elinnnnn skrev 2010-04-27 12:14:38 följande:
sweetlilly: mitt motto är: mamma vet bäst ;) jag tror att vi alla kommer bli jättebra mammor. det som jag oroar mig för litegrann är att jag kommer begränsa mig själv så mycket att jag kommer känna mig instängd. jag planerar ju att amma och det vägrar jag göra offentligt, men om man är ute och shoppar eller äter middag ute vad gör man? bebis måste ju också äta? sen tycker jag det är oerhört jobbigt ifall bebis skulle bli ledsen när vi är ute och hon börjar gråta och/eller skrika och folk runtomkring tittar på mig. Jag vill hellre vara en grå mus som betraktar istället för att bli betraktad själv. så risken är stor att jag väljer att inte gå ut så mycket som jag egentligen vill/behöver dem första typ 6 månaderna eller nåt hahaha
Ja jag hoppas också på att kunna amma, vilket inte är säkert att jag kan i mitt tillstånd, jag kan bli dålig efter förlossning och behöva min medicin direkt, så då blir det ingen amning, det vore inte så skoj.. MEN om jag nu ammar, så är jag inte så otrolig för den biten.. jag är ingen person som är ute och flänger så mycket, och jag tror inte jag skulle tycka dte var obehagligt att amma "offentligt" bara man går undan lite.
Sen visst, att Pyret börjar skrika och alla börjar titta på en det är väl ingen lockande tanke för mig heller, jag är verkligen ingen som vill vara i centrum, men även där känner jag mig rätt trygg. Tror inte jag kommer må lika dåligt av det scenariot som att jag själv gjort nåt som andra tittar på..