toaletten för nummer 2...

men tyvärr känns det som det bara var lite träning inför det som komma skall
    men vi får se. kollar in lite senare och uppdaterar läget (om vi inte helt plötsligt måste åka in till förlossningen såklart:P eller om jag somnar och sover tills imorrn ;))
  • elinnnnn

åh fler bebisar kanske på gång?

jag har nyss sovit en timme ungefär, och maken har lagat middag *lyx* hihi

inga värkar på typ 2 timmar så jag tror det har avtagit,  lillan sparkar som en galning istället.

kanske kan vi fixa det med hjälp av hennes sparkar, kanske inte behövs några värkar här :P:P:P

• elinnnnn
    Mandy86 skrev 2010-08-11 20:42:16 följande:

Vägde mig nyss, har ju gått upp 4 kg på en vecka nu, och sist jag var hos BM så hade jag gått över min egen viktkurva! Har ju hela tiden legat över normalkurvan. Börjar tänka nu att det säkert blir en stor bebis när hon väl ska komma ut.. Har gått upp 30kg nu i allt.

Ska man säga till om man går upp mycket i vikt på övertid?

om du gått upp 4 kg på en vecka tycker jag verkligen du ska säga det till din barnmorska så hon får kolla blodtryck, urin osv.
    man ska ju gå upp typ ½ kg per vecka bara och 1 kg anses väl vara mycket....
  • elinnnnn
    carohl skrev 2010-08-11 21:13:30 följande:
    Var tvungen att kika in en snabbis då jag blev nyfiken om du hade skrivit eller nå.
    Jag hoppas att det kommer igång nu gumman! Kanske att det sätter igång på riktigt inatt..
    ja, jag hoppas det men tvivlar på det. har bara fått en värk sen jag gick upp för nästan 2 timmar sen.
    fast lillan trycker en massa nedåt och ilningar i tappen.... kanske utplånas resten av livmoderhalsen nu :D

jag hoppas som sagt på att det händer mer under natten, dem senaste två förlossningarna har jag vaknat vid 2 tiden ungefär av att det varit igång.

vi såg halva livet på BB. akut kejsarsnitt tycker inte jag känns skrämmande då det ändå gått bra i slutändan =)
    jag tror det är rättså bra att dem visar det så man inser att det kan ju faktiskt behövas ifall mamma och/eller bebisen mår dåligt
  • elinnnnn
    Malinski79 skrev 2010-08-11 22:06:37 följande:
    Hihi, jag han va ju så gullig att hon t o m fick bita han i fingret...det va inte illa!!!
    jag tycker det var det korkaste att göra i den situationen hahaha, hon hade ju kunnat bita av honom fingret! AJ AJ AJ
  • elinnnnn

godmorgon alla!!

här blev det minsann ingen bebis inatt ;)
    men det är okej för jag tror att det som skedde igår, med all molvärk och ett tiotals värkar hade sin effekt på livmoderhalsen om inget annat.

men nope lilla sessan vill helt enkelt inte ut ännu... fastän hon har försökt att sparka sig ut så är hon fortfarande kvar i tryggt förvar =)

jag sov som en prinsessa inatt, 3 timmar i taget och är så himlans trött, antagligen från gårdagen. så kanske men bara kanske är det tröttheten innan förlossningen? hoppas så =)

jaja, tids nog. BF+3 idag... *suck*

• elinnnnn

åh familjen MU: spännande spännande, håller tummarna för att det är på G på riktigt :)

Pregga: äntligen händer det något mer för dig haha, hoppas allt går bra och att du får din lillprins i famnen snart!! PRESSAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA :p:p:p

Grattis till alla som går in i ny vecka idag! Vet det är flera styckna

Förresten var det inte Karin86 (eller Katrin86 kanske, eller ja nåt sånt) som hade vattenavgång i måndags och skulle bli igångsatt senast igår???
    Isåfall har vi ju fått en bebis på tråden =)

• elinnnnn

Nu ska jag gå och äta frukost.

Jag har inte ens några känningar på att det skulle vara på G. känner ju visserligen mycket i tappen, men det beror säkerligen på att barnmorskan var där och "grävde" igår..

Håller tummarna stenhårt för er andra som nog är på G

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10