• Lady Dahmer

Jo, jag är en manshatare.

Jag hatar Mannen och allt han står för. Jag hatar könsrollen och allt vad den står för. Det Manliga.

Jag har blivit utsatt för sexuella kränkningar och övergrepp sen jag var liten.  Inte av en man. Inte av två. Inte av tio. Utan många många många fler. I år. I en livstid. Majoriteten av män jag träffat är svin. Majoriteten av mina vänner har blivit utsatta för sexuella kränkningar och övergrepp. Majoriteten av kvinnor jag haft kontakt med har blivit utsatta för sexuella kränkningar och övergrepp.

Av NORMALA män med normala liv. De är pappor, makar, vänner - . Inga monster alls. (för ett monster ser man) De är de slags män vars fruar och vänner och barn säger "inte han, han är så snäll så! Inte min man!"

Jag vet att min bild och mina känslor är färgade av min verklighet och mina erfarenheter, men den vetskapen betyder ingenting. Känslan är ändå där. Jag hatar män. Jag litar inte på dem. Jag blir nervös av dem. De skrämmer och hotar mig.

Det positiva är dock att detta gjort mig mer övertygad genusförespråkare. Könsroller och könsbunden fostran skapar offer och förövare. Män fostras att vara sexuellt aggressiva, att de ska ta för sig, ragga, inte ta ett nej, de fostras även att vara starka och kraftfulla. Kvinnor fostras att vara passiva sexuellt, att ta emot, att passa upp, att säga ja.

Och det förlorar vi alla på.
    Confessions of a Neurotic Attentionwhore - ladydahmer.blogg.se/
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-25 10:03
    jag har skrivit lite mer om just hur vi fostrar pojkar till förövare och flickor till tacksamma offer här:

www.familjeliv.se/Forum-5-109/m50899574.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:10
    För er som är extra tröga, saknar läsförståelse eller helt enkelt inte läst ts ordentligt:

Jag hatar inte individer. Jag går inte runt och är arg hela dagarna eller blänger på och hatar varje karl jag träffar.

Jag skiljer på den enskilda mannen och Mannen/kollektivet/mansrollen.

Jag hatar inte människor pga kön. jag hatar mansrollen. Könsrollen. Män är inte sin könsroll. Det är inlärt beteende. En social konstruktion.

-----------

tips! klicka på (visa endast) bredvid mitt namn och läs mina andra inlägg om nåt är otydligt.
  • Svar på tråden Jo, jag är en manshatare.
  • Aspie
    solstril skrev 2013-12-22 18:33:43 följande:
    Oj, du har alltså barn, hoppas att du inte överför samma manshat och offermentalitet till henne, och jag hoppas verkligen att du inte har eller någonsin kommer att få någon son.
    Varför hoppas du att hon inte kommer få en son?
  • Habitus

Jag lider med dig och tycker synd om allt dåligt du har vart med om. Verkar som dina bullies har vunnit då du har låtit de påverka dig så markant. Finns ju exempel på andra kvinnor som har vart med om enorma grymheter, övergrepp osv. men att att de ändå lyckade få en någorlunda sund syn på män överlag.

• solstril
    Aspie skrev 2013-12-22 18:38:56 följande:
    Varför hoppas du att hon inte kommer få en son?
    Är det inte ganska uppenbart? Med tanke på den snedvridna syn TS har på män så tror jag att det skulle vara väldigt jobbigt för en pojke att växa upp med TS som mor.
  • Aspie
    solstril skrev 2013-12-22 19:04:20 följande:
    Är det inte ganska uppenbart? Med tanke på den snedvridna syn TS har på män så tror jag att det skulle vara väldigt jobbigt för en pojke att växa upp med TS som mor.
    Det tror inte jag. Jag tror Lady Dahmer skulle sköta sitt ansvar som förälder till en son (och en dotter) alldeles utmärkt. Hon förklarar gång på gång att hon hatar könsrollen för mannen, inte enskilda män. Jag tror Dahmer skulle kunna ge sina barn en uppväxt där hon är väl medveten om de (negativa) skillnader som kan uppstå utifrån genusaspekten och därigenom kanske "slå ut dem". Alltså ge dem en likvärdig uppväxt utan att lyfta det ena könet eller placera dem i olika fack där de skulle passa in utifrån deras kön.
  • solstril
    Aspie skrev 2013-12-22 22:11:35 följande:
    Det tror inte jag. Jag tror Lady Dahmer skulle sköta sitt ansvar som förälder till en son (och en dotter) alldeles utmärkt. Hon förklarar gång på gång att hon hatar könsrollen för mannen, inte enskilda män. Jag tror Dahmer skulle kunna ge sina barn en uppväxt där hon är väl medveten om de (negativa) skillnader som kan uppstå utifrån genusaspekten och därigenom kanske "slå ut dem". Alltså ge dem en likvärdig uppväxt utan att lyfta det ena könet eller placera dem i olika fack där de skulle passa in utifrån deras kön.
    Och detta grundar du på hennes nyanserade bild av mannen och mansrollen ? V
  • Aspie
    solstril skrev 2013-12-23 07:29:31 följande:
    Och detta grundar du på hennes nyanserade bild av mannen och mansrollen ? V
    Nu ser ju vi från början olika på hennes trådstart och hennes syn på mansrollen, men ja - dels det, dels det att jag följt hennes blogg under en tid nu och tycker hon i många avseenden har en nyttig syn på barnuppfostran. Båda hennes barn (dottern och - stoppa pressarna! - sonen) verkar ha det bra.
  • Prosecco

Patetiskt TS, väx upp. Du resonerar som Hitler.

• Anton Chigurh
    solstril skrev 2013-12-22 18:19:36 följande:
    Jag blir inte nervös av okända män, och jag har väldigt svårt att tro att de flesta  kvinnor blir det. Nej, det är inte normalt.
    Du menar att TS inte är normal !!!

Fan vet om inte du har en poäng här.....
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • FIame
    Simon 681 skrev 2013-12-22 18:24:00 följande:
    Det verkar ju vara från hjärtat och ärligt i alla fall.

För er som inte ser det absurda i detta, byt ut "man" mot någonting annat.

"Jag hatar judar, juderollen, de förstör de andra folken med sitt ocker. Själv har jag blivit lurad i affärer av judar, alla jag känner ...blah, blah, blah"

Förklarande tilläggskommentar:

"Det är alltså inte individer jag hatar, utan Juden, juderollen...blah blah"

Ja men då så herr Himmler, är det inte individuella judar du hatar är ju allt frid och fröjd och du är fullkomligt frisk.
    Haha klockren, satte morgonkaffet i halsen. Solig

Till TS vill jag bara beklaga att du haft negativa erfarenheter och blivit psykiskt sjuk, men det är ingalunda alla mäns fel, jag är man och stolt innehavare av en mansroll och chansen att helvetet fryser till is och sedan förvandlas till paradiset är större än att jag kommer ta något som helst ansvar för vad några sluskar som du umgåtts med har skapat i ditt liv.

Eftersom jag är singel så går min mansroll ut på att vara både stark, potent, ansvarstagande i alla väder (tänk på arbetsplatsen om jag när jag inte kan öppna en ventil går till en av 20-åriga tjejerna, vilken tankevurpa, men det motsatta har hänt i alla fall 100-200 gånger), till att ta hand om och vårda min bebis och uppfostra min stora tjej.
  • lilletrille
    Simon 681 skrev 2013-12-22 18:24:00 följande:
    Det verkar ju vara från hjärtat och ärligt i alla fall. För er som inte ser det absurda i detta, byt ut "man" mot någonting annat. "Jag hatar judar, juderollen, de förstör de andra folken med sitt ocker. Själv har jag blivit lurad i affärer av judar, alla jag känner ...blah, blah, blah" Förklarande tilläggskommentar: "Det är alltså inte individer jag hatar, utan Juden, juderollen...blah blah" Ja men då så herr Himmler, är det inte individuella judar du hatar är ju allt frid och fröjd och du är fullkomligt frisk.
    How do we see the new masculinity in its most ideal form? In one word - Freedom.

Fast man kan väl ändå inte jämföra judendomen med en samhällsnorm!?
Svar på tråden Jo, jag är en manshatare.