Inlägg från: SweetLilly |Visa alla inlägg
  • SweetLilly

Vi fortsätter, Bf aug 10

carohl skrev 2010-06-16 09:06:39 följande:
    Eftersom jag har jobbat så har jag inte skrivit nå då jag följt tråden från mobilen. Jag såg tjafset igår. Jag håller med om att det kan vara negativt här inne ibland även om det varit bättre i slutet. Jag anade dock att du den kära leken skulle komma dagen efter och börja riva upp allt då de redan satt punkt för det hela redan. Förstår att detta tas som ett påhopp men du hoppar ofta på 'vissa' du med bla mig. Varför skriva vissa och inte bara skriva du tycker har vissa regler. Du har ofta skapat kalabalik och sen loggat ut och varit i offerposition, synd! Inga är offer här inne. Nu kanske ni tycker att jag också kommer in dagen efter och säger mitt men det vill jag bara säga att har man haft en dispyt dagen före behöver man INTE dra upp den igen dagen efter...
    ~*~Våran lilla prinsessa väntas 100825~*~
    nu var ju inte hon den enda som rivit upp detta idag, men nu glömmer vi detta. Så tråkigt när det ska "hoppas på"  i överlag.

Vi vill alla ha saker sagda och få ventlirea men vi får tänka på varandra också, det har vi nog lärt oss nu.
    Pyret väntas slutet på juli 2010 * resanfram.blogspot.com *
  • SweetLilly

Nu har mitt fikabesök åkt hem! Så kul att få lite sällskap här ute i skogen Blir ju bara jag och missarna i vanliga fall Fick iaf låna ett fogbälte! Kändes jätteskönt!

Nu ska jag försöka mig på lite lunch, få se vad det kan bli!

Och solen lyser ännu!

• SweetLilly
    den kära leken skrev 2010-06-16 12:29:32 följande:
    Vad roligt med besök och skönt med foglossningsbälte. Man blir så glad när människor är snälla mot varandra genom att tex låna ut saker.

Ut i solen med dig du som kan!
    Ja generösa människor finns dte för få av! Jo vi satt ute i 2 timmar och fikade, så jag måste nog vila lite nu men det blir en sväng till senare, kanske t.o.m tar fram hängmattan!
  • SweetLilly
    lillabambi skrev 2010-06-16 11:47:36 följande:
    så himla otäckt de känns då... när jag sitter ner så känner man hur bebis trycker ut revbenen och bh bågen får liksom stöd från en rumpa elller ett huvud... men fränt :)
    ja så känns dte här med, spec om man får en SD, då trycker det väldans upp mot mellangärdet!
  • SweetLilly
    Nallepuhmamma skrev 2010-06-16 12:48:33 följande:
    Hur kan ni känna skillnad på rumpa eller huvud på era bebisar?

Detta är ju ändå mitt tredje barn men jag har då aldrig kunnat klura ut vilket det varigt

Har bakat lite olika muffins nu och ska slänga ihop en liten sats småkakor sen =)
    Inte bra för hullet men gott =)

dags att äta tallrik filmjölk till lunch...
    jag känner ingen skillnad alls! vet bara att bebisen ligger neråt nu så när jag får en bula uppe på magen måste dte logiskt sett vara en rumpa

Å vad gott med nybakt, jag har inte orkat det i det sista men har fått uppgiften att baka till midsommar, så jag ska planera in det..snart
  • SweetLilly
    Nallepuhmamma skrev 2010-06-16 13:04:15 följande:
    Okej för isåfall ligger min tös ofta med ruman uppåt

Ibland blir även som ett spjut fast riktat åt ett hål som värsta bulan antingen åt höger eller vänster

Gott vad ska du baka då?

Ska baka tårta också osv tills sonen som fyller år nu på söndag (1 år)
    Jag vet inte än, blir nån enkel sockerkaka, fast smaksatt med nåt göttigt, sen funderar jag på nån lite "lyxigare" muffins. Ev att jag planerar en citroncheesecaka, men det får jag göra på plats isf.. Blev om bedd att göra enkla saker, men det är ju endå midsommar Så nåt skoj ska det bli! Tips mottages gärna från den som har tips !
  • SweetLilly
    Nallepuhmamma skrev 2010-06-16 13:23:26 följande:
    Men det låter ju gott. man behöver ju inte göra något avanserat juh

Skulle själv behöva tips på hur man kan göra en rolig / skojig tårta för en pojke som blir 1 år ???
    hm.. en tårta med motiv på , med nåt han gillar?
  • SweetLilly
    Nallepuhmamma skrev 2010-06-16 13:32:34 följande:
    Hur gör man motiven? Alltså med vad?
    ja det finns ju sån sugarpaste, typ som marsipan, som man kan kavla och skära ut i..
  • SweetLilly
    tetta skrev 2010-06-16 15:58:16 följande:
    Hejsan....

Idag blev det handling till bebisen. Var på Ikea..Det är alltid kul.
    Inköpte en nattlampa med grodor på sååå söt. Badbalja, tvättlappar, plastlakan, Skydd till skötbädden.
    Det fanns så mycket söta saker. Få nog bli en tripp till.
    Nu ska jag sätta mig med fötterna i en hink. De ser ut som jag har dansat tango i en vecka....Svullna och fina.

Här det så fint väder att vi bara sitter ute och myser i värmen.
    Ellinor 991107, Linnéa 020311, BF 100818
    Kul med ikea, måste också dit och handla lite snart, bla madrass och skötbord. Vi har vart där endel på slutet och köpt garderober, och maken får dra mig snabbt igenom  där så jag inte fastnar och börjar att plocka på mig
  • SweetLilly
    Myran 08 skrev 2010-06-16 18:18:55 följande:
    Vet inte om du har fått något svar på din fråga, har inte läst igenom hela tråden ännu. Beror lite på hur man räknar. En del räknar att man har BF 40+0 (inte som familjeliv) och om man tittar på hur familjeliv räknar så har man BF 39+6. Vanligast är nog 39+6, men jag räknar 40+0 då sjukvården här i Uppland räknar så. Enligt FL har jag byt dagar på tisdagar men enligt sjukvården har jag måndagar. Man blir helt snurrig ibland.
    haha ja det är så himla olika beroende på vart man läser, men det bästa är väl att gå efter vad ens BM säger..
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10