Inlägg från: SweetLilly |Visa alla inlägg
  • SweetLilly

Vi fortsätter, Bf aug 10

elinnnnn skrev 2010-05-06 20:41:45 följande:
    ja ibland(ömmar inte svider...). men också mitt på magen en bit ovanför naveln. tror det beror på att bebisen trycker/sparkar mycket just på det stället.
    ja jag har haft detta ömmande till och från, men nu har detr suttit i ett tag, några timmar. Jag masserade området lite men då vaknade nog Pyret haha, nu sparkas h*n tillbaka hehe
    Lilla pyret väntas 100806
  • SweetLilly
    elinnnnn skrev 2010-05-06 20:46:45 följande:
    sweetlilly: hehe ja här sparkas det också i tid och otid. viktigast verkar det vara att sparka när jag försöker somna. :S men det är härligt ändå att få känna den lilla :) men lite obehagligt är det faktiskt ibland...
    ja när det hamnar långt ner i buken och ner mot blåsan känns det läskigt, men när det är ut mot magen så att det verkligen syns, då är det skoj
  • SweetLilly
    elinnnnn skrev 2010-05-06 21:02:06 följande:
    nä nu ska jag logga ut och stänga ner. bädda ner mig i sängen och kolla på tv. jag kommer nog somna snart, är så extremt trött idag..Hoppas ni alla haft en fin torsdag! Kram på er och era magar :)
    natti natti!
  • SweetLilly
    carohl skrev 2010-05-06 21:13:44 följande:
    Jag får som mensvärk på vänstra äggstock...Sofie & Laura: Tack och grattis själv!
    ok, nej så känns det inte riktigt.. som det är nu gör det ont i hela sidan och bränner i huden.. men det är nog min roliga sjukdom som bråkar.
    Jag blir ju bortdomnad och stel i hela buken på kvällarna, helskumt är det.
  • SweetLilly

God förmiddag på er!

Ja vad ska man hitta på en fredag som denna då, min man har ju vart hemma hela veckan på semester så det har vart såå sköönt. Även om han står mest och slipar med hörselkåpor och munskydd haha.

Mitt Pyre har varit väldigt lugnt senaste dagarna, inga jättesparkar men det rör sig iaf, det känner jag. Tur dte annars hade jag väl blivit väldigt orolig.

Tröttheten ja. Jag har ju fina värden, men jag är supertrött, jag tror faktiskt det är normalt att vara dte nu, bebis växer ju så det knakar dessa veckor, så det krävs nog en del av kroppen.

Ikväll ska jag smaka på marabou's nya choklad; Polka. I LOVE polkagrisar så detta ska bli GOTT. Hoppas jag iaf. Har längtat hela veckan haha.
    Fast jag fuskade igår när vi åt mjukglass, då hade jag polkaströssel på hihihi.

Håller på att knåpa ihop vår bröllopsannons till tidningen, vi fick aldrig in nån när vi gift oss så vi ska göra det nu lagom till årsdagen.

• SweetLilly
    tetta skrev 2010-05-07 12:00:49 följande:
    Jag tar tabletterna mellan frukost och lunch med ett glas apelsin juice. Järnet binds snabbare upp i kroppen med c-vitamin. Jobbade på en blodcentral så där har man fått tips och idéer. Mjölk kan man inta men inte i samband när du tar tabletterna. Det gäller också med kaffe/te som en del tar ihop med dem. 2 timmar före och 2 timmar efter gör ingen skillnad.Jag tar nu niferex som gör susen. Lite mildare för magen. Så till lunch blir det blodpudding och norrländsk sås. Mums! Barnen kommer få detta när de kommer från skolan.
    vad är norrländsk sås..?
  • SweetLilly
    tetta skrev 2010-05-07 13:38:37 följande:
    Det är mjöl, mjölk, socker och kanel. Mums!! Man gör det direkt i stekpannan. Barnens favvo. Är själv uppväxt med detta.Det blir inte så torrt då.
    ok själv är jag van att man har lingonsylt och riven vitkål dock
  • SweetLilly
    Pregga skrev 2010-05-07 17:32:26 följande:
    tjejerför en liten stund sen så var jag med om ngt nytt som jag undrar ifall ngn här inne vart med om...sitter å har just ätit å det känns som om ngn drar ihop mina lungor till max...kände bara att luften tog slut, å jag fick lite panik...blev jättevarm,å kunde inte andas riktigt, påminner lite om en ångest attack men det va det inte....obehagligt, tror Carohl har vart med om liknande....ngn mer?
    nej inte riktigt, känner ibland bara att det är lite tyngre att andas just när man ätit, men inte så mycket som det låter på dig.. men det börjar ju bli bra tight där inne nu

Har just slevat in zucchinigratäng, det var så gött men ikväll ska jag muma den nya chokladen..läääängtar hehe
  • SweetLilly
    Pregga skrev 2010-05-07 18:04:08 följande:
    ok, mja jahg vette tusan vad detta va för ngt men obehagligt var det iallafall....huaimon blir det att köpa ny bh igen, har ju d, mindre dd nu....men men nu blir det nästa stl.....nya chockladen?
    ja jag skrev om den innan, marabous nya polka-choklad..! Jag älskar polkagrisar så detta ska bli intressant!
  • SweetLilly

ja här var det lugnt! HOppas ni alla har en underbar helg så att ni inte har tid att vara här

Själv sitter jag och löser melodikrysset här ensam då gubben jobbar extra idag..

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10