mozilla skrev 2010-12-09 11:47:09 följande:
Jag har också hört om folk som fått hjärtstopp eller drabbats av annat när dom ätit pulverdiet (cambridge) men dessa personer har haft dåliga blodvärde, högt blodtryck osv samt varit kraftigt överviktiga (40-50kg att gå ner). På mitt viktcentra, där jag gick, så var vår coach noga med att påtala det här med att göra en hälsoundersökning innan man började om man tidigare haft problem med diverse värden eller om man hade många kilo att gå ner så avrådde hon från att ta ut sig med träning osv. Pulverdieter är drastiska metoder och en chock för kroppen så man ska vara noga med att lyssna till kroppens signaler o jag har svårt att tänka mig att man inte märkt något innan ett hjärtstopp. Har du tagit upp det med din coach o vad säger han/hon isåfall?
min tjejkompis hade inga dåliga värden hon har ca 10-15kg max att gå ner, jag har bara hört ifrån min XV coach att inom några veckors pulvrande skall man gå till läkaren för att se att man har bra värden... men aldrig innan..
sj skall jag gå på halvfart nu,(gick på helfart innan och jag märkte inte av något speciellt) men man blir ju nästan hyptokondrisk när man hör om hjärtstopp ifs annat medel men tror inte det är så big diffrence.
Jag skall fråga min hälsokonsult på måndag.. sista mötet inför jul... återkommer på den frågan :)