Inlägg från: SweetLilly |Visa alla inlägg
  • SweetLilly

Vi fortsätter, Bf aug 10

Ja det har varit väldigt lugnt dagtid i denna tråden i några dagar nu!

Mitt Pyre har levt rövare hela kvällen här! Så härligt!
    Nu ska jag bädda ner mig i soffan med te och mackor och titta på film!
    ha en bra kväll!

Lilla pyret väntas 100806
  • SweetLilly

God morgon!

Ser att ni pratat vikt..

Jag är också lite nojjig och vill inte gå upp så mycket.. Jaghar jättelätt för att gå upp och får kämpa för att gå ner. Jag gick ner 25kg för 3 år sedan och vill ju inte hamna på de summorna igen.
    Jag äter nästan som innan, bara det att jag börjat äa pasta och potatis, samt fika på kvällen, det är dte enda. Numer äter vi lite gott på helgerna dock , men inga mängder. Endå går man upp så mycket. jag blir helt knäckt av de som säger att de typ äter hela tiden och bara gått upp 4-5 kg endå...*suck* Själv känns det som att man håller igen som attan och det bara rusar.

• SweetLilly

Ja nu försöker jag ringa till FK, jaghar plats 205 för tillfället, hade 225 när jag började.
    Nu ska jag verkligen fråga hur de har tänkt sig.
    Fattar inte att de inte har bättre resurser i telefon..

• SweetLilly

tror ni inte man får strömavbrott i 2 timmar när man sitter i telefonkön då..*väldigt fula svordomar*

• SweetLilly

Nu fick jag tag på dem, och jag var arg, på mitt vis, dvs inte farlig alls utan mest gnällig haha, men nu sa den kvinann att min utbetalning skulle komma imorgon!
    Är det itntre konstigt här har man väntat i 5 månader å så när man ringer kommer pengarna..mystiskt..

Ang det här med kön; nej vi vill heller inte veta, vill ha en överraskning.
    Men jag skulle inte sätta på min son klänning, nej det skulle jag aldrig, så långt i jämställdheten går inte jag. men om han vill leka med dockor så fine, eller om min dotter vi leka med bilar, dte spelar ingen roll..
    Hoppas  bara vi alla får ha våra åsikter och att det inte blir krig här igen..

• SweetLilly

vägde mig nyss och här har 11 kg smugit sig på..*suck* Jag som äter lite för dåligt eg.. ja jag får väl bara acceptera det hela... jag äter ju bra mat och har fina värden så jag får väl gå på det..

• SweetLilly
    elinnnnn skrev 2010-04-19 13:43:08 följande:
    den kära leken: haha jag har superkoll på min vikt eftersom jag har varit överviktig förut är jag rädd att om jag INTE väger mig på ett långt tag och sen helt plötsligt väger mig kommer jag ha gått upp typ 20 kg. och det är INTE lätt att bli av med, iallafall inte för mig. nu väger jag mig varje vecka ungefär. funkar för mig. jag mår bra av att veta hur mycket jag väger. det ger mig ett lugn
    lite så är jag med! När man gått ner massor, vill  man inte att det ska komma tillbaka! Jag har också vägt mig lite då och då för att  ha koll.

Jag är en sån så att om jag äter lite fika och godis en  helg så har det kommit 2 extra kg till nästa vecka.
  • SweetLilly
    elinnnnn skrev 2010-04-19 14:02:17 följande:
    sweetlilly: jag är likadan. kroppen bara suger åt sig. det hjälper ju inte heller att jag älskar att fika och äta godis o liknande och typ är allergisk mot grönsaker :P nä men lite lättare har det ju blivit men det är en daglig kamp att inte bara stoppa i sig allt gott. fast mitt (nya) motto är: finns det inte hemma kan jag heller inte äta det.Det är bra :) fast synd om min man som inte riktigt behöver tänka på det och han äter helst något sött varje dag. vilket gör att vi oftast har något hemma, som jag oftast ändå äter upp :S men men
    ok, nej jag har haft väldig disiplin och jag har innan graviditeten bara ätit sötsaker kanske varannan vecka eller så, nu blir dte en gång i veckan.
    Grönsaker äter jag halva tallriken till varje måltid.
    Min man tycker dte är bra att jag är så medveten, för han är lite fåfäng och vill hålla sig smal
  • SweetLilly

Hua nu blev jag  nervös...
    De ringde just från kommunen, de vill komma hit imorgon och se över mitt behov till hjälp i bostaden, dvs detta med att jag sökt om hjälp till badrum inne..
    Trodde de skulle komma på måndag men dte var nåt intyg som måste in först och det skulle de skriva nu imorgon..
    Nu kommer alla skräcktankar, tänk om de inte vill hjälpa, att de tycket jag är för "frisk" eller att de bara gör detta om de får handikappanpassa, för det behöver jag ju inte riktigt.. får hålla tummar och tår nu!!

• SweetLilly
    Pregga skrev 2010-04-19 18:07:01 följande:
    jag befinner mig i en chock....en väninna kan kalla henne tess, ja hon hade ett marsvin..som skrek i ett, hon tröttnade fett...å berättade nu att hon dränkte den i badkaret!!!!!!!!!!!det va hennes pojkes marsvin, å hon tog hårtorken efteråt för att pojken inte skulle se att den va blöt....hon berättade att den simmade runt å ville inte sjunka, å hon blev som galen å tog ett föremål å tvingade ner stackarn under ytan...jag e chockad.....föremålet hon använde var en toaborste.....hon va visst lättad att slippa höra skriket fr djuret.....hon tyckte det var mer humant å dränka han än att ge han råttgift.....finner inte ord....
    hade jag haft en sån vän hade jag sagt upp bekantskapen. punkt.
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10