Perssonlund skrev 2010-08-19 06:28:14 följande:
Jag måste bara fråga er lite om bebisen.
Vad ska man ha för kläder på dom?
Ska dom ha täcke eller filt?
Hur varmt ska dom ha det?
När börjar man med fleeceoverall?
Klart att allt är olika från bebis till bebis,men på ett ungefär och väder men på ett ungefär.
Jag är lite rädd att jag ska ta på mitt barn alldeles för mycket kläder (när han väl kikar ut)....
Godmorgon tjejen!
Vi har mest köpt bomullskläder till lillan. Än så länge eftersom hon kommer spendera mestadels av tiden ute i vagnen eller i bilstolen.
Men vi har köpt ett par velour set också. I en storlek större så att hon tom kan använda dem som ytterkläder om det skulle behövas.
Sen ska jag köpa några par strumpbyxor också, dem håller värmen jättebra.
Mössa på såklart. Velour jackan har huva på så den kan användas som extra varm mössa.
Du kommer känna på bebisen hur mycket kläder h*n behöver. Vissa är ju mer känsliga än andra.
SJälvklart ska bebis inte kännas kall, då får du klä på den, men heller inte svettig, då får du ta av något lager.
Bäst är att klä i lager så du kan ta av och på för bättre kontroll.
Vi har köpt ett täcke på H&M som är typ i velour och sen har vi ett vanligt täcke också i typ bomull/polyester med påslakan på.
Fleece overall kan vara möjligt att du behöver använda det redan när bebis kommer ut. Som sagt får du kolla av lite hur bebisen känns. Jag har inte köpt någon fleece overall ännu, men skulle det behövas när bebis kommer ut så får jag såklart införskaffa mig en, men så länge går det bra att klä på i lager.
Och som sagt ska bebis bara vara i vagnen så behövs inte så fasligt mycket kläder, ännu.