Inlägg från: SweetLilly |Visa alla inlägg
  • SweetLilly

Vi fortsätter, Bf aug 10

elinnnnn skrev 2010-06-16 20:03:12 följande:
    nä här var det tomt, ska logga ut och kolla på cold case istället, hoppas att det är ett avsnitt som jag inte sett förut. alldeles för många repriser på tv tycker jag :S

ha en fin kväll allihopa!
    BF 100809
    Ja ibland blir det stilltje Ska också glo på TV en stund fika nåt och mysa med magen

Ha en fin kväll själv!
    Pyret väntas slutet på juli 2010 * resanfram.blogspot.com *
  • SweetLilly
    Myran 08 skrev 2010-06-17 08:19:01 följande:
    God morgon på er! 

Hoppas ni har sovit gott så ni känner er utvilade. Hur är det med alla idag? 

Här är det på väg att göra oss klara för en timme på öppna förskolan för att sedan åka vidare till sjukgymnasten. Efter det så går vi hemåt för en ca timmes promenad. Sedan blir det lite lunch och efter lekparken. Idag vägrar jag låta något komma i mellan oss och lekparken. 

Vad ska ni göra idag då? Hoppas ni får en fin dag i solen.

Va rädd om er nu.  
    Hej!

Faktiskt bra idag, har sovit gott i några nätter nu, trots kisseret! Känns som att jag sover djupare på nåt vis. men dte beror nog kanske på att vi har nytt fint sovrum, haha, är väldigt nöjd  med det.

Idag ska jag bara tvätta och kanske orka ner på affären en sväng, behöver lite smått här hemma.

Ang bilder så funderar jag på en magbild, men tycker inte den har ändats så mycket sen sist...kanske man skulle lägga upp lite bebissaker också, få se hur jag gör.

Klarblå himmel idag igen, så det blir väl lite skönt slapp ute också
  • SweetLilly
    tetta skrev 2010-06-17 10:16:15 följande:

Grattis alla som går in iny vecka och har gjort det!
    v.32 Det närmar sig....

Hicka har min lill* hela tiden. Varje dag, börjar undra om det är normalt.
    idag blir det att sitta på altanen och sola. Tog ut mig rejält igår på Ikea. Får lida för det idag.

Ellinor 991107, Linnéa 020311, BF 100818
    Och jag blir orolig för jag har hittills inte känt av hicka en enda gång.. men det kanske är normalt det med!

Nu ska jag åka på affären och ingandla lite, ha det så gott jejer så länge!
  • SweetLilly
    Nallepuhmamma skrev 2010-06-17 10:26:48 följande:
    Har ni massa flytningar eller har eran slemmis ölossnat något?

Jag vet man kan ha massa ökade flytningar men igår kväll fick jag ut en slajm (äggvite färgad) sak på pappret och bara efter ca 5 min kom det igen.

Är det flytningar som kommer så tätt och mycket?
    Ja jag har massor, får gå med trosskydd dygnet runt, känner mig väldigt ofräsch annars..
    Sen har jag hört att slemmis kan släppa lite då och då men attd et återbildas hela tiden, men är inte 100 på det.

Skönt att höra ang. hickningen
  • SweetLilly

Jag tänkte fråga; hur många av er har bloggar? Vore så kul att läsa dem Vet att ett par har, men är det några fler som inte har "annonserat ut" det än?

• SweetLilly
    Mandy86 skrev 2010-06-17 12:22:00 följande:
    ååh ännu en dag med underbart väder!

har redan solat på balkongen och ätit massa vattenmelon :D

snart blir det stan och sen gå direkt till sista föräldraträff. kommer in mera ikväll
    BF 100809
    Ja dte är underbart! Ja vi ska också på sista träffen imorgon! Då ska det pratas om livet efter förlossningen, barnet och föräldraskap
  • SweetLilly
    Nallepuhmamma skrev 2010-06-18 08:30:57 följande:
    Ja alltså jag VET ju att det är många som har sådär men jag har aldrig märkt av att min slemmis lossnat såhär tidigt som bara i v 29 liksom. Min slemmis har alltid gått max 2 v innan bf i omgångar.

Har massa ärenden och göra idag men undrar om jag ska avboka många av dom för att ta det lungt istället?
    Hoppas du får tag i din BM så hon kan lugna dig! och jag tycker vekligen du ska ta dte lugnt! att man får massa SD kan ju vara ett tecken på att du behöver ta det lite easy!
  • SweetLilly

Sista gången på föräldrakursen idag också! Kul, men inte så mycket nytt direkt.. men alltid kul att höra en BM säga allt man läst och hört innan

Hon pratade en del om sexliv och sådär, tycker det är inte obekvämt att lyssna på, inte så där att jag är pryd alls, men jag vet inte, det låter så kliniskt och besvärligt när de pratar sex, haha.

Underbart solig dag än så länge och ska ta det lugnt hemma bara idag, har foglosssning from hell..

• SweetLilly
    SweetLilly skrev 2010-06-18 11:00:58 följande:
    Sista gången på föräldrakursen idag också! Kul, men inte så mycket nytt direkt.. men alltid kul att höra en BM säga allt man läst och hört innan Hon pratade en del om sexliv och sådär, tycker det är inte obekvämt att lyssna på, inte så där att jag är pryd alls, men jag vet inte, det låter så kliniskt och besvärligt när de pratar sex, haha.Underbart solig dag än så länge och ska ta det lugnt hemma bara idag, har foglosssning from hell..

"lite obekvämt" skulle dte stå..
  • SweetLilly
    elinnnnn skrev 2010-06-18 14:48:40 följande:
    hej tjejer!
    jag har inte läst igenom tråden (ännu ;))  så jag vill bara ställa en fråga till PREGGA och till er som kanske också har foglossningsbälte.

Hur fick ni det? Vart vände ni er? Berätta allt :D

Jag fick rådet av min barnmorska att ringa till en sjukgymnast och där få lite tips/träning om vad jag kan göra för att förmildra foglossningen och även få ett bälte utprovat. SÅ ringde jag idag till sjukgymnasten och hon sa att dem inte alls hade den tjänsten längre men hänvisade mig till en hälsokosts affär , och på nätet där jag kan beställa/köpa ett själv :S
    Ingår inte detta i sjukvården?? Man kunde iallafall fått hjälp med att få ett utprovat och kanske iallafall fått hyra ett......Eller är det jag som är knäpp som tänker så????
    BF 100809
    Nu har inte jag ringt nån sjukgymnast som jag borde men det ska finnas såna inom sjukvården ju som man ska kunna vända sig till när man är gravid! verkar ju konstigt om det inte finns hos dig..? kanske har nån annan tagit över? Fast din BM borde ju veta!
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10