Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

Godmorgon!

Här sitter jag på BF+9. och nej, inga värkar som vanligt ;)
    men jag har ont i magen :( beror nog på att lillan sparkade som en galning inatt. Alltså hon är verkligen vild och är inte alls försiktig Obestämd
    det hjälper ju inte precis att hon är rättså stor redan och att det knappt finns nåt fostervatten kvar.
    hon ska visst väga runt 3.8 kg nu... mina andra har vägt 3.3, ja förutom den första som föddes på BF+10 han vägde 3.9

Idag ska vi till sjukhuset kl.11... Hoppas hoppas på en rejäl hinnsvepning och att det kommer igång efter det, annars hoppas jag på en tid denna vecka för igångsättning...............

Vår dotter är beräknad att födas i augusti 2010
  • elinnnnn
    Nallepuhmamma skrev 2010-08-18 05:52:56 följande:

Åh gumman jag håller tummarna för både dig och mig idag. Ska tänka på dig hela tiden och hoppas,hoppas,hoppas på det bästa för oss bägge.

Vändningsförsök skall man tydligen undvika och absolut INTE göra enl BM om man som mig fått gjort ett snitt innan (Urakut snitt med dottern) men annars hade jag gjort det för jag känner mig liksom ledsen och besviken över hela situationen. Och om tösen nu lagt sig rätt igen så är jag rädd för att få nobben på igångsättnign iaf och måste gå på övertid Dessutom verkar tösen i magen vara av den busige sortetn och vända sig hejvilt fortfarande upp och ner och sida till sida.

tack så hjärtligt, det kan verkligen behövas!

jaha okej men då är inte vändningsförsök nånting för dig ju... hm vad klurigt det blev, förstår att du är helt upp och ner..... jag håller tummarna för att ni kommer fram till en bra lösning iallafall och det som är bäst för både dig och barnet. kommer tänka på dig med!

augustibebisarna verkar vara väldigt envisa och busiga framför allt!

Nu ska jag gå och lägga mig igen sen ska vi upp kl.10. 

stort lycka till! många kramar {#emotions_dlg.flower}
  • elinnnnn

pregga: nä det blev ingen hinnsvepning, men väl en rejäl undersökning som gav mig molvärk hela dagen och typ värk i hela slidan även i blygdläpparna, väldigt mysko.
    Hoppas din bedömning gick bra idag och att du nu ligger inne på förlossningen/BB!!!

malinski: nä, alltså det var inte för lite fostervatten. helt okej med fostervatten men det blir ju mindre och mindre.

Jag ska in på bedömning igen på fredag. Doktorn som undersökte mig idag ville helst sätta igång mig så snart som möjligt. Men vi får se på fredag. *hoppas*

• elinnnnn

åh Pregga lilla gumman!
    hoppas hon får sova massor nu då och att lillprinsen dansat ut till henne imorgon :D

nu ska jag också logga ut, har precis kollat färdigt på livet på BB. Gud vad härligt, tänkt snart har vi alla våra bebisar i våra famnar!!(och lyckos er som redan har fått era bebbar :D

kramar till er alla och godnatt {#emotions_dlg.flower}

• elinnnnn
    Perssonlund skrev 2010-08-19 06:28:14 följande:
    Jag måste bara fråga er lite om bebisen.

Vad ska man ha för kläder på dom?

Ska dom ha täcke eller filt?

Hur varmt ska dom ha det?

När börjar man med fleeceoverall?

Klart att allt är olika från bebis till bebis,men på ett ungefär och väder men på ett ungefär.

Jag är lite rädd att jag ska ta på mitt barn alldeles för mycket kläder (när han väl kikar ut)....
    Godmorgon tjejen!
    Vi har mest köpt bomullskläder till lillan. Än så länge eftersom hon kommer spendera mestadels av tiden ute i vagnen eller i bilstolen.
    Men vi har köpt ett par velour set också. I en storlek större så att hon tom kan använda dem som ytterkläder om det skulle behövas.
    Sen ska jag köpa några par strumpbyxor också, dem håller värmen jättebra.
    Mössa på såklart. Velour jackan har huva på så den kan användas som extra varm mössa.
    Du kommer känna på bebisen hur mycket kläder h*n behöver. Vissa är ju mer känsliga än andra.
    SJälvklart ska bebis inte kännas kall, då får du klä på den, men heller inte svettig, då får du ta av något lager.
    Bäst är att klä i lager så du kan ta av och på för bättre kontroll.
    Vi har köpt ett täcke på H&M som är typ i velour och sen har vi ett vanligt täcke också i typ bomull/polyester med påslakan på.
    Fleece overall kan vara möjligt att du behöver använda det redan när bebis kommer ut. Som sagt får du kolla av lite hur bebisen känns. Jag har inte köpt någon fleece overall ännu, men skulle det behövas när bebis kommer ut så får jag såklart införskaffa mig en, men så länge går det bra att klä på i lager.
    Och som sagt ska bebis bara vara i vagnen så behövs inte så fasligt mycket kläder, ännu.
  • elinnnnn

Hoppas mitt svar ang kläder hjälpte lite iallafall även om det som sagt helt beror på bebisens egna förmåga att hålla värmen och hurdant vädret är.

Nu ska jag gå och lägga mig igen för ett par timmar sömn till.
    Idag ska vi städa härhemma, tvätta och åka och handla lite mat och blöjor och grejer.
    Kanske blir igångsatt imorgon ju. ELler så blir det inte förräns på måndag....
    Jobbigt att inte få veta säkert NÄR Obestämd

• elinnnnn
    Mandy86 skrev 2010-08-19 12:45:44 följande:
    Äntligen har bebis fixerat sig! Magen har sjunkit 6cm sen i måndags så nu ligger hon helt nere iallafall och jag hade öppnat mig mer, fick gjort hinnsvepning idag! (som hon inte kom åt att göra sist!)

Så nu är det bara att vänta som vanligt. Ska vila mig och bada skumbad idag =)
    åååååååh gumman, vad roligt att höra!!!!!

min kropp verkar inte vilja släppa ut lillan självmant. har storstädat, skrubbat badkar och badbaljor och annat, dammsugat, dammat osv men inte ens en värk har jag fått (som vanligt) bara en himlans massa ont i kroppen :(
    igår var jag ute i 2½ timmar och promenerade i terräng, inte ens en värk fick jag då heller.

Hoppas det blir igångsättning för mig imorrn och att hon (doktorn) inte skjuter fram det..............

Jag önskar dig all lycka till, hoppas det kommer igång snart, kanske redan ikväll =)
    kramar
  • elinnnnn

malinski: tack, jag hoppas det också men framförallt att det inte tar för lång tid och/eller för smärtsamt ;) tidigare förlossningar har tagit 5 timmar ungefär, men det är inget jag räknar med denna gången ;)

mandy: tack för rådet, jo jag ska göra det. verkligen visa att jag VILL och BEHÖVER bli igångsatt. Jag känner ju på mig att det inte kommer sättas igång av sig självt då jag i stort sett inte får några förvärkar överhuvudtaget....

PREGGA: PRESSAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! haha spännande

• elinnnnn
    lillabambi skrev 2010-08-19 17:32:59 följande:
    har du nå på gång ?
    inga värkar eller nånting... som vanligt ;)
    men eventuellt igångsättning imorgon då jag är på BF+11 (bf+13 enligt Barnmorskan)

TETTA: åh spännande! lycka till, önskar mitt kunde börja av sig självt men nope ingenting. och vi har ändå storstädat idag och sen 1½ timmes promenad på det. Men nej inga känningar, som vanligt. Jag är helt säker på att det inte kommer komma igång av sig självt för min del. Men lycka till du! Snart har du bebis i din famn :) Hoppas allt går bra. Massa styrkekramar
  • elinnnnn

lillabambi: jag känner av min bebis men inte under hela dygnet. Istället blir hon hejvild framåt kvällen och håller då på i flera timmar i streck. hon sparkar jättehårt nuförtiden

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10