Inlägg från: SweetLilly |Visa alla inlägg
  • SweetLilly

Vi fortsätter, Bf aug 10

Pregga skrev 2010-06-15 20:46:22 följande:
    Ska tillägga det åter IGEN-jagh eftersökte fakta -INGET annat!!! å det jag skrivit om GBS är PGA folk INBOXAT MIG Å FRÅGAT! HAR JAG VART TYDLIG NOG NU?

å DU SWEETLILY, SKA JU BARA TA Å VARA TYST. DU HAR JU SJ TAGIT UPP HEMSKA SAKER OM BEBISAR SOM DÖTT!!! UTAN ATT NGN FRÅGAT OM DET!
    ja för att dte var min ORO! Percis som du skrivit om din! Jag skriver inte ofta alls om orosmoment annars om man jämför med dig, men du har ju lagt ribban nu tycker jag, väldigt moget.
    Pyret väntas slutet på juli 2010 * resanfram.blogspot.com *
  • SweetLilly
    Pregga skrev 2010-06-15 20:46:22 följande:
    Ska tillägga det åter IGEN-jagh eftersökte fakta -INGET annat!!! å det jag skrivit om GBS är PGA folk INBOXAT MIG Å FRÅGAT! HAR JAG VART TYDLIG NOG NU?

å DU SWEETLILY, SKA JU BARA TA Å VARA TYST. DU HAR JU SJ TAGIT UPP HEMSKA SAKER OM BEBISAR SOM DÖTT!!! UTAN ATT NGN FRÅGAT OM DET!
    aaah så du har aldrig tagit upp ett ämne som ingen frågat om..oj det måste jag ha missat.

Fan vad detta spårar ur, det är ju inte sant. Lugna ner dig lite och skriv som folk. Vi är olika individer här inne och vi kan inte läsa tankar, så är det ju.
  • SweetLilly
    Pregga skrev 2010-06-15 20:52:17 följande:
    ja jag har ringt å frågat efteråt då vissa kommer med saker här inne som jag aldrig hört om innan, å jag har då ringt å bett å få ren fakta fr ngn som är kunnig! Näe du e inte ngn läkare å inte ngn annan här inne heller, men dom som verkar tro besitta mest kunskap är ju dom som aldrig fått barn själva-å det är tragiskt!
    finns många saker här i livet som är tragiska..

Den här tråden har handlat mest om oro från start, och det har du pregga satt standarden för, och om vi andra ine får vara oroliga för våra egna saker, ja då får du starta en tråd där du beskrivet att man inte får skriva om sånt som kan oroa dig.

Vi är uppenbarligen ett gäng hemska tjejer som vill göra allt för att oroa dig, och då tycker jag inte att du ska vara här.
  • SweetLilly
    Pregga skrev 2010-06-15 21:04:19 följande:
    Du kanske missade att detta var MIN trådstart, passar det inte så stick!!!  alla har rätt till sin oro å jag säjer väl fan inget om det men att hitta på egna förklaringar eller komma med hörsägen som bara upprör mer är ONÖDIGT!

självklart så får ni andra ta upp oros moment, å att du ens stannat kvar om du vantrivs  så förvånar mig mkt!
    oj ja du råkade starta om denna tråd i ditt namn sorry då.. haha jag vantrivs inte alls, det är du som gör det..
  • SweetLilly
    elinnnnn skrev 2010-06-15 21:02:37 följande:
    Jag var iallafall på ultraljud idag och vet ni?
    Min tjej har vänt på sig och ligger nu på rätt håll :)

Inte konstigt jag har skrikit AJ! rakt ut både en och två gånger de senaste 2 veckorna hahaha.
    Hon har vänt sig så nu ligger hon med huvud neråt och rumpan uppåt men hon ligger fortfarande vänd mot vänster :)
    BF 100809
    vad skönt! Haha ja det kändes nog ja, det är ju rätt ont om plats nu!
  • SweetLilly
    sofie och laura skrev 2010-06-15 21:07:46 följande:
    Jag tycke så här att Vissa saker kan man ta upp som uvi, sov ställningar mm
    Men personligen då man vet att man oroar sig för vissa saker mer än andra så
    vill man ju helst slippa läsa om barn som dör.
    Där håller jag med för jag är själv en Mkt oroande kvinna som gått igenom en 7 helvetes resa med sonen.

Vi är i slutstadiet av graviditeten då ännu mer känslor dyker upp Vi närmar oss förlossningen
    där vi har i baktanken att nu e det lika känsligt som de 12 första veckorna.
    Jag är känslig det är jag men nu tycker jag att ..

Pregga: du får inte lämmna tråden det vill jag inte Me like u.

Och om vi har saker som oroar oss som är mer än bara uvi så får vi väll sätta en varning innan så att ingen annan läser det,  för vi måste respektera varandra vi har hållt ihop ett tag nu =).
    Pregga har accepterat vissa saker men tänk på att hon har förlorat ett barn innan denna graviditet och det är inte lätt att leva med tro mig. Det kanske därför hon reagerar som hon gör
    Ja visst var det tokigt att jag skrev om det där, men det var min oro då, och jag tycker vi har tagit upp så pass otäcka saker innan så jag trodde inte dte skulle vara så farligt..
    Jag har också haft missfall och är orolig, men jag kan inte börja jaga alla som säger saker som oroar mig, jag måste även ta ansvar för mina egna känslor.

Jag menar, vi har stöttat varandra i så många frågor nu och jag trodde inte det skulle bli sånt liv om just detta. men ok, då ska vi väl alla försöka tänka efter vad vi skriver i fortsättningen, det är väl så.

Vi är som sagt inga läkare här inne, utan vi försöker så gott vi kan och hjälpa varandra med den kunskap vi har.

Jag har bett om ursäkt för att jag skrev om det, men vi möts ju dagligen i media, i forum o.s.v om jobbiga saker som triggar igång oron.
  • SweetLilly
    sisterinlaw skrev 2010-06-15 21:10:51 följande:
    Hej,

Jag hoppade ur den här tråden tidigt (innan de flesta av er gått in i v.12) precis som många andra på grund av just den här problematiken men har följt den på avstånd precis som jag skrev då att jag eventuellt skulle göra- för att se om den blev bättre. Tyvärr har den inte blivit det i mina ögon och jag kan bara bekräfta SweetLillys bild.

Förlåt om jag gör dig en björntjänst nu SL- för jag vet mycket väl att du kan försvara dig själv men jag kan bara inte stå på och se när någon blir så orättvist utsatt, även om det bara gäller en så trivial sak som en FL-tråd. 

Tycker dock att de flesta av er verkar nöjda med tråden, stämningen till trots, så jag hoppas att ni lyckas lösa problemet på ett schyst sätt.
    hej! Jo jag vet, många tyckte att detta tjafset var bara för mycket, och ja, det tär verkligen på ens lust.

Hoppas du har det gott där borta på ditt hörn
  • SweetLilly
    Mandy86 skrev 2010-06-15 21:20:09 följande:

graviditetssymptom skulle det stå i mitt förra inlägg.

och jag tycker det har varit skönt att kunna fråga er andra om ni haft liknande symptom som jag kännt av hittills eftersom detta är min första graviditet.

tycker jag läst mycket intressant här inne och fått bra svar på alla mina frågor hittills

BF 100809
    Ja jag tycker lika! Så skönt att bara fråga vanligt folk om de känner lika eller varit med om diverse. Klart man vet att de kanske inte vet exakt hur det är, men det är ju endå skönt att snacka av sig.
  • SweetLilly
    sofie och laura skrev 2010-06-15 21:25:16 följande:
    Precis vi har stöttat varann och bör fortsätta det.
    Inte skrämma upp varann eller liknande.
    Pregga behövde ventilera sig och du gav svar på tal!

Vi får respektera varann helt enkelt =)
    Ventilera? Hon hoppade på alla som orat henne, det är inte att ventliera. Man kan inte bara häva ur sig nåt för att sedan tro att ingen ska reagera. jag tycker jag har fått sagt det jag ville i frågan.
  • SweetLilly

Nej ni tjejer, nu är jag lite trött så det blir bingen för mig och maken nu! Lösa lite korsord och klappa på magen

Hoppas ni alla får en fin kväll, oroliga eller ej

Få se hur statusen ser ut imorogn! God natt!

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10