Inlägg från: SweetLilly |Visa alla inlägg
  • SweetLilly

Vi fortsätter, Bf aug 10

Mandy86 skrev 2010-05-08 11:14:03 följande:
    Godmorgon!Gråmulet och regn väntas hela helgen så har legat framför tvn hela morgonen.Men skönt med helg!Vet ni om man kan dricka berocca vitamintabletter under graviditeten? Har blivit tipsad om dessa men kan inte finna informationMan skall väl vara lite försiktig med en del tillskott när man är gravidkram på er allihop
    nja den innehåller ju en hel del koffein, så jag personligen skulle inte ta den..
    Lilla pyret väntas 100806
  • SweetLilly

hm.. fast nu läste jag lite om den och det står inget om koffein eller taurin som jag har för mig att de har nämnt på reklamen, men om det nu inte innehåller det så kanske dte är lugnt..

• SweetLilly
    Mandy86 skrev 2010-05-08 11:48:53 följande:
    okej ska försöka läsa lite mer, tror jag har både järnbrist och vitaminbrist då jag haft det innan.. ska bli spännande att göra glukosbelastningen på måndag kl. 8 med!min sambo är sockerberoende och jag har dragits med de senaste åren, svårt att sluta eller dra ner på det tycker jag
    ja socker är ju likställt med heroin när det gäller att sluta.
    Jag satt i träsket med, men jag lyckades sluta helt.
    Nu äter jag sött ibland men det är som att vara nykter alkoholist, börjar man så blir det ofta lite mer..

Men vitamintillskottet de  har på apoteket, ACO kvinna, den ska vara bra, innehåller extra järn iden.
  • SweetLilly
    Mandy86 skrev 2010-05-08 12:08:17 följande:
    Tack för tipset, skall testa!Ja, jag har försökt sluta med socker, och istället äta frukt, sallad, yoghurt..det håller tills killen sitter med chipspåsar, coca cola och godisskålen i famnen bredvid..aahMen ska försöka igen, är rätt så roligt att handla mat när man har något sådant att sträva efter
    Men kan ni inte satsa tillsammans..? Vill inte han vara hälsosam alls..?
    Jag kanske har turen att ha en lite fåfäng man som vill se snygg ut haha, han är såå glad att jag är noga med hälsan och påverkar honom åt rätt håll.
  • SweetLilly
    Pregga skrev 2010-05-08 19:42:59 följande:
    Flickoratt jag skrattat hysteriskt i 1 tm, å sen senare i 30 min till....det kan inte påverka graviditeten??Fick ju lite träningsvärk....
    det ger nog bara glada hormoner till lillskrutten
  • SweetLilly

God morgon på er!

Jag har börjat att få väldigt mycket sammandragningar.. de gör inte alls ont, men magen blir ju stenhård..känns lite obehagligt. Men det kanske är normalt..

Hoppas ni haft/har en bra helg!

• SweetLilly
    carohl skrev 2010-05-09 12:54:29 följande:
    Jag är som jag berättat förut hos mina svärföräldrar i Hälsingland och njuter av naturen här. De bor vid vattnet.Min sambo tvättar bilen, Michelle flyger med olika flygplan och helikoptrar, Min svärmor fixar med rosorna, svärfar klipper ner häcken på baksidan och jag  sitter på en solstol med laptopen i knäet och njuter som sagt.... hihi...Ikväll blir det till att åka hem, Michelle är så svår att få in i bilen när vi ska åka, hon skulle kunna flytta hit vilken dag som helst.
    Låter härligt! Jag är från hälsingland, och jag älskar naturen där!
  • SweetLilly

Ja vi ska på första föräldrakursen nu den 27:e, och ett tillväxt-ul den 25:e Så det är 2 roliga saker jag ser fram emot! och troligen bara 10 v kvar tills vi får träffa Pyret

• SweetLilly
    sofie och laura skrev 2010-05-09 20:58:39 följande:
    Oj tio veckor?Har du fått datum för snitt när sker det?Vilken vecka utför dom där snitt?I v 35 kommer jag att få mitt datum? har ingen aning nä det kommer ske ska prata med henne den 20 e om när man kan planera=)
    nej jag har inte fått datum än.. skulle få datum i v36, och skulle få snitt i v37 sa läkaren sist. men de skulle endå ta slutgiltigt beslut i v36..helt galet. men så är det..
    Men jag ska ju på 2 tillväxt-ul innan där så jag ska försöka få dem att ta beslutet innan så man får lite mer förberedelse...
    För snitt ska jag ha, så är dte bara, finns inget att tveka på. Men himla irriterande att de inte kan ta beslut tidigare när man har medicinska själ.
  • SweetLilly
    SweetLilly skrev 2010-05-09 21:57:39 följande:
    nej jag har inte fått datum än.. skulle få datum i v36, och skulle få snitt i v37 sa läkaren sist. men de skulle endå ta slutgiltigt beslut i v36..helt galet. men så är det..Men jag ska ju på 2 tillväxt-ul innan där så jag ska försöka få dem att ta beslutet innan så man får lite mer förberedelse...För snitt ska jag ha, så är dte bara, finns inget att tveka på. Men himla irriterande att de inte kan ta beslut tidigare när man har medicinska själ.
    medicinska skäl, skulle det stå hehe
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10