Autism - länktips, behandlingsmetoder osv 7
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-25 10:28
tråd för gf / cf recept:
www.familjeliv.se/Forum-5-72/m52572166.html
FIck av en god vän boken "vård utan våld" på posten
Kan varmt rekomenderas
Kaffemamma: Tack för alla länkar. Ska läsa orginalartikeln i Journal of autism and developmental disorders så fort barnen slocknat ikväll (bara inte jag somnar före dem). När det gäller medicinering så är ju biverkningarna jobbiga ibland, samt även det att kroppen vänjer sig vid medicin och man ibland blir tvungen att öka dosen för att få samma effekt. Men ibland överväger nyttan av medicin. Om sonen fortfarande har kvar sina aggressionsutbrott som tonåring kommer vi absolut fundera på att medicinera.
Nu hittar jag inte i trådarna - jag har för mig att det var en länk till en artikel om självskadande beteende fr ett tag sen som många tyckte var bra. Jag skulle vilja hjälpa en kompis med lite att läsa om hur hon kan hjälpa sin son som dunkar huvudet och slår i väggar. Han har ingen diagnos men mycket låter allt för bekant. Förutom huvuddunkningarna är han för sig själv på dagis, har omväxlande diarré och förstoppning, många öroninflammationer och väldigt sen i talet.... Utredning är på gång, men det självskadande skulle hon behöva omedelbar hjälp med tänker jag.
SaramedM: Vem är författaren?
Kaffemamma och Jonathanmamma: Katherine Maurice barn hade också den typen av autism där man först utvecklas normalt. De blev till och med av med sina diagnoser. Samma sak för Karyn Seroussis son om jag inte minns fel.
Mycket intressant! Någon som har tillgång till hela artikeln? http://www.mdlinx.com/PsychLinx/xml-article.cfm/3114322