Autism - länktips, behandlingsmetoder osv 7
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-25 10:28
tråd för gf / cf recept:
www.familjeliv.se/Forum-5-72/m52572166.html
Ah! Mandelmjölken ju! Svår för oss att få tag i, men troligtvis mkt god. Prova den!
Då kan man baka med mandelmjöl också förresten.
Japp. Går att göra mandelmjölk, men finns också att köpa numer. Sägs vara god! Jag väntar ivrigt på att få prova!
Sesammjölk. Bodde för många år sedan inneboende hos en vegetarian som testade just detta. Som jag kommer ihåg det så var det riktigt gott. Hon gjorde det själv med sesamfrön. Vet inte riktigt hur men borde finnas recept på internet.
ledsen, hinner inte skriva, men kolla in den här nya boken, den har både recept och detaljer på vad som funkar och inte mm: autismdiet.se
och så ligger det en del recept på bröd, kakor osv på www.behandlaautism.nu/forum
godaste mjölkersättningen är nog potatisbaserade Dairy Free. Jag har beställt den någon gång som pulver från renkost.no. Sonen gillar mandelmjölk som finns i hälsokosten. Ganska mycket socker i den vanliga, nu kör vi en sockerfrivariant som vi blandar med hälften rismjölk (som är sötad). Kokosmjölk funkar ju i pannkakor, en del matlagning, bakning osv.
Måns Möller pratar om sin autistiska son på Robins på SVT:
www.svtplay.se/klipp/901216/mans-moller-om-autism