Autism - länktips, behandlingsmetoder osv 7
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-25 10:28
tråd för gf / cf recept:
www.familjeliv.se/Forum-5-72/m52572166.html
kjempekul, nej vi har inte testat HBOt än. Men av de som testat har jag träffat en som inte fått något resultat, en som fick ganska små resultat, men övriga tycker att det är det bästa de gjort för sina barn och att det har haft stor posetiv effekt. I sommar drar ett av de privata alternativen igång i Stockholm!
den hrä artiklen har dykt upp lite här och var på sista tiden, kommer inte ihåg om jag länkat till den förut. Mycket intressant egentligen, men samtidigt komplicerat. Jag tror att den del inom BAN jobbar med liknande eller samma metoder via utländska läkare för sina barn. Undrar om det finns någon chans till försöksverksamhet här...??
Blir mer och mer intresserad av HBOT, är det någon som provat och vad blev resultaten?
När jag läser om många som fått bra resultat så känns det som man borde ge en chans, hur tänker ni?
"Fast for words" läste om denna metod utvecklad av neorolger för att utveckla språk mm i den boken jag fortfarande lånar av dig Krickeline. Har inte hunnit se detta än, lägger den här så att jag hittar länken och så att ni andra kan se såklart:
">
de i boken fick detta betalt i USA, så ganska etablerad metod verkar det vara.
Är det någon här som bor i Stockholmstrakten och behöver en avlösare som vill lära sig TBA/IBT? Jag har annonserat hos psykologstudenterna och fått fler svar, men vi har redan tillstt en tjej. Inboxa mig i så fall.
Blir så störd på svenska autismläkares trångsynthet. Berättade för en läkare på AC om de magproblem som dottern hade och som försvann när vi uteslöt gluten och kasein. Läkarens kommentar var; "jaha, då var hon kanske laktosintolerant. Jag förstår inte vad det skulle kunna varit annars..."
Gaaah.
Krickeline: Ja, de vågar inte riktigt tro på alternativ. Vi har kört gf/cf i en och en halv månad och ser tyvärr ingen skillnad på magen. Fortfarande är avföringen lös och nästan rinnande. Finns inte en chans att vi slutar med blöja då sonen alltid har bajs i blöjan oavsett hur ofta vi byter. Jag håller på att bli galen. Är det någon idé att vända sig till någon läkare på AC och få detta utrett?
Krickeline: Vi har en ganska bra barnläkarmottagning, så jag ska börja med att göra ett försök där. Jag har ganska bra förtroende för barnläkaren som jobbar där, eftersom det är hans förtjänst att Maximilian fick sin diagnos så tidigt. Dessutom gjorde han gluten och mjölkproteintester innan vi ens hann be om det. Men, inga parasit eller bakterietester har vi gjort ännu. Kan man tjata sig till det via den vanliga sjukvården?