Inlägg från: SweetLilly |Visa alla inlägg
  • SweetLilly

Vi fortsätter, Bf aug 10

den kära leken skrev 2010-06-10 10:33:09 följande:
    Ja pga halsbrännan. Tyvärr. Har aldrig haft halsbränna innan och fattade inte först var det var. Trodde jag höll på att bli sjuk och hade ont i halsen :) Men nu blir det ingen frukt för min del efter middagen. För då kan jag glömma att lägga mig ner haha.

Jaja, jag är glad att jag inte har ont någonstans. Lite halsbränna är ingenting om man jämför med att ha ont i kroppen. Du är stark som reder ut detta!
    Ja alla har vi våra bekymmer, och alla uppfattar det olika, jobbig halsbränna kan vara svårt nog för nån Men ja jag är rätt trött på kroppen, det ska ju erkännas, men nu känns det som att det är slutspurten, så nu kan jag "stå ut" lite bättre!
    Pyret väntas slutet på juli 2010 * resanfram.blogspot.com *
  • SweetLilly
    den kära leken skrev 2010-06-10 10:54:32 följande:
    Ja det börjar närma sig. 8-12 veckor kvar nu! Och vi har 2,5 vecka kvar till UL. Jag både längtar och börjar bli lite smått nervös. Men innerst inne vat jag att allt är bra.
    ja, jag har ju bara 6 v kvar troligen Börjar bli nervöööst! har UL jag med den 29:e!
  • SweetLilly
    den kära leken skrev 2010-06-10 11:27:43 följande:
    Samma dag då ;) Det är sååå spännande hihi. Komme rinte kunna sova natten innan.
    jag har ju vart på några UL nu så det har tagit lite udden av spänningen men det är ju såklart fortfarande skoj!

Kul att vi har samma dag
  • SweetLilly
    den kära leken skrev 2010-06-10 11:33:19 följande:
    Detta blir tredje gången för oss. Har varit grymt nervös de andra gångerna så jag lär väl vara det denna gången med. Känns som en evighet dit fortfarande men det går väl fort antar jag.
    hehe jo det känns av helt klart! Jag ska ju på, vad jag antar, snittsamtal också den 22:e så man får väl se, är mest inställd på det just nu.
  • SweetLilly
    den kära leken skrev 2010-06-10 12:37:07 följande:
    Jag förstår det. Jag är ju med väldigt nyfiken på just den saken. Alltså om UL:et visar att vi får KS eller inte.
    ja visst ja, vad beror det på? jag kommer inte ihåg nåt som folk säger, total guldfisk..
    Men förstår att du är lite extra spänd då!
  • SweetLilly
    den kära leken skrev 2010-06-10 14:02:33 följande:
    :) Det beror på om moderkakan följt med upp när livmoder växt eller om den sitter för själv öppningen. Då blir det KS. Själv lider jag av teflonminne ;)
    aaah då är jag med..ett tag iaf, jag kanske frågar igen sen
  • SweetLilly
    Pregga skrev 2010-06-10 15:47:19 följande:
    nu tyckte jag att bebben har varit föööör lugn idag, tog en tampong å kikade efter-inget blod fr muttan, PUSTAR ut....puttade lite på han å fick gensvar direkt...PUSTAR UT IGEN!!!

tänk att man kan älska de små så oerhört redan, hihi
    ja jag har nyss läst om en som förlorade sitt barn i magen i v33, så jag har vart skitnojjig, och kände inte Pyret på hela morgonen! men så bufflade det till, lycklig blev jag ska jag säga!
  • SweetLilly
    Pregga skrev 2010-06-10 15:57:44 följande:
    hm, ja det var ju inte det jag ville veta just nu när jag sitter å redan oroar mig..
    att såna risker finns vet vi ju alla, det är ju därför man  nojjar över allt... Man är orolig än över det ena, än över det andra, så är det ju. Riskerna är mycket små, men det hör ju till att oroa sig, det är ju en del av mamma-utvecklingen
  • SweetLilly
    Pregga skrev 2010-06-10 16:29:10 följande:
    jo jag har ju barn sen innan så jag vet att man oroar sig för den sina oavsett hur gamla dom blir...nu sitter jag å tycker att lilleman har varit ovanligt lugn idag å detta med ömhet över magen...just då hade jag gärna sluppit å läsa om en mamma vars barn dog i magen v 33......
    ja tråkigt att du tog åt dig det så då.. för sånt kommer man ju över lite titt som tätt, det är svårt att inte läsa om sånt som man är orolig över..precis som jag råkade göra just då. Jag är jätteöm över hela magen, det svider och bränner i huden och jag klarar knappt att stå upprätt. Ja, det oroar också.
  • SweetLilly
    Pregga skrev 2010-06-10 16:40:14 följande:
    gumman, jag vet att du inte menar ngt illa alls....men när jag redan oroar mig så blir jag superkänslig..jag undviker typ allt som har med sådana trådar att göra just för att inte stressa upp mig själv än mer..jag e som du, öm över magen men å andra sidan så skulle det kanske vara mer konstigt om vi inte kände ngt-det växer ju trots allt en bebis där inne :)
    nej det är ju en tuff uppgift det här med att vara gravid dels har vi ju alla orosmoment över alla dessa 1000 saker som kan gå fel, men även en kropp som ömmar, värker och förändras. Egentligen så är alla kvinnor hjältar!
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10