Inlägg från: Lady Dahmer |Visa alla inlägg
  • Lady Dahmer

Låt flickor få vara flickor, och pojkar få vara pojkar!

DrKejs skrev 2010-02-20 00:46:50 följande:
    Det är en enorm skillnad mellan att rulla runt och skratta och att brotta ner och vråla, eller hur? I det första fallet är det precis som du skriver tidigare en del av utvecklingen att vara fysisk, i det andra fallet beskriver du sjuklig aggressivitet som inte är naturlig hos en tvååring.
    eller så kanske du tolkar mina inlägg utifrån dina egna förväntingar och fördomar om hur jag, genusfeministen, är och tycker och tror....?
    Confessions of a Neurotic Attentionwhore - ladydahmer.blogg.se/
  • Lady Dahmer
    Parenthood skrev 2010-02-20 00:53:06 följande:
    Mobboffer ligger nära till hands.
    pft! mobbing har med gruppdynamik och hierarki att göra, inte valet av kläder.

och om du och dina gelikar slutade fostra ERA barn att det är bögigt, fel och fjolligt att ha hello kitty eller rosa om man är pöjk så skulle VÅRA barn slippa bli retade.
  • Lady Dahmer
    Parenthood skrev 2010-02-20 01:01:41 följande:
    "PERSON" innefattar hur man klär sig, och de som klär sig avvikande skapar uppmärksamhet, exvis pojkar i flickkläder. Federley är bara ett exempel.Avviker man från normen får man uppmärksamhet, detta är inte alltid positivt. Jag tycker synd om de barn vars föräldrar bestämt sig för att utnyttja dem som verktyg för att ge uttryck för sina egna åsikter om hur världen borde vara.Att tro att man kan få en pojke att bättre utveckla sina kvinnliga sidor genom att klä honom i hello kitty, ja skriver jag vad jag anser om det riskerar jag att censureras för påhopp, även om jag håller det generellt, så jag sätter punkt här.
    men snälla.... är det så illa ställt att man är avvikande om man som flicka inte klär sig i massa rosa lullull och spets? 

jag tycker personligen synd om de barn vars föräldrar envisas med att begränsa dem och de barn vars föräldrar trycker in sina barn i snäva könsmallar.  
  • Lady Dahmer
    Parenthood skrev 2010-02-20 01:06:14 följande:
    Det hjälps inte vem som är att beskyllas för vad när ens barn far illa pga att man själv använt det som ett verktyg i könsdebbaten.SÅvitt du vet har din 5årige son ännu inte mobbats för sina kläder, det är enligt min mening allt annat än ett betryggande bevis för att det inte är en överhängande risk. Skicka honom till skolan i den ustyrseln första dagen när det är dags, så får vi se då.
    mobbing handlar inte om hur du är klädd. Det är den svage i flocken som petas ut. Vill du skydda din unge så ger du honom/henne verktygen att hantera människor som är elaka samt självkänsla att inte bry sig.
  • Lady Dahmer
    Parenthood skrev 2010-02-20 01:08:40 följande:
    Vem har sagt något om hur jag uppfostrar mina barn?Javisst, det är mycket som spelar in i mobbning, icke desto mindre är det oftast de avvikande som mobbas. En kille i tjejkläder t.ex.
    nej de är inte de som är avvikande som mobbas. det är vanliga normala ungar.
  • Lady Dahmer
    Parenthood skrev 2010-02-20 01:10:40 följande:
    Pojkar i den utstyrseln var det visst som var på tapeten, svar ja.Jag tycker likaså synd om även de barnen. Det är exakt samma sak, det är bara den andra sidan av samma extremism.
    då har du inte riktigt förstått vad tråden handlar om . Den handlar om att BREDDA rollerna, ge barnet hundra möjligheter istället för två, tillföra och kompensera.
  • Lady Dahmer
    Bam skrev 2010-02-20 01:12:12 följande:
    Så en unge på 10 år i Hello Kitty kläder blir inte mobbad?
    det beror ju på personligheten hos barnet. Men det blir inte mobbat för att det har hello kitty på sig.

(och vilken byhåla bor folk i egentligen?! Jag ser pojkar i glitter, rosa och hello kitty hela tiden och inte fan ser de ut att må dåligt och inte fan blir de mobbade heller?!)
  • Lady Dahmer
    Parenthood skrev 2010-02-20 01:14:15 följande:
    Ja visst, sådana också, och de som mobbar hittar något de anser vara avvikande, och så använder de det i sin mobbning. Det är säkert många här som anser att det är vanliga normala pojkar som kläs i hello kitty, och det är det helt säkert också. Men när dom kommer till skolan uppfattas dom som avvikande, och gissa vad det är dom blir retade för...
    jo, men offret väljs ut FÖRST - sen så hittar mobbaren nåt att mobbas för och det kan vara vad fan som helst. är det en svag liten kille utan självkänsla och han råkar ha rosa på sig så ja, då blir det det han retas för. men det var inte orsaken till att han blev utvald.

Hierarki.

Ett starkt barn med självkänsla startar istället en ny trend när han dyker upp i hello kitty.
  • Lady Dahmer
    DrKejs skrev 2010-02-20 01:14:19 följande:
    Hur breddar man rollerna genom att inte tillåta sina barn vissa saker? "När jag köper kläder till Ninja så är det med omsorg och eftertanke. Allt sockersött går bort. Allt som är för könsstereotypiskt avstår jag ifrån. Inga klänningar, ingen spets, inget rysh-pysh." 
    jag vet jag är en begränsande grym mamma. Mitt barn är så förtryckt. Hon får inte heller ha päls och läder på sig, och inga plagg i djurmönstrat har hon heller... Inte heller äter hon kött. Skämspåmä!
  • Lady Dahmer
    Parenthood skrev 2010-02-20 01:17:13 följande:
    Jo då, jag har förstått, och min hållning är att en pojke i hello kitty inte skapas fler möjligheter, istället hämmas pojken och hans möjligheter begränsas. Förälderns vilja att försöka ändra världen genom att bevisa något med hjälp av att klä sin son i tjejkläder slår helt bakut, IMHO.
    på vilket sätt hämmas han?
Svar på tråden Låt flickor få vara flickor, och pojkar få vara pojkar!