Inlägg från: Lysmasken |Visa alla inlägg
  • Lysmasken

Vi fortsätter, Bf aug 10

Morrn

Ska ställa mig å fixa ihop lite deg så man kan baka bröd.

Isabelle 051204 Filippa 080401 BF 100809
  • Lysmasken
    knyzzel skrev 2010-04-18 10:02:38 följande:
    Go`morron. D låter gott. Själv skulle jag ha sovit nu, men dottern ville att mamma skulle upp. hahahaha å när jag kom upp så ser jag att solen strålar. Tänkte gå till 4H-gården med henne i dag.
    Bakade solrosbröd/bullar. Det var helt ok men det är inget bröd jag kommer baka så ofta.
    Pregga skrev 2010-04-18 10:17:50 följande:
    mums med nybakat....suck, jag som hatar å baka asså....typiskt.. meh...va det ska ätas nybakat då....japp det kliar i hårbotten, trodde jag fått lus först ju, hahahaha men jag e bara krut torr :)
    Gillade inte heller det innan men sen vi flyttade till huset förra året så har jag börjat gilla det mer å mer.

Har tvättat 3 maskiner med tvätt oxå, men det där att hänga upp & vika det är ju mindre roligare.

Försökte kratta ena landet härom dagen & plocka lite ogräs. Gick inte riktigt bra, magen börjar ju bli lite ivägen. Hur fasiken ska jag fixa mitt trädgårdsland...

Var på kalas igår hos en släkting idag är det kalas hos en annan släkting.
  • Lysmasken
    Pregga skrev 2010-04-18 11:05:47 följande:
    asså nybakat e ju det bästa, men palla asså....beundrar dom som gör det...hahaha jisses va aktiv du e då, hahaha jag tycker det e en bedrift att gå å handla....
    Nja aktiv {#lang_emotions_wink} det skulle inte min make tycka. Han säger att han tänker inte hjälpa mig med landet iaf.
  • Lysmasken
    Ns mamma skrev 2010-04-20 11:55:11 följande:
    Hej,Nu är jag tillbaka från MVC. SF-mått 24 (precis på kurvan) och hjärtslagen låg på mellan 148-152/minut. Fick också mitt moderskapsintyg och ska posta det till fk idag, lika bra att ta tag i allt gällande föräldrapenning så fort som möjligt. Har ni andra fått era och skickat in?Ang. lägsta fp så är den väl 180kr/dag innan skatt? Det blir ju ca 5400kr innan skatt/månad. Hoppas verkligen att min SGI är skyddad från mitt förra jobb, blir inte lätt att klara sig annars, bara våran hyra är på nästan 8 600 kr/mån.
    Var oxå hos bm förra veckan men jag har glömt att lägga på moderskapsintyget till FK. Det ligger i sitt kuvert med frimärke å adress färdigt men ska bara på lådan.

Mitt sf-mått låg på 25 & hjärtljuden var på 148. Men vi kollade för mina andra gånger å mitt sf-mått är samma som dom andra gångerna.
  • Lysmasken

Ahhh varför har man inte fixat sina räkningarna varje månad eller satt in dom {#lang_emotions_yell}
    Renoverade vårat hus förra året, har slutfakturorna men har lyckats slarva bort dom smålapparna där det står betalt. Ringt min handläggare på banken om han kan få fram alla summorna, då det var ett byggkreditiv så kan jag själv inte få fram det {#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell} 

Är så arg på mig själv samt maken att man ska fixa allt sådant själv. Han rör ju inte ens sin egen post, hjälper inte till å betalar räkningarna. Utan det gör jag helt själv.

Vet ju inte hur jag ska sortera mina papper...
    Typ månadsvis eller ska jag lägga dom typ statoil för sig, telia för sig mm...

El ska jag ha en egen pärm till allt som rör hushållet, typ lån, hemtele, försäkring, vatten/avlopp, sophämtning...

Hur gör ni????

• Lysmasken

Morrn.

Nu är det frukost som gäller, sen köra barnen till dagis & sen hem för att städa/plocka lite skräp överallt.

• Lysmasken
    den kära leken skrev 2010-04-22 07:11:05 följande:
    God morgon!Nya vecka idag! 23+0=vecka 24!Sofie och Laura: Grattis till ny vecka. Vad skönt det låter att "go back to basic" ett litet tag. Det är så nyttigt ibland och man får lite andra prioiteringar. Lysmasken: Är det hemma du ska plocka skräp? Annars verkar det ju som varenda kommun har skräpplockardagar nu i veckan.
    Det är hemma eller rättare sagt plocka upp efter barnen inomhus samt ta å vika min kära lilla tvätthög
  • Lysmasken

Väntar lite med att plocka, soffan lockar lite mer. El rättare sagt lägga mig på soffan med en filt å somna lite.

• Lysmasken

Vaken nu, fy fasiken vad gott det var att sova i lugn å ro utan man har barnen hemma.

Var bara snabbt uppe på övervåningen å plockade bort i hallen då hantverkare kommer efter middag & ska kakla golvet där uppe på lilla toan. Så snart kan man använda den med. Har inte funkat på 1 år, så det blir på tiden.

Sista dagen inne i stan imorrn med coacherna {#lang_emotions_laughing}
    Ska då beställa handfat med skåp samt spegelskåp till. Får inte vara mer än 45-50 cm har jag för mig.
    Sätta mig ner med maken ikväll å beställa ett hörnbadkar som blåser bubblor, men dock inte värmer upp vattnet för det kostar skjortan.

Även köpa 2 nya ytterdörrar samt en tvättho till tvättstugan, så i helgen får vi fullt upp.
    Maken ska tapetserar samt måla toan & jag ska tvätta färdigt diverse små saker i tvättstugan så man kan måla där oxå.

Hehe skulle behöva barnvakt hela helgen så man får något gjort.

• Lysmasken
    den kära leken skrev 2010-04-22 12:32:09 följande:
    Lysmasken: Det tar ju alltid längre tid än man tror. Alltid. Trodde vi skulle vara klara med vårt badrum till jul men först nu börjar det likna nåt. Väggarna färdigkaklade så då är det bara golvet kvar! Ja och sen inredning.
    Japp det tar tid. Vi hel renoverade från dec-08 till mars-09 ett helt våningsplan. Sen tog pengarna slut men nu när vi gjorde klart våra lån och huset skrevs över på oss så fick vi låna lite till. Så nu ska man göra färdigt lite till, men som sagt men med hus så blir man aldrig färdig.
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10