Inlägg från: SweetLilly |Visa alla inlägg
  • SweetLilly

Vi fortsätter, Bf aug 10

Ns mamma skrev 2010-05-02 10:27:23 följande:
    god morgon!Idag gick jag in i vecka 28 och tredje trimestern, wihooo det går framåt :)Har ni haft en bra helg? Här har det varit väldigt lugnt, var på koutsläpp med familjen igår.. Idag skiner solen så det blir väl till att vara utomhus ett bra tag och kanske grilla ikväll..hehe
    men dte är väl v28+0 man går in i tredje va? Har för mig det. Här på FL så gåt allt en vecka för tidigt.. Men på andra sajter står det 28+0 iaf..
    Lilla pyret väntas 100806
  • SweetLilly
    Ns mamma skrev 2010-05-02 12:07:57 följande:
    hmm inte en aning, jag kollade bara här på familjeliv.. Men min BM räknar precis så som räknaren här när det gäller vilken vecka jag är i och att jag har bf på 39+6 och då tycker jag det känns logiskt att man går in i tredje tremestern i den här veckan, för varje trimester är väl en tredjedel av graviditeten?Men som sagt jag har ingen koll utan går efter vad det står här på fl..:)
    ja jag har ingen aning själv heller, tycker det är rörigt med olika bud  på vilken veckan man är i beroende på vilken sida man läser på, men grattis iaf, då betyder det att jag kommer dit på fredag
  • SweetLilly

Mandy86;
    jag har ätit kassler flera ggr, och det är nog ingen fara,speciellt inte om den ska in i ugnen.

ssss8; jag hade 25 i v23, låg alltså lite över..

• SweetLilly
    Pregga skrev 2010-05-02 17:59:37 följande:
    jag hade inte ätit kassler om jag ska vara ärlig, å det e inte för att oroa dig, utan för att man ska undvika rökt mat.
    rökt är en sak, men kallrökt är inget bra.. bara rökt är ok, bara den är lagad.
  • SweetLilly
    Pregga skrev 2010-05-02 18:28:52 följande:
    Ok, hm.....hörde att det som smakar rökt, men bara e sprayad med smaken rökt..men jag kan ju ha fel....
    ja..alltså mycket mat som står att det är "rökt" så är det bara rökarom. Men det spelar ingen roll om det bara är arom eller "riktigt"rökt, bara det är ordentlig lagat som sagt.
  • SweetLilly
    Pregga skrev 2010-05-02 18:44:24 följande:
    ok, då förstår jag....men jag hade inte ätit det ändå, hahahaha
    jag älskar rökt mat Och jag äter ju grillat också, det är ju rökt också på ett vis

Nu gör jag fisksoppa, ska bli mumma!
  • SweetLilly
    Pregga skrev 2010-05-02 18:51:06 följande:
    haha ok,men fisk soppa låter ju MUMS! get over here...haha
    jepp har kokat räkskal ett tag, men nu har jag slängt i morötter,potatis,palsternacka och vitlök i spadet, sen ska laxen i
  • SweetLilly

Morrn morrn på er!

Denna veckan har maken semester så vi ska pyssla hemma med byggnationerna..*pust* men då ska han följa till BM iaf,det var ju trevligt!

Idag ska vi besiktiga gammelchevan, blir en trevlig liten tripp, få se vad vi hittar på efteråt. Ikväll kommer svärpäronen och grillar, svärfar ska hjälpa till att måla fasaden..

Fullt upp idag, jag som annars bara sitter här, haha.

• SweetLilly

Pregga; ta det bara lugnt och ta varje situation som den kommer, ingen ide att fundera och älta, han kommer nog visa vad han vill så småning om, på det bra eller det dåliga..

Nu ska vi grilla och måla lite fasad

• SweetLilly

vi har köpt en sittvagn med ligginsats, men är inte insatt i det här med hård/mjuklift o.s.v, vet bara att den går att ha ett tag nu
    Ska hämta vagnen nu i veckan!

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10