Inlägg från: SweetLilly |Visa alla inlägg
  • SweetLilly

Vi fortsätter, Bf aug 10

Pregga skrev 2010-05-04 15:51:36 följande:
    haha jaa slutet av juni låter braaaa!!! hahae det några räkor man INTE ska äta?
    dåliga?

hehe nej jag tror inte dte är nån skillnad på sort..
    Lilla pyret väntas 100806
  • SweetLilly
    Malten skrev 2010-05-04 16:18:34 följande:
    Idag har jag kikat runt på bebiskläder/saker men köpte faktiskt inget trots att jag hittade massa fint. Är så velig och ville diskutera lite med mannen. Vi ska ju få en del grejer av hans bror med. Men jag hittade ett ekologiskt set med body, kofta, mössa som var så lena så jag vet inte vad. Blev lite osöker på detta med storlekar, kassörskan sa att det berodde på hur stort barn man får såklart, men det vet jag ju inte i förväg. Vad köper ni för storlek?
    ja alltså de kan ju ha 50/56 i början..  men jag har handlat kläder ända upp till 74
  • SweetLilly
    Lysmasken skrev 2010-05-04 17:14:49 följande:
    Någon mer som har halsbränna nästan 24/7
    nja inte hela tiden, men ett tag efter att jag ätit så bubblar det upp i halsen en stund...
  • SweetLilly

Ja jösses kan jag bara säga..
    Fick brev av kommunen där det står att de ska ta beslut i mitt ärende på ett sammanträde den 3e juni. Ok.
    Men sen med det pappret kom ett 5sidigt häfte om att huset inte har rätt standard, dvs att huset inte är rustad med dusch från byggnation(nej precis därför jag söker..)
    Vidare står att eftersom jag har fler orsaker än min funktionsnedsättning att behöva hjälp så kan de inte bevilja..(eh va..att jag har TVÅ orsaker till hjälp, det ska beräknas som inget? 1+1=0?)
    Sen står det att man som familj med barn har ett grundläggande behov av dusch och tvätt i sin bostad. Men eftersom huset inte har det som standard kan det ej beviljas. (ok, samma här, vi söker för att VI INTE HAR BADRUM, hade vi haft det hade vi inte sökt. Puckon)

Så beslutet ser ut att vara taget men de ska ta beslut i juni.

Logiskt? nej.

• SweetLilly
    Ns mamma skrev 2010-05-05 10:24:07 följande:
    Fy vad tråkigt..Kommuner och myndigheter är inte speciellt lätta att tas med, fick själv brev från fk att de måste ha kompletteringar från mina läkare ang. min sjukskrivning..phu.. som tur är verkar det som att jag får ett kontorsjobb nu och då klarar jag ju att jobba och slipper den här cirkusen..Tycker bara att det känns så sjukt att man inte får hjälp när man väl behöver det, och de skyller på alla som fuskar, men de som fuskar klarar sig ju genom detta och de som verkligen behöver hjälp är de som blir lidande..Har ni någon som hjälper er med ansökan? Tänkte om ni måste överklaga..
    Ja där har du så rätt! Hur lyckas folk fuska?? det är ju så jäkla besvärligt allting!
    nej ingen direkt hjälp så, men överklaga skulle inte vara några problem enligt handläggaren som var här hemma.

Skönt om du kan jobba ett tag till!
  • SweetLilly

Ni som kommenterat mitt inlägg;

Nej precis, de talar emot sig själva och gör väl allt för att slippa hjälpa till. men man har alltid rätt att överklaga, så det kommer ju att göras absolut om det krävs. men som det är nu så var min handläggare sjuk(såklart) och enhetschefen hade ingen aaaaning om vad hon menade i sitt beslut. Bra chef.
    Så det är bara att försöka när hon kommit tillbaka.

Men jag är på gott humör endå, känns som att allt kommer att lösa sig endå. Vet inte hur eller när, det bara känns bra. och jag har ju världens finaste Pyre i magen och en underbar man som stöttar mig, så vi  klarar detta på nåt vis.

• SweetLilly
    Lysmasken skrev 2010-05-05 16:56:31 följande:
    Varm choklad är kokad, smörgås fixad till ikväll, potatisen kokar på spisen. Korvarna tinas i varm vatten. Jag hoppar in i duschen med barnen. På med pjamas efteråt, äta. Sen kommer maken hem och jag blir hämtad kl 18 utav svägerskan. Köra till automaten för att ta ut pengar, sen bilen upp till torup för att spela bingo. Vi ses imorrn töser.
    mmm...varm choklad..det var längesen!

Ha så skoj!
  • SweetLilly

vad kul med att så många går in i ny aveckor på torsdagar! Det gjorde jag med förr, men efter ULet så blev det lördagar.

Så går jag in i v27+0 Tredje trimestern..herregud, vart tog tiden vägen??
    Så nu kan man säga att man är höggravid alltså och kan skylla på massor man inte kan göra

Idag ska vi åka och köpa tapeter till sovrummet och sen köpa lite mjukglass, hoppas det fina vädret håller i sig!

Nu ska jag ta mig en dusch med maken och sen bär det av! Ha dte så gott tjejer!

• SweetLilly

Jag har heller inte greppat varför vissa BM oroar sig över lite stort SFmått medan andra inte bryr sig..  jag ligger ju lite över, men det bara skrattar min BM åt och säger att min mage är sååå fiiin.

Jaja, jag har haft en toppendag! Åkt finbil, köpt tapeter till sovrummet, ätit mjukglass och ett äldre par kom fram till oss vid bilen och pratade och fotade oss, hihi.

Sen är det många som flinar och ler när de ser att man är gravid, känns lite skojigt Även fast man är likblek, fet och vaggar fram hahaha

• SweetLilly

måste fråga er, brukar nån mer än jag få ont på en sida av magen? Jag har som ett ställe ca 1dm från naveln och ut, som ofta ömmar och svider på nåt vis.. väldigt mystiskt. Iom min sjukdom är det svårt att veta vad som är vad, kan ju bara vara lite nerver i min mage som spökar.. men tänkte jag skulle fråga om ni också har så..

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10