• Lady Dahmer

Jo, jag är en manshatare.

Jag hatar Mannen och allt han står för. Jag hatar könsrollen och allt vad den står för. Det Manliga.

Jag har blivit utsatt för sexuella kränkningar och övergrepp sen jag var liten.  Inte av en man. Inte av två. Inte av tio. Utan många många många fler. I år. I en livstid. Majoriteten av män jag träffat är svin. Majoriteten av mina vänner har blivit utsatta för sexuella kränkningar och övergrepp. Majoriteten av kvinnor jag haft kontakt med har blivit utsatta för sexuella kränkningar och övergrepp.

Av NORMALA män med normala liv. De är pappor, makar, vänner - . Inga monster alls. (för ett monster ser man) De är de slags män vars fruar och vänner och barn säger "inte han, han är så snäll så! Inte min man!"

Jag vet att min bild och mina känslor är färgade av min verklighet och mina erfarenheter, men den vetskapen betyder ingenting. Känslan är ändå där. Jag hatar män. Jag litar inte på dem. Jag blir nervös av dem. De skrämmer och hotar mig.

Det positiva är dock att detta gjort mig mer övertygad genusförespråkare. Könsroller och könsbunden fostran skapar offer och förövare. Män fostras att vara sexuellt aggressiva, att de ska ta för sig, ragga, inte ta ett nej, de fostras även att vara starka och kraftfulla. Kvinnor fostras att vara passiva sexuellt, att ta emot, att passa upp, att säga ja.

Och det förlorar vi alla på.
    Confessions of a Neurotic Attentionwhore - ladydahmer.blogg.se/
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-25 10:03
    jag har skrivit lite mer om just hur vi fostrar pojkar till förövare och flickor till tacksamma offer här:

www.familjeliv.se/Forum-5-109/m50899574.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:10
    För er som är extra tröga, saknar läsförståelse eller helt enkelt inte läst ts ordentligt:

Jag hatar inte individer. Jag går inte runt och är arg hela dagarna eller blänger på och hatar varje karl jag träffar.

Jag skiljer på den enskilda mannen och Mannen/kollektivet/mansrollen.

Jag hatar inte människor pga kön. jag hatar mansrollen. Könsrollen. Män är inte sin könsroll. Det är inlärt beteende. En social konstruktion.

-----------

tips! klicka på (visa endast) bredvid mitt namn och läs mina andra inlägg om nåt är otydligt.
  • Svar på tråden Jo, jag är en manshatare.
  • Elit
    Sommarfrö skrev 2014-01-12 16:42:37 följande:
    Om du vill ha statistik så kan du ju räkna antalet artiklar, eller anmälningar som diskriminerar kvinnor i allmänhet. (gravida som söker arbete, kvinnor med slöja)

åsikter...
    Ok, enligt diskrimineringsombudsmannen så ä r"Sju av tio personer som anmäler till JämO att de blivit diskriminerade på grund av sitt kön enligt lagen om förbud mot diskriminering är män."

Tittar vi på arbetsmarknaden enbart så är skillnaden bara 15 % vilket knappast är några stora skillnader. Totalt sett är det några hundra anmälningar per år så generellt är det ett väldigt väldigt litet problem. Sen är det en milsvid skillnad på att anmäla något för att man "tycker sig" blivit diskriminerad och att faktiskt ha blivit det. Antal fall som leder till någon form av åtgärd kan räknas i dussintal om året skulle jag tro.

Men ärligt, har du något stöd för de saker du säger förutom de tämligen meningslösa uttalandet om att leta lite själv? Du måste ju ha byggt din åsikt på någonting. Ge mig den källan.

• Sommarfrö

Jag tror inte att några belägg från min sida medför något i debatt med dig.

Elit skrev 2014-01-12 16:54:47 följande:
    Ok, enligt diskrimineringsombudsmannen så ä r"Sju av tio personer som anmäler till JämO att de blivit diskriminerade på grund av sitt kön enligt lagen om förbud mot diskriminering är män."

Tittar vi på arbetsmarknaden enbart så är skillnaden bara 15 % vilket knappast är några stora skillnader. Totalt sett är det några hundra anmälningar per år så generellt är det ett väldigt väldigt litet problem. Sen är det en milsvid skillnad på att anmäla något för att man "tycker sig" blivit diskriminerad och att faktiskt ha blivit det. Antal fall som leder till någon form av åtgärd kan räknas i dussintal om året skulle jag tro.

Men ärligt, har du något stöd för de saker du säger förutom de tämligen meningslösa uttalandet om att leta lite själv? Du måste ju ha byggt din åsikt på någonting. Ge mig den källan.

• Elit
    Sommarfrö skrev 2014-01-12 18:29:09 följande:
    Jag tror inte att några belägg från min sida medför något i debatt med dig.
    Såvida de inte är vetenskapliga så här du helt rätt i din gissning. Det roar mig dock att du i stället för att säga att du inte har några källor säger att du tror att jag inte kommer tro på dem. Jag lovar dig att om du, mot förmodan, sitter på starkt vetenskapligt stöd i någon fråga så kommer jag korrigera min åsikt efter den. Jag har ingen prestige i mina åsikter och har jag fel vill jag gärna veta det så jag kan korrigera mig. Frågan är om detsamma gäller dig.

• Aspie
    Dr Mupp skrev 2014-01-12 17:57:39 följande:
    TS antar att du varje dag påminner din man och din son om vilka äckliga värdelösa kräk de är som är födda med snopp och om hur mycket du hatar dem.
    Ärligt talat förstår jag inte vad folk har för problem med att kunna skilja på mansrollen och män som enskilda individer (alltså snoppinnehavare). Vad är det LadyDahmer skriver som får dig att anta att hon hatar alla män på jorden? Hon skriver till och med i trådstarten att det inte är så hon menar. Eller du kanske bara är ignorant och väljer att läsa det du vill läsa?
  • Gung Ho
    Sommarfrö skrev 2014-01-12 16:42:37 följande:

Om du vill ha statistik så kan du ju räkna antalet artiklar, eller anmälningar som diskriminerar kvinnor i allmänhet. (gravida som söker arbete, kvinnor med slöja)
    Gung Ho skrev 2014-01-12 14:35:23 följande:Mata inte Trollet!

Istället för att följa navelskådare och skyttegravsfeminister läs på lite om mänskligt beteende och förändringsprocesser.

om det var mig du menade med troll? Det var första gången...

åsikter...
    Nej du är inte ett troll...
  • Aspie
    Gung Ho skrev 2014-01-12 21:44:40 följande:
    Aspie: "Jag hatar män" kanske är en ledtråd...
    Om det är den enda meningen du får ut av trådstarten så är jag ganska säker på att du missat hennes poäng. Önskar du fördjupa dig i hennes synsätt så kan du ju klicka in på hennes blogg och läsa lite, det var ju trots allt 3 år sedan hon rörde sig i den här tråden. Där kan man inte läsa så mycket om hur hon hatar enskilda individer med snopp just för att det är det de har mellan benen. Solig
  • Gung Ho
    Aspie skrev 2014-01-12 23:17:57 följande:
    Om det är den enda meningen du får ut av trådstarten så är jag ganska säker på att du missat hennes poäng. Önskar du fördjupa dig i hennes synsätt så kan du ju klicka in på hennes blogg och läsa lite, det var ju trots allt 3 år sedan hon rörde sig i den här tråden. Där kan man inte läsa så mycket om hur hon hatar enskilda individer med snopp just för att det är det de har mellan benen. Solig
    Tja, jag har diskuterat flera gånger med TS här på FL och tagit del av hennes starkt politiserade världsbild, så jag har nog ganska bra koll på hennes metodik.

Min utgångspunkt är att hatar man inte män så skriver man inte så. Ganska enkelt faktiskt... :-/
  • AngoStura
    Gung Ho skrev 2014-01-13 03:06:36 följande:
    Tja, jag har diskuterat flera gånger med TS här på FL och tagit del av hennes starkt politiserade världsbild, så jag har nog ganska bra koll på hennes metodik.
    Min utgångspunkt är att hatar man inte män så skriver man inte så. Ganska enkelt faktiskt... :-/
    Äh, finns ju en hel del kvinnohatare också. De kanske kan jämna ut varandra? Eller jämna varandra med marken?

www.flashback.org/t1394630
  • Gung Ho
    AngoStura skrev 2014-01-13 17:53:17 följande:
    Äh, finns ju en hel del kvinnohatare också. De kanske kan jämna ut varandra? Eller jämna varandra med marken?

www.flashback.org/t1394630
    Två fel gör inte ett rätt....
Svar på tråden Jo, jag är en manshatare.