• Svar på tråden xtravaganza
  • BHJE
    rosenknopp09 skrev 2010-12-08 15:57:04 följande:
    en fråga och no offenseTyst men har ni hört något negativt om XV pulver? någon som bliviit dålig eller så??

detta som jag kommer säga nu är en helt annan fabrikör-märke men något liknande det som vi äter just nu...
    min ena tjejkompis åt Cambridge för 2mån sedan och allt resulterade i hjärtstoppFörvånad
    känner lite olust att äta shakes nu, vågar man lita på att XV inte kan ge något sådant?
    Jag har också hört om folk som fått hjärtstopp eller drabbats av annat när dom ätit pulverdiet (cambridge) men dessa personer har haft dåliga blodvärde, högt blodtryck osv samt varit kraftigt överviktiga (40-50kg att gå ner). På mitt viktcentra, där jag gick, så var vår coach noga med att påtala det här med att göra en hälsoundersökning innan man började om man tidigare haft problem med diverse värden eller om man hade många kilo att gå ner så avrådde hon från att ta ut sig med träning osv. Pulverdieter är drastiska metoder och en chock för kroppen så man ska vara noga med att lyssna till kroppens signaler o jag har svårt att tänka mig att man inte märkt något innan ett hjärtstopp. Har du tagit upp det med din coach o vad säger han/hon isåfall?
  • rosenknopp09
    mozilla skrev 2010-12-09 11:47:09 följande:
    Jag har också hört om folk som fått hjärtstopp eller drabbats av annat när dom ätit pulverdiet (cambridge) men dessa personer har haft dåliga blodvärde, högt blodtryck osv samt varit kraftigt överviktiga (40-50kg att gå ner). På mitt viktcentra, där jag gick, så var vår coach noga med att påtala det här med att göra en hälsoundersökning innan man började om man tidigare haft problem med diverse värden eller om man hade många kilo att gå ner så avrådde hon från att ta ut sig med träning osv. Pulverdieter är drastiska metoder och en chock för kroppen så man ska vara noga med att lyssna till kroppens signaler o jag har svårt att tänka mig att man inte märkt något innan ett hjärtstopp. Har du tagit upp det med din coach o vad säger han/hon isåfall?
    min tjejkompis hade inga dåliga värden hon har ca 10-15kg max att gå ner, jag har bara hört ifrån min XV coach att inom några veckors pulvrande skall man gå till läkaren för att se att man har bra värden... men aldrig innan..
    sj skall jag gå på halvfart nu,(gick på helfart innan och jag märkte inte av något speciellt) men man blir ju nästan hyptokondrisk när man hör om hjärtstopp ifs annat medel men tror inte det är så big diffrence.

Jag skall fråga min hälsokonsult på måndag.. sista mötet inför jul... återkommer på den frågan :)
  • rockmind
    rosenknopp09 skrev 2010-12-09 13:06:11 följande:
    min tjejkompis hade inga dåliga värden hon har ca 10-15kg max att gå ner, jag har bara hört ifrån min XV coach att inom några veckors pulvrande skall man gå till läkaren för att se att man har bra värden... men aldrig innan..
    sj skall jag gå på halvfart nu,(gick på helfart innan och jag märkte inte av något speciellt) men man blir ju nästan hyptokondrisk när man hör om hjärtstopp ifs annat medel men tror inte det är så big diffrence.

Jag skall fråga min hälsokonsult på måndag.. sista mötet inför jul... återkommer på den frågan :)
    Men var man säker på att det var just pulverdieten som var orsaken till hjärtstoppet, så att det kanske inte berodde på något annat?
  • rosenknopp09
    rockmind skrev 2010-12-09 13:22:13 följande:
    Men var man säker på att det var just pulverdieten som var orsaken till hjärtstoppet, så att det kanske inte berodde på något annat?
    pulvret var den största orsaken i dramat.
  • BHJE
    rosenknopp09 skrev 2010-12-09 13:24:48 följande:
    pulvret var den största orsaken i dramat.
    Vad var de andra orsakerna eller orsaken? Som sagt, jag finner det väldigt konstigt att det skulle bero på ett godkänt pulver. Om man tar o jämför med Lepigen, Helsingörspiller o andra liknande bantningspreparat som haft till och med dödlig utgång så har dom innehållit ämnen som är förbjudna i Sverige. Att dieten i sig varit en bidragande orsak betvivlar jag inte.
  • Alexo

Snabt svar Please!!

Va f*n gör jag åt min muntorrhet???

• Sylten
    Alexo skrev 2010-12-09 19:22:53 följande:
    Snabt svar Please!!

Jag hittade tyvärr alrig nåt som jag tyckte hjälpte ordentligt mot det. Drack bara vatten hela tiden. Köpte deras munspray men det är var bortkastade pengar. Men det finns smörjande munspray på Apoteket som jag inte testat.
  • rosenknopp09
    Snabt svar Please!!

det finns någon subtab på apoteket som hjälper mot muntorrhet... fråga personalen där...
  • Alexo
    Snabt svar Please!!

Men det är ju för att man inte tuggar...

Hur mycket fusk är det om jag börjar tugga tugg???

Kommer det att påverka min viktnedgång...Jag har panik för min mun- Jag luktar skit och är torrare än en öken..
  • rosenknopp09
    Alexo skrev 2010-12-09 21:55:07 följande:
    Men det är ju för att man inte tuggar...

Hur mycket fusk är det om jag börjar tugga tugg???

Kommer det att påverka min viktnedgång...Jag har panik för min mun- Jag luktar skit och är torrare än en öken..
    jag fick rådet att inte tugga tuggummi eftersom man blir mer hungrig då, köp munskölj på apoteket eller dem där sugtab som ökar saliv produktionen. De är utan socker.
    tungskrapa kan också vara en bra grej... man luktar ju som du säger inget vidare i munnen när man dricker pulver...