den kära leken skrev 2010-04-29 07:14:17 följande:
Måste bara säga att det där inte riktigt stämmer. Vi gör en del här i Sverige men vi är långt ifrån bäst i klassen. Nu tycker jag personligen inte att man behöver bli bäst i klassen för om inte alla klarar av att nå de mål vi sätter upp så kommer vi inte ha en jord att leva på. För tillfället överutnyttjar vi jordens naturresurser och slutar vi inte med det kommer det gå illa. Vi i väst lever som om det finns 3 jordklot och det finns det ju inte.Tyvärr hjälper inte de små stegen heller. Vi sopsorterar och cyklar till jobbet men det räcker inte. Det krävs stora förändringar i vår livsstil för att vi ska klara detta.
Ja absolut, vi borde göra mer, men jag menade att vi gör så mycket i jäförelse med andra länder.
Jag åker iaf aldrig utomlands och köper sällan nytt om det gamla inte är trasigt. Det är iaf bättre än många

Tänk bara på alla gamla kläder och möbler jag använder ist för att köpa nytt
Skämtosido, det är trist att vissa länder/personer kämpar hårt för miljön och andra bara skiter i det.
Idag vaknade jag med känslan av att det var nåt speciellt med denna dagen. Men har ingen aning om varför.. känns som om jag kanske glömt nåt..haha..