Inlägg från: SweetLilly |Visa alla inlägg
  • SweetLilly

Vi fortsätter, Bf aug 10

Pregga skrev 2010-05-19 20:04:02 följande:
    men låg inte ditt sf mått lite högt?
    nja i övre kurvan sa BM, men inget onormalt.
    Lilla pyret väntas 100806
  • SweetLilly
    Pregga skrev 2010-05-19 20:35:55 följande:
    ok, hihi jag e ngt förvirrad idag kan jag ju säja...glömmer saker hejdlöst idag...har mkt å tänka på...
    jo det verkar ju höra till också hehe. Jag är helsnurrig. Ska försöka att komma ihåg mitt TUL jag har på tisdag, det är svårt bara det haha
  • SweetLilly

God morgon på er!! Underbar dag, lite mulet här men varmt!

Pregga; Hoppas du får reda ut dina känslor, och känna dig trygg inför förlossning och sen livet efter. Jag har svårt att tro att du kommer känna dig trygg med exet i ditt liv...

Ang vikt, ja jag har gått upp 10,5 sen inskrivningen iaf. men det får gå, får försöka kämpa bort dem sen..på nåt vis hehe.

I natt svettades jag som en tok, hade t.o.m fönstret öppet hela natten, men det hjälptes inte..

Vadkramp får jag hela tiden, så eg är ju inte detta nåt nytt men det är nog lite mer frekvent nu hehe. som tur är behöver jag bara vinkla foten och somna om =P

• SweetLilly
    Pregga skrev 2010-05-20 09:30:49 följande:
    Godmorgon Gumman!jo varmt å skönt e det, hoppas solen skiner på snart...Tack så mkt för omtanken söta du, mja asså du har helt rätt det blir nog tryggare för oss UTAN honom...jag sa ju åt han att jag vill ha ett lungt å harmoniskt liv UTAN polisen på dörre, tel eller på span utanför...vad det gäller din vikt så tappar du väldigt mkt redan vid förlossningen.vad det gäller vad kramp, så har mitt åxå ökat mer å mer...samma här, vinklar bara foten med så släpper det..
    tänkte på det här med vikten som många BM räknar från inskrivningen..tror vi pratat om detta förut. Jag menar, jag hade juinskrivning i v6 medanandra har det i v12 eller ännu senare?
    Så just med hur BM räknar så kan det ju skilja massor.

Jag har iaf bara vägt mig hemma och haft koll enda sen plusset, så man har nån sorts kontroll. Jag och kontroll är viktigt hehe.
  • SweetLilly
    Pregga skrev 2010-05-20 09:41:38 följande:
    ok, jo det stämmer såklart..jag vägde mig så fort jag fick plusset å sen efter inskrivningen då jag redan gått upp 2 kg. instämmer vad det gäller kontroll, den å jag e bästa vänner, hahahaha
    ja jag gick upp 2kg jag med till inskrivningen! Det är svårt med kontrollbehovet nu när man går upp i vikt, den går ju inte att kontrollera, utan det blir som det blir, och det är svårt
  • SweetLilly
    Pregga skrev 2010-05-20 09:53:31 följande:
    haha ok, ja där ser man :) å nu har jag lagt på mig 13 underbara kilon, men jag va så himla liten innan med..så jag e bara glad om jag får behålla lite efteråt.nopp den e värre å kontrollera...men det e en bit som jag inte bryr mig om, däremot annat omkring mig-stenkoll..hahaha
    ok, nej vikten är stort för mig, har alltid haft ångest kring den, säkert nån liten störning men inget diagnostiserat   Jag har eg bara varit överviktig 5 år av mitt liv, men haft ångest över vikten sen jag var i 10årsåldern.
    Sen gick jag ju ner all övervikt för 3 år sedan, och nu när det smyger sig på igen blir jag lite stingslig.
  • SweetLilly
    Pregga skrev 2010-05-20 10:13:50 följande:
    Har följt en annan tråd fr start nu sen ett par dagar, stackars människa, åh som jag känner med henne å ens egna bekymmer känns med ens futtiga...www.familjeliv.se/Forum-4-51/m52587121.html
    ja usch sånt där är inte kul. Jag har börjat att drömma att min man är otrogen och dum på alla möjliga vis nu när jag är gravid och fy, man mår så dåligt när man vaknar!
    Det enda jag kan trösta mig med att jag vet att min man aldrig skulle göra nåt sånt, han är verkligen den första karl jag mött som jag känner så med. Alla andra jag vart med har man endå tvekat på i många lägen och mitt ex var riktigt svår att lita på.
  • SweetLilly
    den kära leken skrev 2010-05-20 10:35:35 följande:
    Usch otohet är inte roligt. Fast jag är inte det minsta svartsjuk. Inte i det förhållande jag är nu iaf. Skulle nog ha större problem med ifall mannen undanhöll saker för mig och inte paratade med mig om hur han känner än om han hade sex med nån. Men så är jag ganska så öppen vad gäller sånt. Men det är själva ljugandet jag inte klarar av.
    Du har så rätt! Mitt ex var en sån som inte ens kune svara ärligt på vad han ätit till lunch. Min man jaghar nu är superärlig och vi pratar helt öppet om allt och det gör ju att man blir lugn  själen.
  • SweetLilly
    carohl skrev 2010-05-20 13:57:11 följande:
    Hej hej!Jag gick av mitt pass imorse, jag skyndade mig hem och städade lite. Jag hoppade in i duschen och ställde mig och lagade mat. En kompis till mig kom kl 12 för att jag bjöd henne på lunch. Hon åkte nyss, vad trevligt det är att ha besök ibland Ikväll blir det att gå iväg med Michelles klass för att vi (de inte jag) ska spela brännboll och sen ska vi grilla. Det ska bli trevligt och kul för att man gör nå annorlunda. Michelle går i en liten klass på endast 11 elever inklusive henne själv. Så idag ska även vi föräldrar träffas.Vilket härligt och soligt väder det är idag! Underbart!
    Låter som en härlig dag! Här har det regnat och åskat mellan solglimtarna =P
  • SweetLilly
    Malten skrev 2010-05-20 14:42:29 följande:
    Hej på er och grattis till nya veckor! Här är värsta sommarvärmen idag men jag är inne och bakar 4 banankladdkakor inför min fest på lördag. Har varit och handlat en massa mat med inför festen, det kommer visst runt 35 pers hit, mer än jag räknat med.    Ang. vikt inför inskrivningen så hade jag inskrivning i v8 och gick inte upp nåt förrän v14 typ (när illamåendet började släppa). Så alla mina 9kg har jag lagt på mig nu under andra trimestern! När börjar tredje trimestern förresten? 
    finns lite olika bud, men tror v28!

Lycka till med kalaset!
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10