Inlägg från: SweetLilly |Visa alla inlägg
  • SweetLilly

Vi fortsätter, Bf aug 10

elinnnnn skrev 2010-06-18 16:27:04 följande:
    jo man kan ju tycka att barnmorskan ska ha koll på sånt ;) det var ju hon som hänvisade mig till den jag ringde idag, och hon frågade mig om inte barnmorskan hade så hon kunde prova ut, ehhhh jag vet inte vad jag ska tro. men ja, jag har mejlat BM men nu är det ju helg, så får väl svar på måndag annars ringer jag henne. förresten, varför har inte du hört av dig till sjukgymnasten? :D
    hehe ja..både lathet och av krämpor... jag orkar inte åka ner dit och trassla, jag åker ju ingenstans där jag inte måste just nu, sen har jag ju svårt att se vad jag ska göra för att underlätta besvären jag har då jag inte jag göra såna "vanlga" fogövningar.
    Har iaf fått låna ett fogbälte av en vän, så det sätter jag på mig nu när jag åker iväg!

Hoppas du får tag i nån sjukgymnast iaf!
    Pyret väntas slutet på juli 2010 * resanfram.blogspot.com *
  • SweetLilly
    Pregga skrev 2010-06-18 20:18:27 följande:
    Ang att ha kudde till barnet så hade jag INTE det till min dotter å hon e inte platt om huvudet, haha däremot så sa man förr att nacken inte e redo för kudde när man e så liten.hihi naaw, åååå du glöm inte broderiet till min lille son, hahaaha pusss
    bm och bvc-sköterska sa så idag och man ska bara ha en tunn kudde och den ska placeras från ca skuldran och upp absolut inte från nacken. Detta är alltså bara ren fakta och inget eget påhitt.
  • SweetLilly
    Pregga skrev 2010-06-18 20:26:34 följande:
    fakta som ändras hela tiden å fakta kvarstår-min dotter e INTE platt om huvudet å inte heller hennes kusiner, inte mina vänners barn ect, så jag ser det som resultat av fakta med :)

jag har barn sen innan, å visst har jag glömt nästan allt fr graviditeten men inte ngt fr det att hon var född, det sitter allt i än.
    ja så sa man att barn skulle sova på mage förr med, jag menar man får göra sina egna val utefter vad man får sagt till en.

När man menar platt skalle så menar man ju bara att bakhuvudet blir mer sluttande och de måste ju ha sett nån skillnad på barns huvud om de rekomenderar detta.
  • SweetLilly

hej på er, var ett tag sen jag skrev, blev tråkigt sist och tycker inte att jag haft nåt att skriva alls, och ingen verkar ju ha märkt att man vart borta heller..:-/ .. fast vi är ju ett gäng så vem håller reda på alla..

Kul knyzzel att du verkar ha fått datum, själv ska de jävlas ett tag till med mig, får inget datum förren jag är i v36..tidigast, och de kan inte säga i vilken vecka jag s ka få det. En läkare säger v37, och en annan säger att det ska bl så nära BF som möjligt..skojjigt värre..

Jaja.. imorrn åker vi norrut till mor och firar midsommar, så jag komme rinte in nåt mer... Ni får ha en trevlig midsommar...!

• SweetLilly
    elinnnnn skrev 2010-06-23 20:50:54 följande:
    jorååå jag har tänkt på dig, men jag har ju varit inne på din blogg. hade för mig att du var inloggad för några dagar sen?

jag hoppas det fixar sig med ditt snittdatum också!! dåligt att inte ge ett datum förräns så sent...
    Hoppas du får en jättetrevlig midsommar! ha det så trevligt hemma hos mamma :)
    kram
    BF 100809
    Jo inloggad är jag ofta, men har inte tittat in i denna tråden på några dagar bara
    Ah ok, då har du koll på mig
  • SweetLilly

hej på er, här är jag
    Allt gick bra, jag födde inte på vägen
    Men jag har också en sån där känsla över att jag kommer få tidigare, därför känns dte stressande att aldrig få det där snittdatumet....
    Köpte en sån där gravidkudde idag, 199kr på lidl

• SweetLilly
    Pregga skrev 2010-06-28 23:03:09 följande:
    SweetLilly skrev 2010-06-28 22:56:25 följande:
    hej på er, här är jag
    Allt gick bra, jag födde inte på vägen
    Men jag har också en sån där känsla över att jag kommer få tidigare, därför känns dte stressande att aldrig få det där snittdatumet....
    Köpte en sån där gravidkudde idag, 199kr på lidl
    Hey....började tro att jag "skrämmt" bort dig med en dålig dag..å det hade vart trist..
    haha vilken tur att du inte födde på vägen, hua..vilken skräck.. Man va?? har du fortfarande inte fått snitt datum? åå gravidkudde, jag älskar min å ska aldrig släppa den, haha
    bra pris med ju .Flört
    Jag tog lite avstånd ja, men jag ska försöka ta mig lite tid att skriva lite mer..

nej inget datum än, narkosläkaren måste ge klartecken först, tydligen är de rädda för att behandla mig fel, vilket känns bra på ett sätt, men det är ju inte speciellt snällt mot mig, för det är som sagt ganska stressande, jag kommer få klartecken isf om 2 v...när jag är i v36, galet.
  • SweetLilly
    puchelina88 skrev 2010-06-28 23:21:54 följande:
    funderar på att åka till ullared ska tjata på sambon;)
    men har dom mycket kläder där typ ammningströjor och sådär??
    BF 100815
    just amningströjor vet jag inte, men de hade ett gäng bhar iaf, men det är svårt att veta storlek, eftersom man kan växa nåt grymt med mjölken, men jag köpte några som var lite stora, får hoppas de duger! Annars har de det mesta!
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10