Inlägg från: SweetLilly |Visa alla inlägg
  • SweetLilly

Vi fortsätter, Bf aug 10

elinnnnn skrev 2010-04-27 11:59:17 följande:
    sweetlilly: ja fast det är precis vad vi har en levande människa i magen alltså, inte nån alien hahahahajag kollar rundor på gravid bloggar och kommit in på många som nyss fått barn.. åh jag börjar längta riktigt mycket till bebis är ute :) Inatt drömde jag att vår dotter var född. Hon låg och sov i mitt knä och var så liten och fin :)
    hehe nej jag vet, men känslan av att ha nåt levande i magen känns overklig!

Ja jag undrar hur dte kommer att kännas när man får sin bebis på magen första gången! Jag längtar men är endå lite rädd för hur dte nya livet ska bli! Att man kommer att vara tillräcklig och att man inte gör några fel..
    Jag har så mycket tankar som snurrar..
    Lilla pyret väntas 100806
  • SweetLilly
    elinnnnn skrev 2010-04-27 12:14:38 följande:
    sweetlilly: mitt motto är: mamma vet bäst ;) jag tror att vi alla kommer bli jättebra mammor. det som jag oroar mig för litegrann är att jag kommer begränsa mig själv så mycket att jag kommer känna mig instängd. jag planerar ju att amma och det vägrar jag göra offentligt, men om man är ute och shoppar eller äter middag ute vad gör man? bebis måste ju också äta? sen tycker jag det är oerhört jobbigt ifall bebis skulle bli ledsen när vi är ute och hon börjar gråta och/eller skrika och folk runtomkring tittar på mig. Jag vill hellre vara en grå mus som betraktar istället för att bli betraktad själv. så risken är stor att jag väljer att inte gå ut så mycket som jag egentligen vill/behöver dem första typ 6 månaderna eller nåt hahaha
    Ja jag hoppas också på att kunna amma, vilket inte är säkert att jag kan i mitt tillstånd, jag kan bli dålig efter förlossning och behöva min medicin direkt, så då blir det ingen amning, det vore inte så skoj.. MEN om jag nu ammar, så är jag inte så otrolig för den biten.. jag är ingen person som är ute och flänger så mycket, och jag tror inte jag skulle tycka dte var obehagligt att amma "offentligt" bara man går undan lite.
    Sen visst, att Pyret börjar skrika och alla börjar titta på en det är väl ingen lockande tanke för mig heller, jag är verkligen ingen som vill vara i centrum, men även där känner jag mig rätt trygg. Tror inte jag kommer må lika dåligt av det scenariot som att jag själv gjort nåt som andra tittar på..
  • SweetLilly

ja det där med flasmatning är lugnt här! Maken och hans bröder är alla flaskuppfödda, då de är uttagna med snitt och svärmor kunde inte amma nån av dem, så där får jag nog förståelse isf!

• SweetLilly
    Pregga skrev 2010-04-27 21:23:53 följande:
    sweetlily, var det inte du som ramlat ett par gng?
    haha jo såna vurpor gör jag dagligen jag har slagit mig blå och skrapat upp knän Men Pyret lever
  • SweetLilly

Go morron go morron!

Här kunde man inte sova alls efter att maken klivit upp. Är så trött att jag har ont i huvudet, men nej då

Lyckades filma magen igår ska se om jag kan få upp det på nån sida så att ni kan se!

Idag kommer en väninna iaf som ska klippa mig och dricka lite kaffe som betalning, det gilar vi

• SweetLilly

Nu lade jag klippet på bloggen!
    http://resanfram.blogspot.com/

kära leken; ja jag går till frissan en gång om året tror jag haha! Men det är oftast för att jag har lugg så nån riktigt stadig på hand får jämna den

• SweetLilly
    den kära leken skrev 2010-04-28 07:18:35 följande:
    Haha, vad roligt det ser ut. Det är verkligen en cirkus där inne. Jag har med haft lugg i perioder men då har den som för tillfället stått närmast fått klippa. Har aldrig blivit nån katastrof.
    nej, det enda som varit är att jag har haft 50tals frisyrer och behöver "rätt" våg på luggen när det bara ska vara rakt då gör jag det själv
  • SweetLilly

åh ja visst ser det skoj ut i magen fick inte med så mycket, men dte är som vanligt när man vill att det ska buffa då blir det lugnt haha

• SweetLilly
    den kära leken skrev 2010-04-28 07:33:24 följande:
    50-talet är så snyggt! Älskar frisyrerna, kläderna och möblerna.
    ja vi är ju väldigt frälsta i det har alldeles för mycket möbler man samlat på sig, haha. Vi bor ju så litet så det blir trångt Men nu har vi ju gjort om lite så nu ska det väl bli lite användning för det mesta.
  • SweetLilly
    den kära leken skrev 2010-04-28 07:36:31 följande:
    Nu ska jag iväg på konferens hela dan igen. Om våra 16 nationella miljömål. Väldigt intressant och det finns mycket jobb att göra. Inte minst vad gäller målen om begränsad klimatpåverkan, giftfri miljö, god bebyggd miljö och ett rikt växt och djurliv. Det enda målet vi ser ut att nå är det om skyddande ozonskikt. Ska vi nå målen och fortsätta ha en jord att leva på så krävs stora förändringar i vårt sätt att leva.
    jag blir bara irriterad när man pratar miljövård.. just för att vi gör faktiskt så mycket här i sverige men i många andra länder så skiter de i allt känns det som.. känns som att vi i detta lilla landet inte gör nån skillnad, men man kanju hoppas att resten av världen fattar nån gång..
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10