Autism - länktips, behandlingsmetoder osv 7
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-25 10:28
tråd för gf / cf recept:
www.familjeliv.se/Forum-5-72/m52572166.html
två kortis grejer: bästa och mest hållbara förstärkare för sonen är en liten Mp4-spelare som vi lägger på målstegen. Där laddar vi in sånger / videos från youtube - eller vissa scener från disneyfilmer. Just sånger från disney är nog det bästa.
Och en annan appropå mc donalds och vad som är ok enligt gf / cf: ketchupen i restaurangen har soja, påsketchupen bakom disk har glukossirap från vete. Så nu fär man väl börja gå omkring med småpåsar från heinz eller liknande.
Tack för tipsen om Mc Donalds, Kaffemamma. Vi äter rätt ofta där när vi är ute på stan.
Nu är vi i desperat behov av avlösare (vår jätteduktiga tjej har börjat på dagis som resurs åt sonen). Orkar knappt at tag i det. Är det någon här som har hittat avlösare bland psykologstudenterna?
Tack för tipsen, jag får kontakta AC. Spelar det någon roll vem man kontaktar där? Jag har liksom undvikit dem eftersom jag inte kom överens med vår kurator. Jag står nog inte särskilt högt i kurs hos hon som är chef där heller, eftersom hon tog kuratorns parti när jag klagade på dennes bristande vilja att hjälpa oss eftersom vi tränar via Banyan.
zelia: Har ni ingen annan kontaktperson förutom kuratorn på AC? Kan inte tro att det skulle spela någon roll vem du pratar med, de borde väl kunna fixa fram en lista åt dig ändå?