Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

nallepuhmamma: åh så typiskt att hon vänt på sig IGEN. men hoppas som du att hon fortfarande ligger fel imorrn haha för isåfall bör du få ut bebisen snart ju!

malinski och perssonlund: ni kommer inte vara ensamma här inne, för min prinsessa verkar inte vilja komma ut överhuvudtaget ;) BF+8 idag och absolut inga känningar.....

Vår dotter är beräknad att födas i augusti 2010
  • elinnnnn

Pregga: hoppas du åker in om det rinner grönt!!! lycka till. kramar

PNC: GRAAAAAAAAAAAAAAAAATTIS!!

• elinnnnn
    Malten skrev 2010-08-17 18:14:50 följande:
    Nu är han äntligen här! Noah föddes i söndags 15/8 kl 08.50, 3920g och 53cm . Allt har gått bra och idag kom vi hem från bb. Skriver mer en annan dag. Han är världens goaste och sötaste :)
    Åååååååååh grattis! sicken lång prins hihi
    många kramar!
  • elinnnnn
    Mandy86 skrev 2010-08-17 18:21:24 följande:
    Elinnnnn händer inget här heller! Så jag stannar nog ett tag till i tråden med!!!
    BF+14 ska jag ringa till sjukhuset och boka tid för planering av igångsättning...(om inget hänt innan dess) lär ta lång tid detta känns det som
    herregud vilka sega bebisar vi har!!!!
    jag ska till förlossningen imorgon, dem bad mig komma dit istället för att åka till MVC för bättre kontroll. Vet dock inte om det är för bedömning, men hoppas det och att dem sätter igång mig............. enligt deras beräkning så är jag ju imorrn på BF+11... oavsett så blir man igångsatt här mellan BF+14 och BF+21 så senast nästa helg har jag min prinsessa i famnen... men det känns väldigt drygt att vänta, och dem trodde redan lillan väger 3.7-3.8 kg om jag ska gå en hel vecka till får jag kanske en 5 kilos! en sån vågar jag inte krysta ut!
  • elinnnnn
    Nallepuhmamma skrev 2010-08-17 18:26:36 följande:
    Hehe japp men jag hoppas hon forsätter ligga fel nu så jag får snitt för hon verkar ju vönda sig hejvilt tösen och inte vet hur hon ska ligga
    ja, men jag håller tummarna för det ;) {#emotions_dlg.flower}

Pregga: redan denna vecka?? åh vad spännande! lycka till!!
  • elinnnnn
    Mandy86 skrev 2010-08-17 19:08:51 följande:
    Ellerhur..tänker också på nu hur mycket jag gått upp i vikt (speciellt de senaste veckorna!) och jag är trång i förväg så vill inte krysta ut en stor bebis...!! =(

Pregga: ÄNTLIGEN något för dig att se fram emot!! Senast fredag låter helt underbart....
    ja dem senaste 2 veckorna har jag gått upp 3 kg... totalt 26kg....................:S
  • elinnnnn

Carohl: naw vad söt hon är din prinsessa,,,,,,, klart du inte har tid med oss om du har en sån liten sötis.... hihihihihihi

mandy: jo man kan få hinnsvepning även om man bara är öppen 1 cm för det fick jag förra veckan. fast det beror nog inte bara på hur öppen man är och hur lång livmoderhalsen är utan också hur själva tappen sitter inuti slidan och hur djup man är. kan ju vara svårt för barnmorskan att nå

hinnsvepningen gjorde inte ont på mig, och jag blödde ytterst lite.. men den hade ingen effekt alls för sen kollades tappen igen i lördags (gjorde hinnsvepningen i tisdags) och tappen var precis samma som innan hinnsvepningen...

längtar tills imorrn då vi ska till förlossningen för koll. hoppas det hänt något tills dess =)

• elinnnnn
    Pregga skrev 2010-08-17 21:42:44 följande:
    det e nog olika det där med hinnsvepning aså, jag har värkar till tusen här nu, å blöder som attan....
    klart att det är olika för alla. ville bara säga att man visst kan få hinnsvepning fastän man bara är öppen en centimeter. självklart gör det mindre eller mer ont för vissa, vissa blöder mer andra mindre. vi är ju alla olika individer och sen är det ju inte samma barnmorska som utför hinnsvepningar på alla gravida så egentligen kan man inte jämföra eftersom man inte vet med vilken kraft hon svepte rundor heller.

men sen är det ju bara så att vissa är känsligare än andra. det är ju bra att du fått värkar efter den, det måste ju betyda att du är så pass redo iallafall

att min inte hjälpte berodde nog på att det var för tidigt helt enkelt, eller att BM inte tog i ordentligt. Jag fick en i tisdags med rejäl svep och en lite mildare i lördags, men nope inga värkar här. fast du har ju haft värkar i stort sett varje dag vilket jag inte alls har haft...

hoppas det kommer igång inatt så du slipper igångsättning! kram
  • elinnnnn

nä dags att logga ut och vila lite.....

godnatt allihopa! {#emotions_dlg.flower}

• elinnnnn
    Nallepuhmamma skrev 2010-08-18 05:01:05 följande:

Jaha då sitter man här orolig för dag och inte fått sovit en blund pga alla tankarna som sipprat i skallen på mig.

Känner mig så oerhört ledsen att denna bebbe envisas att vända på sig stup i kvarten och aldrig fixera sig så man kanske mister chansen till normal födsel

Vist kan va "skönt" med ett snitt datum nu,men det känns som MIN vilja och önskan om att få föda inte blir sann

Hade hellre viljat bli igångsatt isåfall och OM,bara OM hon hinner vända sig kommer jag försöka få tid till igångsättning nu och hinnsvepnng innan.

Fy kl 9 på morgonen är det dags för att glo igen *Nervös*

åh gumman.... *kramar om*
    kan dem inte vända henne ifall hon ligger fel och sätta igång dig direkt efter det? jag läste nånstans på familjeliv att någon gjort just det...
    ta upp det med dem idag om du vill slippa kejsarsnitt

håller tummarna för att allt går bra för dig *styrkekramar*
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10