Inlägg från: SweetLilly |Visa alla inlägg
  • SweetLilly

Vi fortsätter, Bf aug 10

Nallepuhmamma skrev 2010-06-11 09:30:22 följande:
    Hej tjejer har ni upplevt något liknande?

Inatt när jag skulle vända mig om i sängen (Ej Hastigt på nått vis) så fick jag en sån hemsk intensiv smärta på ena sidan magen så man fick hålla sig om magen och hålla igen munnen för att inte skrika "aj,aj,aj"

Detta har kommit några ggr.
    Vad kan det vara? Det sitter i ett tag och sen tack och lov försvinner.

Känns som tusen knivar sprätter upp mig.
    ja jag är väldigt öm i mina ligament och muskler så detta känner jag igen det är som sagt bara som en sträckning och inget att oroa sig för, ta bara det lugnt i sängen. Man får tänka på alla rörelser man gör.
    Pyret väntas slutet på juli 2010 * resanfram.blogspot.com *
  • SweetLilly

Vi var på föräldrakurs idag med! pratade snitt bl.a det var intressant. fast inget nytt man inte visste, har ju typ löst sönder alla böcker man har.

Nu har jag börjat känna av gravidhormonerna iaf, jävlar vad arg jag börjar bli..kring mat. Igår bad jag maken köpa hempotatissallad, för jag klarar nte varm mat riktigt nu när jag mår dåligt, men  jag stekte kyckling till det iaf. Han köpte en jätteburk och vi åt. Det var nog dryga halva burken kvar så jag tänkte " vad skönt då kan jag äta lite sånt imorogn med". Tji fick jag, fastän han har flera matlådor i kylskåpet jag bett han ta, så tar han HELA burken med potatissallad med sig till jobbet. fast han VEEEET att jag har svårt att äta matlådorna.
    Samma förra helgen då en kompis barn glömde lite av sitt godis här hemma och de inte villa ha det med sig dan efter då barnet inte ska ha godis mer än på lördagar då..
    Då tänkte jag att "va gott då ska jag nog smaska på dem på söndag (det var bara 4-5 bitar). När jag sen då letar på sen, hittar den inte och frågar maken, då har han SLÄNGT det! det hade jag tyckt varit bra i vanliga fall men nu VEEET han ju att det där "lilla extra" behövs nu när jag mår kasst, måste få längata och äta nåt lite gott ibland.

Fast när jag tänker efter..hur ska de "veta" så mycket hela tiden. Men jag börjar nästan böla i dessa tillfällen. Känns som att han berövar mig på lite "vardagslyx" och bara tänker på dig själv. haha jag blir inte klok på mig själv och tankarna..

• SweetLilly

Morrn morrn!

I natt så fick en vänninna lite småvärkar Hon har eg BF om en vecka men slemmisen gick för ett par dagar sen och hennes BM har sagt att det kan bli när som helst! Få se nu om det kommer igång under dagen eller ej! Spännande!

• SweetLilly
    Pregga skrev 2010-06-13 09:45:59 följande:
    Morrn :)

åh va spännande, plötsligt så blir man påmind om att det inte e såå lång tid kvar för en själv, vi vet ju alla att sommaren e sjukt kort...å sen e det dags. Börjar bli liiite orolig för förlossningen nu, för den e det enda jag inte glömt sen lillan....

vet inte hur jag ska göra med mitt x där...ska jag låta han vara med eller inte??
    på ett sätt vill jag inte veta av aset, men på ett annat så känner jag-ska jag neka han den största händelsen i hans liv? ÅÅ vad ska jag göra??
    jag hade inte släppt in han. Tror du inte han stressar dig då? Om han vräker ur sig nåt liknande av det han brukar?
    När du åker in till förlosssningen behöver du ju inte ringa honom! Hur mycket vilja har han visat hittills?
  • SweetLilly
    Pregga skrev 2010-06-13 09:56:59 följande:
    Näe vet du vad...du har helt rätt, han har inte en enda gng stöttat mig..när jag har åkt in akut osb så har jag suttit där å gråtit själv..utan han! han har inte visat ngt intresse alls...har inte köpt ngt till barnet heller, utan jag har köpt allt själv.

du har rätt, jag tar med min väninna ist :)
    Ja det tycker jag att du gör rätt i! Ta med dig väninnan du litar på och berätta inte för nån annan att du åker in heller så han får reda på det! Sköt du ditt och ta hand om dig, så kan ju han hålla på med sitt, som ju verkar mycket viktigare tydligen.
  • SweetLilly
    Pregga skrev 2010-06-13 10:02:53 följande:
    Minns du att jag sa att han köpt en vagn för 6000 kr-han ljög, har inte lagt en krona på sin son, jag har köpt allt.
    haha ja jösses, varför ens hålla på? vad tjänar han på att ljuga om det? nej, jag tycker han låter som ett riktigt rikspucko... Du mår nog bäst av att utesluta honom.
  • SweetLilly
    Pregga skrev 2010-06-13 11:22:22 följande:
    :)

asså ngt som börjar bekymmra mig e detta med råmjölken, när jag väntade lillan å var så här långt gånget så rann det i ett, men nu kommer det bara då jag klämt lite, vilket jag slutade med för ett tag sen efter 3 gng ca. men det rinner inte alls som med dottern???
    jag läcker bara liiite liite ur det vänstra bröstet, det högra är helt tätt. Men vad jag har föstått har dte inget med hur mjöljtillgången blir den!
  • SweetLilly
    SweetLilly skrev 2010-06-13 11:47:53 följande:
    jag läcker bara liiite liite ur det vänstra bröstet, det högra är helt tätt. Men vad jag har föstått har dte inget med hur mjöljtillgången blir den!
    åååh vad bra jag stavar och skriver idag...
  • SweetLilly

Jag börjar känna stress, panik och förväntan på en gång! Jag kan ju ha bara 5 v kvar och det stressar mig! Har massor kvar att handla, och även fast jag har haft så lång tid att förbereda så känns det som om allt bara rusar på och att jag inte hinner med!

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10