Inlägg från: SweetLilly |Visa alla inlägg
  • SweetLilly

Vi fortsätter, Bf aug 10

elinnnnn skrev 2010-06-14 18:31:42 följande:
    oj det var inte mycket.
    Frukost kl.9: två smörgåsar med räkost(har ätit det varje dag nu i typ en månad hahhaa) + 2 glas minimjölk
    lunch kl.11: lite olika men en normalstor portion
    middag kl.16: vi äter bara lagad mat en gång om dagen så här blir det oftast smörgås igen + 1 glas juice

under dagen äter jag nån frukt, godis och dricker massa vatten

Jag vet att det är lite knäppa tider vi äter på hahhaa, men jag äter när mina föräldrar äter, hatar att äta själv. Innan åt jag vid dessa tider, som passar bättre för mig: kl.9, kl.14 och kl.18, med mellanmål emellan och ett sent mellan mål typ vid 20-tiden.

Förra veckan gick jag upp 2 kg, denna veckan gick jag upp knappt ett halvt kilo. Så på senaste månaden har jag gått upp ca 5 kg...Hoppas det stannar av snart! Okej om jag hade dragit ner på godiset hade jag kanske inte gått upp så mycket ;) Men jag klarar inte av det, jag har nog för lite att göra + att jag är sugen på något HELA tiden. Och förresten varför är frukt så himlans dyrt?!?! :(
    BF 100809
    Du äter iaf ja frukt och grönt är dyrt, vi har väldigt högt matkonto då vi banligtvist äter mycket av det.
    Jag önskar jag kunde vara lite sugen så man fick i sig nåt..Jag har inte gått upp nåt alls sen i v29 jag.
    Pyret väntas slutet på juli 2010 * resanfram.blogspot.com *
  • SweetLilly
    elinnnnn skrev 2010-06-14 18:39:22 följande:
    jo, men jag äter lite FÖR mycket tror jag ;) men men jag får ta igen det senare, klarar inte av att stå emot alla frestelser nu..
    fast du vet att det kan bli så att du blir "mindre" sugen ju mindre du äter?
    fast det kan ju också vara så att bebisen trycker på magsäcken och det helt enkelt inte får plats med så mycket mer? :D
    att du inte gått upp i vikt sen v.29 (vet inte vilken vecka du är i nu men det måste ju vara ett par veckor sen iaf) är nog inget du behöver oroa dig för. bebisen tar ju vad den behöver fast det är ju du som kan bli utan då :S
    BF 100809
    Ja det är nog som fu säger, att om man äter lite så blir man inte lika hungrig efter ett tag. Sen trodde BM sist att dte kan vara så att jag har lite mycket magsyra som gör att jag blir illamående och yrslig, och då får man ju inte så mycket matlust.
    Har skickat maken på affären nu så att jag har lite hemma som jag vet går ner iaf
    (Är i v33 nu )
  • SweetLilly
    elinnnnn skrev 2010-06-14 19:03:22 följande:
    ja det kan ju mycket väl vara så.... men du slipper iallafall hungerskänslan.
    nu måste väl snart gå in i v.34? jag går in i v.33 imorrn tjohoo, eller idag beroende på vilken "site" man följer men enligt FL imorrn.

Och imorrn ska jag på ultraljud som min barnmorska bokat in, för att kunna få moderskapsintyg
    sen på onsdag ska jag till barnmorskan och mäta magen och lite annat :) det blir mitt andra besök och det är en ny barnmorska denna gången. Hoppas hon är trevligare än den andra för hon var en surk*rring
    BF 100809
    på fredag blir det 34!

Jag ska till BM imorgon, mäta magen och det vanliga Ska bli kul att se vad magen har för mått nu haha, jag är enorm!
  • SweetLilly
    Mandy86 skrev 2010-06-14 20:59:31 följande:
    Är det vanligt att det gör ont i magen till och från hela dagen utan att det stramar eller känns som mensvärk?
    BF 100809
    jag har ont lite varstans jag
  • SweetLilly

Detta med säte.. vad min BM sa på föräldragruppen så förlöser man sällan sätesbarn nuförtiden, läkarna vill helst inte det om nu inte mamman  VERKLIGEN propsar för det.
    De kan ju snurra runt en del, men iaf på förstföderskor så brukar de fixera sig rätt tidigt. Däremot på omföderskor kan de byta läge väldigt sent. Det är iaf vad jag hört/läst mig till.

Idag blir det BM-besök igen!

• SweetLilly
    Myran 08 skrev 2010-06-15 07:37:19 följande:
    God morgon på er! 

Hur är det med er?

Här är det trött, beror på en stökig kväll igår med sonen. Men nu ska vi klä oss och gå iväg till öppna förskolan som ska vara i parken och leka idag. Nu har jag operation trötta ut barn till max idag. Sedan blir det att ta det lugnt efter vi har varit i parken för då tar maken över lek. 

Morrn! Jag har sovit jättegott i natt och så lovar de sol, så jag hoppas på en toppendag!
  • SweetLilly
    den kära leken skrev 2010-06-15 08:00:50 följande:
    Vad skönt att du sovit bra! Och sol är ju skönt. Hoppas du får en toppendag!
    Tack detsamma!
  • SweetLilly
    Pregga skrev 2010-06-15 08:41:07 följande:
    ok, då e jag med..:) ja allt som funkar :) förstår att du e lycklig över att slippa, dom e inte roliga dom där asså....jo han e helt sjövild emellanåt, men nu e jag liiite orolig....har ont i mellangärdet som sagt, å mår liiite illa...OM man har magkatarr skulle det då påverka bebis?
    nej... alltså magmunnen b lir slappare när  manär gravid och man blir mer påverkad av magsyrorna. Jag fick höra nu att t.o.m min yrsel kan vara pga det!
  • SweetLilly
    Pregga skrev 2010-06-15 08:51:48 följande:
    kan ju vara så...:)
    asså kan det jag känner vara att livmodern pressas upp emot mellangärdet? för det känns just nu i denna stund som lite svårt att andas med?

Tycker banne mig min mage ser lite skev ut, mer utfylld nertill på ena sidan, men hon sa ju det sist Bm att det var där huvudet var...hm
    haha ja men klart magen kan bli sned ibland, beror ju helt på hur bebisen ligger!
  • SweetLilly
    Pregga skrev 2010-06-15 10:25:59 följande:
    ok, mja hjärtklappning kan jag åxå få ibland..men som nu så e det ett tryck över bröstet å det känns lite som att andas genom ett sugrör...ändå ligger min bebbe lågt....smärtan i mellangärdet har dock släppt, hade det när jag vaknade å var super kissenödig...efter toa besöket å tömt blåsan så kom ett hungersug å sen gav det med sig....hm, märkligt ..ska ringa min Bm å fråga...nu..
    har man mycket magsyra så blir man öm i magen och klart det släpper om man äter eller dricker något. Att man har ont när man kliver upp är ju inget konstigt heller, bebisen kan ju ha legat halva natten i samma position och tryckt på det ena eller nadra..
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10