Autism - länktips, behandlingsmetoder osv 7
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-25 10:28
tråd för gf / cf recept:
www.familjeliv.se/Forum-5-72/m52572166.html
Kaffemamma: Spännande. Tyvärr får jag inte tag på artikeln hemifrån. Måste till KI biblioteket och kopiera upp den så det blir nog någon gång nästa vecka i så fall.
Kommer med ytterligare en IBT-fråga, till er med riktigt små barn...
NÄR börjar man köra lägg lika på olika färger? Undrar lite eftersom "lägg lika" på en färg och med "distraktion" går bra, men sonen är ju inte ens två än och efter vad jag kan se enligt "normalstörda barns utveckling" så är det typ mellan två och tre års ålder de börjar sortera efter färg...?
jättetack för alla svar om mediciner. Jag ska fundera och undersöka vidare! Jag tror att saker som bättre fokus på träning, hbot, förfina kost & tillskott får komma först, men jag ska prata med en läkare om saken också.
Ni som kör IBT och har syskon i nära ålder, hur gör ni med allt träningsmaterial? Har ni separata leksaker som ni bara använder till träningen eller får syskonen till det autistiska barnet också leka med leksakerna som används vid IBTn? Vi har alltid haft gemensamma leksaker, så mycket av det som tvillingbrodern och hans kompisar leker med är just de saker som vi också använder till Max träning (med några få undantag). Eftersom vi bor trångt så har vi liksom inte plats att ha dubbelt av alla leksaker utan de delar på kassa-apparat, dockhus, bondgård, dockspis, tågbana etc. Men det börjar bli ohållbart. Inför varje träningspass får man ju börja med storstädning och jakt efter träningsmaterialet. Börjar bli så less, man har ju nog jobb ändå. Ibland orkar jag inte ens låta kompisar får komma hem och leka med David för jag är så himla less på all städning och leksaksjakt efteråt. Vad tror ni,är det bättre att förbjuda David och hans kompisar att leka med vissa av leksakerna som vi måste ha till Max träning? Hur har ni gjort?
Jag hittade en intressant artikel:
www.peterularsson.se/fakta-om-adhd-ritalina-concerta-och-strattera