Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

Pregga skrev 2010-08-16 13:57:58 följande:
    Men min tapp e 1 ,5 cm nu från förra veckan då den var 4 cm å hård, nu e den mjuk.
    Förstår inte riktigt vad du menar med det och varför du riktat det mot mitt inlägg...
    :D
    Vår dotter är beräknad att födas i augusti 2010
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-08-16 13:57:58 följande:
    Men min tapp e 1 ,5 cm nu från förra veckan då den var 4 cm å hård, nu e den mjuk.
    aha, men du menar att livmoderhalsen var 4cm förut och nu 1.5 cm. den ska ju förkortas och tappen öppnas.

min livmoderhals är 2.5 cm nu och tappen är väldigt väldigt mjuk och öppen 1 cm....

det är ju skillnad på livmoderhals och livmoder tapp...
  • elinnnnn
    Mandy86 skrev 2010-08-16 21:12:50 följande:
    HJÄLP!

Sen mitt BM besök idag har det varit blött på pappret i trosorna hela tiden!
    Det rinner även rakt ner i toan när jag har kissat varje gång.

Har nyss kissat och pappret är blött igen! har tagit på en binda nu, vad ska jag göra?

ska den bli blöt och förbli blöt eller vad?
    om jag varit som du hade jag ringt till förlossningen och bett om att få komma in och gett dem bindan när jag kommit dit då dem lätt kontrollerar om det är vatten eller ej
    *håller tummarna*
  • elinnnnn
    PNC skrev 2010-08-16 23:35:01 följande:
    Hej! Ni som fått bebis förut, har ni fått riktlinjer på när det är dax att åka eller ringa in? Hur långt ska det gå mellan värkarna och hur länge ska de sitta i?
    6 minuter emellan ungefär för att ÅKA in... det hade du ju igår när du skrev, hoppas du fick åka in och nu fått bebis :D
    Nallepuhmamma skrev 2010-08-17 07:10:31 följande:

Morn morn. Uppe med tuppen här som vanligt och sovit uselt som vanligt.

Idag är det eventuellt dags att åka iväg till BM i eftermiddag.

Hoppas faktist jag ska dit så inte tiden tagits bort.

Sen har jag "Lckan" att ha oros kännsla i kroppen (Inget kul)...

Håller tumarna det blir bebis för er här snart ni som har era små kvar i magen!

Godmorgon gumman!
    usch vad jobbigt att sova uselt :( Stackare.
    Jag har för en gångs skull sovit som en prinsessa inatt. SOmnade vid 1, gick upp vid 3 gick på toa somnade igen och gick upp för en timme sen. SKa snart gå och lägga mig igen i några timmar. Egentligen har jag sovit som dem flesta nätter men jag bara känner det som om att jag sovit mycket bättre. känner mig lite mer utvilad än vanligt.

Hoppas det går bra hos BM, varför skulle tiden ha tagits bort???

Många kramar
  • elinnnnn

Glöm inte att virus scanna era datorer då det varit/fortfarande finns, trojanvirus på fl's sida.

jag fick upp igår flera gånger windows media player som öppnades av sig självt och sen gick det inte att stänga ner Familjeliv sidan.....

ni kan kolla runt på familjeliv, det finns ett par länkar om viruset. hoppas dock det är borta nu!

• elinnnnn
    Nallepuhmamma skrev 2010-08-17 08:00:36 följande:

Dom sa nått om att denna tiden idag skulle tas bort eftersom jag var på en koll hur tösen låg då i fredags men men jag vet inte. Förhoppningsvis får jag svar snart.

Skönt du känner dig utvilad. Ska själv vila lite senare om jag kan men har så mycket att göra här också med storstädning samt ska bada ungarna sen med.

aha, okej...kan ju vara att dem avbokat den då ju. men hoppas inte eftersom du gärna vill gå =)

storstädning ja det skulle behövas här också, men nej jag orkar inte........
    hoppas du får någon vila iallafall så du orkar med.
    många kramar
  • elinnnnn
    Nallepuhmamma skrev 2010-08-17 08:05:51 följande:

Orkar inte heller städa men kommer folk här imorgon på besök och vi måste städa bokhyllan där ungarna slängt in sina saker i så det ser ut som ett krigsverk

Fy ja virus ja det ska jag kolla.

haha krigsverk kan ju vara dekorativt ;) nya modet hehe

njae fast får man besök vill man ju det ska se ordnat ut hemma. hoppas ni får det trevligt
  • elinnnnn
    Nallepuhmamma skrev 2010-08-17 08:20:55 följande:

Trevligt o trevligt det är dotterns Språklärare som ska komma hit (Hon har lite svårt med uttalet).

Dom gör alltid hembesök innan barnen börjar där hos dom

aha okej. är dina barn tvåspråkiga? eller det är inte därför hon har svårt med uttalet... bara nyfiken :D
    hoppas det går bra.
    usch jag ogillar såna besök som man "måste" ta emot .....
  • elinnnnn
    Nallepuhmamma skrev 2010-08-17 08:30:40 följande:

Ja fy fasen jag hatar också sånna besök och dessutom kommer dom lite si så där på en "hemlig" tid då dom satt mellan den till den tiden så liksom man vet inte riktigt 100 när dom kommer. Inte för jag ahr nått emot det eller så men som höggravid osv så hade man gärna sluppit.

Nej hon har bara lite svårt med uttalet tex bokstaven R osv.

åh "hemlig" tid, det är så fruktansvärt onödigt och töntigt. kan dem inte bara ge en en tid och se till att komma då? hur svårt kan det vara... förstår precis hur du känner det
    hoppas det går bra iallafall både med besöket och din dotters uttal.

nu ska jag gå och lägga mig igen Solig

"ses" säkert senare under dagen/kvällen Drömmer
  • elinnnnn

angående svett, jag är konstant varm (jag är annars väldigt frusen) och brösten är så varma!! klart det blir svett linje mellan dem hahah usch, hatar att svetta i tid och otid....

nu ska vi bege oss ut nånstans, allt för att fördriva tiden och göra ett försök att tänka på annat än bebisens födsel...
    BF+8 idag och inga värkar överhuvudtaget. känns kul.................................

önskar er alla en fin dag och lycka till nallepuhmamma som ska till BM, och ifall det var någon mer

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10