Boende i Schweiz del 11.
Välkommen till del 11 i Schweiztråden!
Här träffas alla vi som på något sätt har anknytning till Europas vackraste alpland!
Välkommen till del 11 i Schweiztråden!
Här träffas alla vi som på något sätt har anknytning till Europas vackraste alpland!
Jag ska definitivt kolla in Baden. Just ni är vi lite inne på området kring Adilswil. Dels för att det är nära både Zürich international School och för att International School of Zug har organiserad skolskjuts därifrån. Nackdelen är att det verkar både långt och bökigt till Lenzburg med både bil och public transport. Som sagt, det är inte lätt...
Hej alla i Schweiztråden!
Jag skall åka till Geneve i tre månader som praktikant på WHO, månaderna maj, juni, juli. Jag har börjat titta på boende, främst på Craigs List, men har bara fått svar av svindlare, som ber att man skall skicka pengar i förskott, något WHO har avrått ifrån.
Jag undrar om det är någon som vet hur/var man kan få information om boende (ett rum/liten lägenhet) i Geneve. Mitt stipendium är mycket litet, 5000 sek i månaden, så jag har inte så stort svängrum..
Blir mycket tacksam för allt du tror kan vara av intresse, både internetsidor eller konkreta företag/privatpersoner man kan höra av sig till.
Vänliga hälsningar,
Mikaela
www.homegate.ch/rent/apartment-and-house/switzerland;HGSESSIONID=T1y2NvNpTLX2j61FQyTLSDcggY1dvzWwPBs1wYs23GpqJ299LYpZ!1854221098
www.immoscout24.ch/IS24Web/_V2/Search.aspx&tab=0&type=1&realty=1&country=1&nav=0&subnav=0&lng=en&wl=1
Mikaela: hmm. Jag jobbar pa svenska reppen i Geneve. Vi har ju ocksa praktikanter, sa jag kan höra med dem var de hittat sitt boende. Ska försöka komma ihag att göra det iaf... (annars kan du ju inboxa mig och paminna
)
Mikaela: jag tror jag har den ultimata länksamlingen till dig. Inboxa mig din email så skickar jag dig dokumentet.
Jag pratade med en av våra praktikanter och hon sa att på sommaren verkar det vara relativt lätt att hitta ett boende i ett studentrum, eftersom studenterna åker hem över sommaren och lämnar sina rum då. Det är inte som i Sverige då man behåller sitt rum över sommaren verkar det som. Men man måste vara ute i tid och ställa sig i kö.
Tusen tack till alla som har kommit med tips!
Jag är väldigt tacksam!
Vänliga hälsningar Mikaela
Jamen här är ni ju! Trodde traden dött ut...