Autism - länktips, behandlingsmetoder osv 7
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-25 10:28
tråd för gf / cf recept:
www.familjeliv.se/Forum-5-72/m52572166.html

paisley: jag tror att hans autism är medel mot lätt för han kommunicerar och all kommunikation inkl ickeverbala räknas som kommunikation ( som psykologen som vi träffade i onsdags sa) men det är nog det sensomotoriska utvecklingen som är ett större hinder för hans utveckling än hans autism. han kanske har t o m bara asperger som du;) vi tar in all information via våra fem sinnen(dvs senso-) och svarar det med det motoriska. om jag var du skulle jag först satsa på att träna med sensomotoriska utvecklingen vilket är lite lättare också. hur gör man det??
en rutschkana( den på ikea av trä är bäst och säkrast tycker jag) en liten stutsmatta, en pilatesboll, några olika träpusslar med olika figurer och former och qigong massage( en bok som finns hos adlibris innehåller en dvd också.) är några grejer som kan träna upp det motoriska.
Jag skulle också jätte gärna veta vad som talar om att man har svår, mild och måttlig autism, det måste ju finnas kriterier för hur man avgör hur svår eller lätt autimen är..
Dottern gjorde ju testet men dom kunde inte säga när hon är så ung hur svår autismen är för det kunde gå åt båda hållen som hon sa, men ändå...man borde ju ha ett hum om hur det ligger till iaf tycker man. Det enda hon sa var att hon har stor utvecklingspotential med rätt och tidigt träning.